32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מכתבו של עו"ד מאיר הפלר לדיקן אוניברסיטת חיפה בעקבות האירועים האחרונים

לכבוד
פרופ' יואב לביא, דיקן הסטודנטים פקס: 8240319
אוניברסיטת חיפה
הר הכרמל
חיפה 31905

נכבדי,

הנדון: מכתבך מיום 3.8.08 לענין "שמחת שחרור קונטאר"

קיבלתי את מכתבך ומודה אני לך על כך שהתייחסת לנושא שהעליתי במכתבי שלי.
אין צורך לומר כי אוניברסיטת חיפה, בה אתה משמש כדיקן הסטודנטים, ואני כילד נוכחתי בהנחת אבן פינתה בידי דוד בן גוריון, איננה יכולה להתהדר היום בחזון מיסדיה. לדאבון ליבנו, ואי אפשר להתכחש למציאות, מהווה היא כר גידול לסטודנטים מסוימים הפועלים בין כותלי האוניברסיטה,( אשר נבנתה בכספי המדינה הציונית ותרומות של יהודים) כדי לערער את יסודות המדינה היהודית.
עוד ועוד אירועים, המצטברים במהלך השנים, הינם סממן בעייתי מאוד בעיני שלי ובעיני רבים לאובדן השליטה של קובעי מדיניות האוניברסיטה, ובהם נשיא האוניברסיטה, הרקטור ודיקן הסטודנטים.
אדישות לקיומם של תאים מרדניים ומצדיקי טרור או אוהדי מרצחים אינה מוצדקת בעליל ואיננה נבונה, וייתכן שהיא מאותתת לאויבנו על רפיון מוחלט.
אעלה בפניך את אשר דולה אני מזיכרוני:
1. בכל ארוע שלכם, שבו מושמע ההמנון הלאומי, חלק מהסטודנטים הערבים ומשפחותיהם אינם מכבדים אותו (אוצנו) ונשארים ישובים בהתרסה על כסאותיהם.
אני מעריך שבמדינה מתוקנת ובאוניברסיטה שלה, הדבר לא היה עובר בשתיקה. אלא מאי?? שאתם המנהיגים, היושבים בהיכל השן הזה, מבולבלים ועייפים ואינכם מגיבים. הצעתי בשעתו לפרופ' יוסי בן ארצי, שלפני השמעת ההמנון, יבקש מהאוכלוסייה המרדנית הזו, שאיננה רוצה לכבד אותנו, לעזוב את המקום, ועד עזיבתם להשמיע קטע נגינה ולאחר מכן את ההמנון.
סטודנט שלא יעמוד להשמעת ההמנון, זו דעתי, ימצא עצמו בבית הדין המשמעתי.
אילו השתתפתי הטקס דומה בירדן או מצרים-הייתי מכבד ההמנון בעמידה.גם כבודך היה נוהג כך. הם-הסטודנטים הללו-שחונכו על ברכיכם לא יכבדונו יותר, לא יכירו במוסדותינו ובזכותנו להגדרה עצמית אלא יתריסו עוד ועוד.
לא מצאתי אצל הרקטור הנכבד הענות כלשהי להצעתי. בעוד הוא ממשיך לשיר את ההמנון שלנו בנפש חפצה ובכוונה גדולה מול עיניו ממש עשרות אזרחים מוציאים לו אצבע משולשת והוא מחריש ושותק.

2.הנפת דגל הלאום הפכה אצלכם ל"בעיה". פרופסורים ציוניים שכמותכם מעמידים לדין סטודנטים המניפים את דגל האומה. מצחיק ועצוב שהבאתם כזאת עלינו. אינני צריך להמליץ בפניך לנוע בכבישי שוויץ, ארה"ב, קנדה או סקנדינביה, כדי לראות ולצפות בדגלים פטריוטיים, בכל חצר, בכל מוסד, ובכל בית.
רק אצלנו, באוניברסיטת חיפה, אם יעז סטודנט להניף את דגל הלאום, יתנפלו עליו, בפקודה שלכם, קציני בטחון ויעמידו אותו לדין משמעתי.
כלימה מכסה אותי כאשר אני כותב את הדברים האלה.
ולמה נכנסתם למבוכה זו?
משום שלא רציתם להתמודד עם השאלה לגבי הנפת דגלי פלסטין או החמאס או החיזבאללה…
הרי ברור לכל יהודי ציוני שצריך היה לאסור הנפת כל דגל אוייב או חצי אוייב ולאשר הנפת דגלי הלאום בלבד. מותר לאסור הנפת כל דגל ללא אישור למעט את דגל הלאןם המופיע בחוק.
3. הנה מצאנו את אוניברסיטת חיפה מקרינה את הסרט המתועב "גן עדן עכשיו" שעושה האנשה למתאבד ערבי, וכאשר מספר קטן של סטודנטים הפגין נגד הקרנת הסרט, מצאתם לנכון, צודק וראוי (ייתכן שכיניתם זאת-"תשובה ציונית הולמת…")להעמידם לדין משמעתי וגזרתם עליהם קנסות ועונשים. (כידוע לך הכל מכל בוטל אחרי שפניתי בשמם לביה"מ).
4. לפני שנים בקשו סטודנטים בני עמך להציב חנוכיה ברחבת האוניברסיטה.תשובת השלטונות-כאשר אסרו הצבתה-היתה כי אחרים יבקשו להציב אשוח או להקים מסגד…..

לכן דבריך, במכתבך האחרון, מגלים לדעתי היתממות במקרה הרע ותמימות במקרה הטוב .
אמירתך כאילו הסטודנטים הערבים לא ידעו אודות החזרת הגופות, דומה בעיניי לטענה, אלו תשמע מפיך, שלא ידעת במה שח הסרט "גן עדן עכשיו".
יתכן כי אותם סטודנטים לא חשבו מלכתחילה לחגוג את שחרורו של קונטאר, אולם בתחילתו של יום ובסופו הם חוגגים את אובדן הדרך והבלבול שתפסו, לדאבוני, ציונים אחדים בארץ ישראל, כמו אלו המחזיקים בהגה השלטון באוניברסיטת חיפה.
הנפת דגל ישראל אינה עבירה ואיסור הנפת דגלים אחרים אינו פוגם חלילה בדמוקרטיה. גם הפגנה כנגד סרט המעודד מתאבדים איננה עבירה והחלטת אוניברסיטה עברית בא"י להציב רק חנוכיה בשעריה מותרת ונכונה היא.
ולכן ראה בטובך לבחון שוב את מכתבך אליי בקונטקסט הכללי כפי שהבעתי לעיל.

בכבוד רב,

מאיר הפלר, עו"ד

העתק: פרופ' אהרון בן זאב, נשיא האוניברסיטה
פרופ' יוסי בן ארצי, רקטור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צודק העולם שכולו נגדנו

זאב בן יוסף

למה אני וראש הממשלה נגד הפלת החמאס?

אלי חזן

תמלוגי הגז: עשרות מיליארדי שקלים לחינוך, לבריאות ולרווחה של כולנו

אריק זיו ויזר

"המועצה לביטחון לאומי"-האם לילד הזה התפללנו?

אלי חזן

באיזה נטל יש שוויון?

אלי חזן

דיון, לא חקירה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן