40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מכתב גלוי לראש הממשלה

יוסי שחר מבקש להזהיר את נתניהו מהחמאס ועבור עם ישראל

בס”ד כסלו תשע”א    

 

                                                מכתב גלוי למר נתניהו

 

אדוני ראש הממשלה,                                                                                   

 

העמידה במילה בחברה התרבותית היא נכס צאן ברזל ביחסים בין בני האדם. ללא עמידה במילה, ללא כיבודה, קשה לקיים התנהלות וחיים סדירים ונורמליים בשום תחום. לפי התנהלותך בכמה וכמה נושאים אפשר להתרשם לא במיוחד לחיוב מהזיגזוג שבו אתה וממשלתך מתנהלים בנושאים שונים. אך לא זה נושא פנייתי אליך. זה היה רק נתון המלמד והמצביע על הכשל והקלות הבלתי נתפסת בה אתה מתייחס לאמירה ולהבטחה שאתה נותן לאזרחיך. אני לתומי חשבתי שמנהיג וראש ממשלה צריך לדבר אמת. אין שום ספק שההחלטה על ההקפאה ל-10 חדשים היתה, אם לנסות להיות מנומס, אומללה. לא היה צריך להיות  עמית במכון מחקר בטחוני או מדיני, או דוקטורנט במדעי ההתנהגות או ערביסט מדופלם בכדי לחזות את התרגיל של הפרטנר, משיכת העניין עד הסוף ודרישה, מבחינתו מוצדקת לוגית ומוסרית, כי מה שניתן בכדי להביאו למשא ומתן ודאי צריך להמשך תוך כדי המתן. את זה אפשר היה לשאול כמעט כל בעל בסטה בשוק. ההקפאה יצרה גם נתינה מראש ללא קבלה, והרי אתה כמדומני אמון על האמרות “יתנו – יקבלו” ו”בלי תנאים מוקדמים”. והרי ההקפאה היא האמא של התנאים המוקדמים והאבא של הנתינה ללא קבלה, ולא פחות חמור שהיא מסמלת ומצביעה על הכיוון והתכלית של המשא ומתן עוד לפני התחלתו. משך 10 חדשים פגעת, שיבשת את חייהם של  עשרות אלפי אנשים על כלום. בגלל לחץ.

ועכשיו בחוצפה ובעזות מצח אתה חוזר שוב לחוץ ואתה מעז לומר: עוד שלושה חודשים. באיזו זכות? על הראשונים אנחנו מלינים ואתה מבשר על חדשים, לא יום אחד יותר! מי מאמין לך, אדוני? אתה יכול להאמין לעצמך? הרי הסיפור יחזור על עצמו. המתן לא ייגמר בשלושה חדשים, ואז אותו הגיון שחל אחרי 10 חדשים יחול אחרי שלושה, וחוזר חלילה. ועל זה נפוצץ את העניין? על עוד כמה חודשי הקפאה? הרי בסוף בכל מקרה המטרה היא מכירה כללית.. פתרון ה”כאילו” של הסכסוך עם הבובה אבו מאזן הלא רלוונטי (ראה עזה) הפך למכשיר לתיקון תדמיתו ואיזון כשלונותיו של אובמה וממשלו בעיראק, באפגניסטן, והאחרון והבעייתי שבהם – בביתו. ואתה וממשלתך משתפים פעולה ואתה, השחקן הראשי בפרסה. אתה בכלל תופס את הפואנטה, את הביזיון – לא האישי של בנימין נתניהו הפרטי. זה לא מענייני. אתה מבזה את משרתך, את מעמדך כראש הממשלה של הישות הממלכתית היהודית השלישית שקמה בדם ואש אחרי 2000 שנה ושואה נוראה, מדינה שקלטה מיליונים מבניה מכל קצות תבל, הפריחה שממה, הפכה מדבר לגן פורח, בנתה כלכלה, מדע, רפואה, מעצמת הייטק. הדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב, בעלת צבא מהחזקים בעולם שניצח בכל המלחמות שנכפו עליו, וכל זה ב-62 שנה. וראש ממשלה של המעצמה הזו מתבזה ומבוזה, עומד כעני בפתח לפני מנהיג כנופיות לא רלוונטי, ומתחנן על נפשו: תציל אותי, שב איתי. והפשפש שעלה למעלה – הוא מבין. והוא הפשפש אומר: יתנו יקבלו (מו”מ). זו לא הנוסחה שלך, מר נתניהו? מסכים, תן קודם הקפאה ואחר כך המתן. ועוברים החודשים ולפשפש יש זמן. הוא עוד חי במזרח התיכון הישן.

נגמר הזמן, אך לא הקשיים של אובמה. הם גברו מבית. יש פתרון – משא ומתן במזרח התיכון, אך הפשפש נשאר למעלה והוא מכריז המתן, רק בהקפאה. זוכר? הוא עדין במזרח התיכון הישן. והשחקן הראשי נקרא לדגל הכוכבים והפסים. רוצה לתת שטח “כבוש”? רק בהקפאה, בהנחה רק שלושה חודשים, הזדמנות. אתה לא תופס את ההתבזות? אפילו כשאתה רוצה לתת הוא, הפישפש, מוריד אותך על ברכיך. מה הבולמוס? מה הריצה המטורפת סביב הפשפש? “חלון ההזדמנויות” שמוכרת לך החונטה השמאלנית ההזויה, חלון שנפתח ונסגר אוטומטית, כרישי התקשורת מפחידים אותך? אובמה לוחץ אותך?

 המהלך הזה לא יביא שלום. הוא יביא את החמאס אל שפלת החוף, אל המותנים הצרים של מדינת ישראל, יביא מוות ושכול. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא גם המגננה של גוש דן. בקש סליחה מאלפי האנשים ששיבשת את חייהם ופגעת ברכושם. נהל מדינה, פעל לבניה לא להרס והקפאה.                                                                           

 

יוסי שחר,

חבר ליכוד.           

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

מי המנהיג אשר לו מייחל השמאל

אלי חזן

כן, לראש ממשלה מגיע יותר

אריק זיו ויזר

הטור לשבת של אבי רוזן

אלי חזן

למה לנו בחירות עכשיו

אלי חזן

מעשה אבות סימן לבנים

תומר שמש
דילוג לתוכן