19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מי שרץ לספר – נופל/מאת:אריק זיו

בשבוע שעבר ישבתי בחדר של אחד מחברי הכנסת מהליכוד ושמו של יועצו של נתניהו עלה. ידוע לכל בר בי רב בתנועה שאני לאורך תקופה ארוכה חולק על דרכו ומרגיש שאט נפש מהתנהלותו. יש לכך הרבה סיבות שכאן לא המקום לפרטן. או אז התריס חבר הכנסת על מהלך פרוק קדימה. לטענתו, המהלך הוא “מהלך גאוני”. חשבתי לתומי ש”הלוואי”. הלוואי והמהלך יצליח. הלוואי ונתקן את העוול של 2005. הלוואי ונחזור למצב בו העבודה והליכוד הן שתי המפלגות הגדולות של ישראל. ידעתי בליבי שאני גם אתבדה כי מי שהוביל את המהלך לוקה בחובבנות יתר.
השבתי לח”כ ואמרתי : “תראה, אם המהלך הזה יצליח אני מפרגן סוף סוף, לאחר שנים, ליועץ של נתניהו שייעשה לא רק טוב לתנועת הליכוד, אלא גם, לעניות דעתי, למדינת ישראל. שהרי במידה וזה יצליח הרי שתהיה כאן הוכחה מוצקה שנעשה מהלך פוליטי מסודר”.
בליבי כבר ידעתי כי ברגע שהמהלך יצא לתקשורת אז הסיכויים להצלחתו ילכו ויקטנו.

במהלך הימים האחרונים הוצגו בכלי התקשורת השונים השר ישראל כ”ץ ונתינו שלום שלמה כשושבינים או בעצם המפרקים בפועל של מפלגת קדימה. ואולם, גורם הבקי בתהליך טען כי את המהלך החל שלום שלמה והשר כ”ץ נכנס למהלך רק בשלב יותר מאוחר. בכניסתו של השר המעמד של המהלך קיבל רמה של רצינות וכפי הנראה רק ההדלפה המוקדמת מנעה את הסיום המוצלח של המהלך.

גורם בלשכת נתניהו אמר כי במחשבה שניה היינו צריכים אולי לשמוע לעוזי ארד שדרש בדיקת פוליגרף. כך היה אכן מתברר מי הכשיל את המהלך. קצת מרגיז אמר הגורם כי דווקא בקדנציה הזאת נתניהו הוכיח כי הוא ורוב הצוות שומרים על שתיקה, בייחוד במהלכים מול התקשורת ופה הייתה נפילה קשה.

הנזק הוא כפול ומכופל מכיוון שבסביבת לבני הבינו כי צריך לבנות ציפי חדשה.

ציפי החדשה החלה במסע מסודר של תחזוק חברי הכנסת של קדימה. היא ניהלה בימים האחרונים שיחות עם כל חברי קדימה ואילו עכשיו יהיה קשה יותר לבצע מהלך של פילוג בקדימה.

מה שברור הוא כי מי שעמד לקבל מחיאות כפיים על מהלך של פרוק קדימה יזכה לשריקות בוז במהלך כינוס המרכז. ברור שמי שרץ לספר לחברה על הגאונות שלו, הוא ופטרוניו צריכים ללמוד לקח. היוהרה שוב הכתה בהם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדמון בהזמנה אישית לחברי המרכז לקראת כינוס הועידה

אלי חזן

הנגבי מעוניין לעצור את הועדה המסדרת

אריק זיו ויזר

מה זה קשור לנתניהו? מאת בלהה ניסנסון

אריק זיו ויזר

נתניהו מקים מטה מקצועי/מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר

תגובת הליכוד לחוו”ד היועמ”ש מני מזוז בסוגיית ההתפקדויות הכפולות:

אריק זיו ויזר

היה צריך להקשיב לקרשי /מאת: אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן