19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מכתבו של חיים יואבי רבינוביץ

לכבוד מר בנימין נתניהו – ראש ממשלת ישראל ויו”ר הליכוד

 

 

לאחר 47 שנות חברות בתנועת החרות, בגח”ל ובליכוד. אני מצטער להודיעך על פרישתי מתנועת הליכוד.

 

לא הגעתי אל המחנה הלאומי כדי לקבל ג’וב. אבי לא היה באצ”ל ואני לא חונכתי בביתר. פליטי שואה אנחנו, ואני אזרח פשוט המתגורר בהתנחלות רמת גן.

 

בהגיעי למצוות קיבלתי במתנה את ספרו של מנחם בגין ז”ל – “המרד”. וספר זה כבש את ליבי. מספר זה הגעתי אל כתבי ז’בוטינסקי, ונאומיו בורשה ערב השואה הרעישו את נפשי הצעירה, הבנתי שהיה רק מנהיג אחד שחזה מראש, והזהיר מפני השואה.

 

בשנת 1965, מיד עם שחרורי משירות בצה”ל, כמ”פ בנחל, הצטרפתי לתנועת החרות . אז נתקבלו לתנועה זאת, רק אנשים שחתמו שהם מאמינים, שמדינת ישראל צריכה להשתרע משני גדות הירדן, על פי החלטות ועידת סאן רמו.

 

במשך 47 שנה, הצבעתי לליכוד. ויעידו 18,000 המנויים, שמקבלים את מכתבי השבועי באינטרנט, איזה מאמצים עשיתי במשך עשרות שנים, לצרף אזרחים לליכוד, ולהצביע עבורו ולהיות פעילים בשורותיו.

 

הפעם החלטתי, שבבחירות הקרובות, לא אצביע לליכוד. לא בגלל הרשימה לכנסת שברובה עונה על ציפיותי, אלא בגלל העומד בראשה.

פעם בחוג בית, אמרתי לך, שאם אתה רוצה להיות ראש ממשלה טוב, קרא היטב את הספר “מקום תחת השמש”. אמנם אתה כתבת ספר זה, אבל כנראה שלא קראת אותו.

 

יש לי הרבה ביקורת על פעילותך בקדנציה האחרונה, אבל אציין רק שלוש נקודות:

 

 

1.     נאום בר אילן

 

בו הצהרת למעשה על הסכמת ישראל למדינה פלסטינית. מה שלא עשה שום ראש ממשלה לפניך. במזרח התיכון אין מתנות חינם, לצערי לא קיבלת שום תמורה מדינית, תמורת ויתור משמעותי זה, והנזק למדינת ישראל בלתי הפיך.

 

2.     מנוי של ברק לשר הביטחון

 

מר ברק התעלל במשך 4 שנים בתושבי יהודה ושומרון, בעיקר באותם חלוצים נפלאים שנאחזים בצפורניים בגב ההר, ואתה שתקת. גם כאשר ברק יצג בכנסת 5 חברים הוא החזיק 4 תיקים חשובים, ולמעשה ניהל את המדינה.

 

3.     מינוי של יהודה וינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה

 

מבין 55,000 עורכי דין בישראל, לא מצאת משפטן מעולה אחד בעל השקפת עולם

לאומית?  המנוי של וינשטיין ועוד מינויים תמוהים בפרקליטות סירסו את פעילות

המחנה הלאומי.

 

המינויים של ברק ווינשטיין, מעידים שלא היתה לך שום כוונה ליישם את עקרונות מצע הליכוד. אנשי המחנה הלאומי אמנם ישבו בממשלה, אבל השמאל היה בשלטון.

 

יש לי תחושה שאתה מתכנן לאחר הבחירות להקים קואליציה עם השמאל, וכפי שנכנעת לברק ולצמרת המשפטית בקדנציה האחרונה, תקבל את דרישותיהם של שלי יחימוביץ ויאיר לפיד בקדנציה הבאה.

 

כל השנים רעדו ידיי כאשר הצבעתי לליכוד. עשיתי זאת לפעמים בחריקת שיניים ולפעמים בכאב  לב, אבל תמיד הצדקתי את הצבעתי בכך, שזה הרע במיעוטו ו”עדיף ביבי על ציפי”, אבל הפעם לא.

 

למרות קרבתי לשרי הליכוד ולחברי הכנסת של המפלגה,  מעולם  לא ביקשתי ג’וב, לא חיפשתי פרנסה, לא דרשתי טובת הנאה. לא הצעתי את עצמי לשום תפקיד, ביקשתי רק שיבחרו אנשים איכותיים, בעלי השקפת עולם יהודית לאומית.

 

במלוא הענווה והצניעות, אני יכול לומר, שרוב האנשים שיצגו את הליכוד בכנסת ובתפקידים בכירים,  במשך 47 שנות חברותי, היו פחות מוכשרים ממני.

 

אמנם מקובל כיום, להיות חבר במפלגה אחת ולהצביע למפלגה אחרת, אבל אני איני יכול לעשות שקר בנפשי. איני יכול להיות חבר ליכוד ולהצביע למפלגה אחרת. נכון אני חבר פשוט בליכוד, לא חבר מרכז, לא חבר במועצת סניף, ועזיבתו של חבר אחר מתוך 120,000 חברים ודאי לא תזעזע את התנועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רחובות בסימן צוברי ומזרחי

אלי חזן

אקוניס וכץ במפגש חברים אצל כוכבה מתתיהו

אלי חזן

בני בגין פתח תקווה לליכוד/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

אביב חזן”אנחנו חייבים לעמוד איתנים מאחורי מר’ נתניהו”

אריק זיו ויזר

ביקור של 55 פעילי ליכוד מרעננה והסביבה בחול המועד בירושלים

אלי חזן

בורסת השמות שבדרך ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן