26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

“מי שלא מסתכל סביב הופך ללא רלוונטי”

מאתיים סטודנטים במכון לב הגיעו להרצאה של המשנה לראש הממשלה שהתקיימה ביוזמתו של תא לביא-גלעד במכון לב. 

באירוע שהתקיים השבוע (שלישי) שמעו הסטודנטים ממשנתו של השר לנושאים אסטרטגיים.
העולם סביבנו רותח ומשתנה ומי שלא מסתכל סביב הופך ללא רלוונטי אמר השר בנוגע לשינויים במזרח התיכון.
השר גם נתן את התייחסותו לשיחות עם הרשות והלחץ המופעל על ישראל ללכת איתם להסכם: “כשאני מנתח את הכישלונות שלנו בניסיון להגיע להסכמים עם הפלסטינים אני רואה כאן כמה שגיאות של תפיסה של חברות שלא מבינים שהתרבויות שסביבנו שונות. בסביבה שלנו כל האצבעות מופנות החוצה, מתנערות מאחריות. כשאין אחריות גם אין התקדמות”. לגבי האשמות השמאל את הממשלה שאינה עושה די למען השלום אמר השר כי “אם אתם יושבים עם הערבים והם מאשימים אתכם במפגש הזה ואתם מאשימים את עצמכם לא יצא כלום מהמפגש הזה. עלינו לראות את התמונה הכוללת ולהבין כי העולם הערבי תוקף את התרבות המערבית לא רק את ישראל. ההיסטוריה מראה שהניסיון לחלק את הארץ רק הוביל למלחמה ולפיכך הניסיון שלנו עם הערבים הוא ניסיון מר, במקום מסירת שטח תמורת שלום קיבלנו שטחים תמורת רקטות. לעיתים השלום דורש עמידה איתנה וזה מה שעלינו לעשות כעת, במיוחד שהערבים לא עושים אבחנה בין מתנחל בשטחים לבין מתנחל בתל אביב”.
למזלנו, הדבר הכי מסוכן זה הקצנה מוסלמית עם שפע כלכלי אבל כיום ההקצנה המוסלמית אינה מביאה שפע כלכלי.
השר הסביר כי ההבדל המשמעותי בין הממשלה הנוכחית לבין הממשלה הקודמת היא התפיסה התודעתית שהשתנתה אצל אזרחי ישראל בשנים האחרונות הערבים התחילו לתקוף את החברה הישראלית כי הם חשבו שהיא נראית כקורי עכביש מרחוק נראית חזקה אבל מקרוב היא חלשה.  ראש הממשלה בשעתו, אהוד אולמרט, טען כי עייפנו ממלחמות. מי שעייף- שיתחלף!
הפלסטינים מסרבים על שלושת הדברים ההכרחיים ליצירת ההסכם : הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, הסכם שלום פירושו סוף הסכסוך ומתן מענה לצרכים הביטחוניים של ישראל. אבל כל עוד החינוך שלהם מעודד אותם להשתמש בחגורות נפץ בצדק לא תהיה אפשרות להסכם שלום.
השר סיכם כי מצבנו טוב, בניגוד למה שנהוג לחשוב. כנגד כל הסיכויים הכלכלה התרבותית צומחת. אנחנו מגיעים לכך בזכות המוחות והלבבות, מוח ורוח. חקלאות מתוחכמת במדינה שאין בה אפילו מספיק מים.
 
האירוע הוא הכנס השני של תא לביא-גלעד במכון לב ולפי ההצלחה הכבירה- נדמה כי העתיד מבשר טובות.
טרם הכנס נפגש השר עם חברי התא בראשות רזי בן ציון ויחד עם אריאל מורלי מהדור הצעיר בליכוד העלו שאלות בנושאים פנים מפלגתיים. השר יעלון הקשיב, שאל וענה והבטיח כי יעמוד לרשות חברי התא בכל אשר ידרש.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צורי שרון יוצא לדרך חדשה אך נשאר אקטיבי בתנועה

אלי חזן

יוזמת זנבה בעיניים של איתן בכר

אריק זיו ויזר

מועמד “הדור הצעיר” בבר אילן ניצח בבחירות

אריק זיו ויזר

צעירים נוספים לוקחים אחריות ומצטרפים למשה פסל

אריק זיו ויזר

כנס מוצלח לצעירות הליכוד

מערכת ליכודניק

העסקים מתחממים בצעירי הליכוד

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן