30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

מכתבו של השר גלעד ארדן לאהוד ברק

‏29 נובמבר 2009

לכבוד

שר הביטחון, אהוד ברק

שלום רב,

הנדון : ביטול צווי ההקפאה שנמסרו לראשי המועצות ביו"ש עד לפרסום נוהל חריגים

1. לצערי הרב נתקבלה בקבינט המדיני – ביטחוני החלטה ביום 25.11.09 להשעות זמנית את הבנייה ביהודה ושומרון.

2. עם זאת, החלטת הקבינט קבעה במפורש בסעיף 3(ד) כי: "ראש המינהל האזרחי יהיה רשאי לבטל… את השעיית ההיתרים ולאפשר בנייה על פיהם, כאשר מדובר בתוספות בנייה או תיקון כדין בבנייני מגורים, או כאשר הדבר דרוש לטובת ביטחון הציבור או לשמירה על חיי אדם. התרת הבנייה במקרים החריגים כאמור, תעשה על פי נוהל שיקבע על ידי שר הביטחון."

3. לתדהמתי ולתדהמת רבים בציבור, נמסרו לראשי היישובים ביהודה ושומרון המכהנים כיושבי ראש מוסדות התכנון, צווים בדבר התליית הליכי הבנייה, כבר ביום שישי לפני כניסת השבת ובמוצ"ש מיד עם צאת השבת.

4. למיטב הבנתי, לצווי הקפאה אלו אין ולא יכול להיות תוקף משפטי מחייב, כל עוד לא פעלת בהתאם להחלטת הקבינט ופרסמת נוהל ברור שיאפשר לראש המינהל האזרחי לדון בבקשות שיוגשו אליו על ידי מתיישבים שבנו ביתם כחוק או שקיבלו היתרים כחוק ומבקשים לממש את זכותם.

5. לא יעלה על הדעת, שכעת, כל פעולה לתיקון צינור ביוב שהתפוצץ או פעולה שנועדה לשמור על חיי אדם וניתן לה בעבר היתר, תמתין ותוקפא עד שיפורסם על ידך הנוהל המחייב את המנהל האזרחי.ולא זו בלבד שלא פורסם הנוהל, גם לא נקבע 'מועד גג' לפרסומו.

6. לפיכך, אני מבקש כי תורה מיידית על ביטול צווי ההקפאה שנמסרו, לפחות עד לפרסום נוהל החריגים מטעמך, עליו הוחלט בהחלטת הקבינט.

בברכה,

ח"כ גלעד ארדן
השר להגנת הסביבה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"ראוי כי כל אזרח ותיק בישראל יזכה לחיות איכות חיים טובה"

אריק זיו ויזר

השר מיכאל איתן בדעתו ובאמת שלו

אריק זיו ויזר

דיק דיקדק את יולי

אריק זיו ויזר

בוגי : "כיפת ברזל היא הישג בלתי רגיל"

אלי חזן

ד"ר לאה נס: "במידה וניצולי השואה לא יקבלו את הזכויות המגיעות להם- נפעל להעביר את זכויותיהם לצאצאיהם"

אריק זיו ויזר

אדלשטיין: "התפטרות ברק, עצמאות לליכוד"

אלי חזן
דילוג לתוכן