19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מכתב גלוי לראש הממשלה מכתב גלוי לראש הממשלה

ההקצנה בקרב ערביי ישראל – להתעורר בטרם נאחר

לכבוד

מר בנימין נתניהו

ראש ממשלת ישראל

ירושלים

מכובדי,

ההקצנה בקרב ערביי ישראל – להתעורר בטרם נאחר

ממשלות ישראל לדורותיהם נקטו במשך שנים במדיניות של “עצימת עיניים” בכל הקשור למגזר הערבי וממשיכים לנהוג כך למרות ההקצנה ההולכת וגוברת בשנים האחרונות בקרב מגזר זה.

מידי פעם אנו מקבלים תזכורות לכך,אם זה באירועי אוקטובר 2000, במהומות “הר הבית” והעיר העתיקה בירושלים,אם זה בהפגנות הזדהות עם תנועת החמאס וראשיה, הפגנות “יום האדמה” ,הביקור בלוב ואם לא די בכך,בשבוע שעבר בכפר דיר חנא שבגליל ערכו אלפי תושבים קבלת פנים חגיגית לשני מחבלים תושבי הכפר שישבו בכלא על ניסיון לרצוח חיילים והשתחררו לאחר 9 שנים.

את הנאום המרכזי באירוע זה הרווי בתשבחות למחבלים, נשא מי אם לא, השי’ח ראאד סאלאח ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלמית.לפי דברי כתב הטלוויזיה נמשכו חגיגות אלה כ-24 שעות כאשר המחבלים מתקבלים בכבוד “השמור רק לגיבורים לאומיים”. כל זאת בגיבוי “וועדת המעקב של ערביי ישראל” שקראה לאחרונה להחרים תוצרת ישראל מההתיישבות ביו”ש, ואנו כהרגלנו עוסקים אם בכלל, אך ורק בתגובה לאירועים ובלא שנפעל כלל למניעתם.

מצב זה הוא תוצאה של אדישות מתמשכת,העדר מדיניות ברורה ואי הפקת לקחים.

יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אין לעשות הכללות.המגזר הערבי אינו עשוי מקשה אחת,יש חלקים נרחבים בציבור הערבי התומכים במדינת ישראל ובפיתוחה, ומייחלים לכך שהמדינה תושיט להם יד ותעניק להם תחושת שייכות ולשם כך מוכנים הם לעשות הרבה מאוד.

מערכת יחסים טובה בין שתי האוכלוסיות הכרחית וניתנת להשגה ומהווה תנאי ותשתית בסיסיים לקיום חיים משותפים מתוך כבוד הדדי בין כל אזרחי המדינה. זהו היעד אליו יש להגיע ובו יש להשקיע את מירב המאמצים והמשאבים.

אין ספק כי שינוי מהותי חיובי מבית,עשויה להקרין על היחסים עם שכנינו מבחוץ.

אם לא נפעל בכיוון זה ומהר,יחמיר המצב ויתדרדר עד כדי החשש כי בשעת משבר או מלחמה, יחברו אלו לאויבינו.

בידך אדוני ראש הממשלה הזדמנות לפתיחת “דף חדש” במערכת היחסים בין מדינת ישראל לאזרחיה הערביים ובעניין קיומי זה,”יפה שעה אחת קודם”.

בכבוד רב

אורי בורובסקי

יועץ רוה”מ לענייני ערבים(לשעבר)

052-8796682



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סיעת הליכוד בת”א בראשות ארנון גלעדי נרתמת לטובת הגמלאים בעיר!

אריק זיו ויזר

עו”ד אריאל בולשטיין,פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להורות על פתיחת חקירה בעניין מבצע איסוף והתרמת כספים, שנערך ע”י התנועה האיסלאמית

אריק זיו ויזר

פעמי משיח בליכוד

אריק זיו ויזר

שיקום מפלגת העבודה עובר דרך הקפאת הישובים ביהודה ושומרון מאת:דוד שאין

אריק זיו ויזר

עצומה :למען מיכי רצון ואהוד יתום

אריק זיו ויזר

מפגש פסגה של ראשי הפורומים, ראשי הסניפים, חברי המרכז ופעילים מרכזיים בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן