18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי שלא רצה את סילבן יקבל את ג'ודי

חתונת הדמים והליכוד, הפרימריז המיותרים של נתניהו, מי יהייה יו"ר מרכז הליכוד, מאיפה הכסף לקמפיין ההסתה נגד איילת שקד

שלום סילבן

לאחר שנים של השפעה מכריעה ביותר על המערכת הפוליטית והמדיניות נפרד השבוע סילבן שלום מהכנסת ומכיסא המינסטר. סילבן הגיע לתודעה הציבורי כאשר הפך להיות יו"ר חברת חשמל. בעת ההיא החל להיבנות מחנה סילבן שלום. המחנה נרשם ונבנה סביב הבית בבאר שבע ומשם התפשט לכיוונים רבים. סילבן היה ללא ספק היה הבטחה פוליטית. במשך שנים הוא ידע להיות נדיב ואכזר לשיא הגיע כאשר התמודד מול נתניהו לאחר הפילוג עם קדימה. מיד לאחר התבוסה בבחירות 2006 קרא תיגר על מנהיגותו של נתניהו. למרות שזה האחרון יכול היה לדחות את התמודדות על ראשות התנועה בוקר אחד הוא הודיע על בחירות מקדימות להנהגת הליכוד. סילבן, שהבין כי הוא הולך להפסיד, יצא בהצהרות שבהם כינה את הליכוד "מפלגת הבעת'". בהמשך ידעו סילבן ונתניהו הרבה עליות ומורדות.
בעת הבחירות לנשיאות צצה פרשה ראשונה ממנה יצא סילבן בשלום. כלומר בז'רגון הפוליטי הייתה זו מכה קטנה בכנף.
לאחר הבחירות לנשיאות סילבן התכנס בתוך עצמו ורבים ראו אז שאלו ימים אחרונים בפוליטיקה של סילבן. קיץ 2014 על הספסל החלה להתחמם ג'ודי רעייתו. ג'ודי ניהלה שיחות וכן החלה להופיע בכנסים הייתה אווירה שמתחלפים התפקידים במשפחת שלום.

טפטופי טיפות של מידע החל לחלחל לשטח של הליכוד. פעילים ממחנה סילבן החלו להתייצב מאחורי ג'ודי לקראת התמודדות אפשרית. אך עם התקרב הבחירות יצאה הבהרה : סילבן ממשיך ולא מתכונן לפרוש. קרוב לוודאי שבדיעבד אם היה פורש בעת ההיא היה יושב בשקט וג'ודי הייתה בכנסת היום.
מה שמעניין הוא האם עכשיו ג'ודי תוכל להיכנס ולהתמודד או שהפרשה הזאת סוגרת את הדלת גם   לג'ודי ?

בכל מקרה ג'ודי מנהלת קרב והיא מגינה על סילבן, יש כאלה שבאים ומגנים אותה, אך מנגד יש הרואים בהגנה שלה על בן זוגה צד חיובי .

העתיד יוכיח מה יקרה. בכל מקרה, ההערכות הן שג'ודי תכנס למשחק. השאלה האם בליכוד או במפלגה אחרת? ההערכה שלי היא שיש סיכוי גדול מאוד שהיא תתמודד בליכוד וכן תצליח להתברג להנהגת הליכוד.
מי שלא רצה את סילבן יקבל את ג'ודי


טוב נזכרתי

 

ככה החלו לקראת סוף השבוע אחינו מהשמאל כאשר ראו את חתונת הדמים של נוער הגבעות. אז אנחנו לא נזכרנו עכשיו. אנחנו נלחמים בתופעה. כבר שנים אנחנו אלו שנלחמים וממשיכים להילחם בתופעה שנוצרה. נוער הגבעות התפקד לליכוד דרך מנהיגות יהודית והאמת היא שהצלחנו להכות בהם בבחירות המקדימות האחרונות אך יש עוד שאריות רעות בליכוד. צריך להבין שאנשים כמו שטרן ובני טיפוחיו –  אנגלסמן ודוד שאין – מסוכנים לא פחות. קבוצת שטרן מסכנת את הליכוד לא פחות מפיגלין שעף .
כאשר החלה המתקפה השקרית נגד השב"כ על עינויים של נחקרים יהודים הם לא יצאו להגנת השב"כ. להיפך – הם היו מקור הביקורת.
השר אורי אריאל יצא כנגד השב"כ, וכך ראשי מועצות ביהודה ושומרון שמכירים ויודעים על התופעה הרעה הזאת של מחתרת יהודית – תג מחיר – נוער הגבעות. 
וכן כאשר נראתה חתונת הדמים של נוער הגבעות בטלוויזיה הם פשוט מתנהלים כמו דעאש .

תוך כדי כתיבת שורות אלה מתברר כי פלסטינים רגמו את האוטובוס של שוברים שתיקה שבאו לרגל כנגד יהודים. טוב, במחיר עוד תרומה מממשלת שבדיה או קטר. אז ספגו כמה אבנים. אולי ישברו שתיקה לגבי השולחים שלהם.


פרימריז מיותרים 

 

בשבוע שעבר נתבשרנו שנתניהו רוצה בחירות מקדימות לראשות התנועה . מבחינה אחת זה נראה טוב ויפה. יש לו הזדמנות לקבע מנהיגות בתוך הליכוד אז יש הגיון, זה כבר נעשה בעבר אך יש משהו רע בהקדמה הזאת . אם בעבר, ניקח את התקופה שהליכוד היה 12 מנדטים  אז סילבן שלום קרא תיגר על נתניהו ודרש בחירות. כולם סברו שנתניהו פוחד מבחירות מוקדמות. נתניהו הכריז על בחירות וסילבן ברח ונתניהו התמודד מול דני דנון שלא היה חבר כנסת ומול פייגלין, אז זה היה נכון.
אך מה יש לנו היום?

ראש ממשלה שלא מאותגר ע"י טוענים לכתר. כל המתמודדים שרוצים להחליף אותו מדברים על היום שאחרי, פרט לגדעון סער שמדבר על עכשיו כבר יותר משנה אך בכל עת כאשר הבין כי הוא לא יכול לנצח ברח מהתמודדות. 
כך כאשר הודיע על פסק זמן וכך עכשיו כאשר נתניהו פתח לו את האפשרות להתמודד על הבכורה. סער נשאר לשבת על הספסל,  הוא צייץ או כתב סטטוס שהוא לא במשחק ומנגד הריצו ספין שהוא יקים מפלגה. כחלון הגיב השבוע הזה ואמר שמבחינתו אין בעיה אם גדעון ירוץ איתו. אני לא רואה את סער רץ כמספר 2 של כחלון הוא באמת מאמין שהוא רק מספר 1.
ומול כל זה נתניהו טועה כאשר הוא הולך לבחירות מקדימות. בחירות כאלה עלולות לאותת לשותפים של הקואליציה כי צריך להתכונן לבחירות ואווירה כזאת לא בריאה לניהול ממשלה שהצליחה להעביר תקציב, מתווה גז ונראית ממשלה קטנה אבל יציבה 
ולכן נתניהו טועה כאשר הוא מרעיד את אמות הסיפים של הקואליציה. כאשר התוצאה ברורה בין אם הבחירות יהיו עכשיו או בעוד שלוש שנים.

שמעתי את בוז'י שטוען את אותה טענה אך אני רק מזכיר לבוז'י שלפי תקנון המפלגה היו אמורות להיות בחירות תוך 14 חודש מרגע ההפסד בבחירות האחרונות, עליך קוראים תיגר אך אתה בחרת לא להתמודד באומץ אלא דחית את הבחירות המקדימות בשנתיים.


ליברמן

 

השבוע גנב המנדטים של המחנה הלאומי ספר כי היה עד 12 בצהריים שלושה פיגועים. 
רק לא שכחנו שאתה שותף של חנין זועבי.
ליברמן משרתו של גל הטרור כאשר באופן שיטתי הוא מחלישה הממשלה הלאומית.


הבחירות ליו"ר מרכז

 

אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של המאבק הזה , חיים כץ נראה כמועמד המוביל אחריו נמצאים הנגבי ואמסלם.

חיים כץ נהנה מיתרון של הכוחות הממוסדים בליכוד : הקבוצה שלו , חלק גדול מהמתיישבים תומכים בו, וכן בימים האחרונים אנו עדים שגם בקרב המייסדים חיים מצליח לקבל תמיכה, שם היה אחד ממרכזי התמיכה של הנגבי .

הנגבי עובד בשקט ובקור רוח אינו מגיב להשמצות ופונה בעיקר באופן אישי. להנגבי יש תמיכה מסורתית אצל יוצאי תימן בליכוד, וכן במייסדים שעוד רואים בו הבן של גאולה. אמסלם נהנה מתמיכה של בסיס הקבוצה הירושלמית והציר של שמעון סוסן, ובעיקר הפעילות שלו בשנים האחרונות להחזרת הכוח למרכז.

ההערכות הן שככל שיעלה אחוז הצבעה היתרון של חיים כץ ישחק, במידה ואחוז הצבעה ישאר נמוך היתרון של חיים יהיה ברור.


קרן חדשה ישנה של שנאה

 

השבוע היה פרסום מטעם הקרן החדשה על שרת "השנאה" איילת שקד. מה שמדהים הוא כיצד כל אושיות החוק במדינה לא נעמדות על הרגלים לנוכח גוף מקבל כסף ממדינות כמו שבדיה ומנהל קמפיין הסתה כנגד שרה בממשלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אשכנזי לאן

אריק זיו ויזר

נשיא חברבורות

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר

הקרב על ירושלים

אריק זיו ויזר

האם יש קומבינת-זרים של אלקין וברקת להשתלטות על הליכוד?

אריק זיו ויזר

פאטה מורגנה בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן