27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

מי צריך קוד אתי ?

ניסים עוג’ר במאמר מיוחד לליכודניק בעקבות הקוד האתי באוניברסיטאות

 

מי צריך קוד אתי?

האקדמיה בישראל מצחצחת בגרונה מילים גבוהות על מוסר וקוד אתי שצריך להיות לצמוח מלמטה , כלו’ מהאוניברסיטאות ואסור לו להיות נכפה מלמעלה, אממה כששואלים אותם האם האקדמיה לא רואה בזאת כשל מערכתי שחלפו להם למעלה מ-70 זה קוד אתי שכזה לא גדל ולא צמח בערוגות האקדמיה , לא היה לראשי האקדמיה כל מענה , וכשנותנים להם דוגמה מובהקת שעד היום סוגיית פרשת חטיפתם ילדי עולי תימן מזרח ובלקן לא נחקרה על ידי האקדמיה למרות שזה פצע מדמם , המרצים במרכז לאתיקה ומוסר נאלמו דום .

המרכז לאתיקה ומוסר 

הלכתי  להרצאה (4/7/17 )בנושא אתיקה פוליטיקה ואקדמיה במרכז לאתיקה במשכנות שאננים בימין משה בירושלים, הסיבה לדיון היה קבלת הקוד האתי באוניברסיטאות , הלכתי לשמוע את הפרופסורים המלומדים משום שציפיתי לשמוע מהם לימוד קצר על אתיקה באקדמיה , ואפילו ניסיתי להבין איך זה שאין כל התייחסות כבר למעלה מ- 70 שנה לסוגיית הפצע המדמם בחברה הישראלית ,פרשת ילדי עולי תימן מזרח ובלקן שאין עליו כל מחקר , האמת שהצפיות שלי מהם היו נמוכות

מי צריך לכתוב את הקוד ?

הדיון כאמור נסב סביב הקוד האתי שהוצע על ידי פרופ’ אסא כשר שהעדיף שלא להיות נוכח בגלל…  שלא רצה למנוע את העליהום של הצבועים .

לאחר ששמעתי את פרופ נמרוד אלוני מסמינר הקיבוצים שהיה נגד הקוד האתי לשיטתו אתיקה צריכה לצמוח מלמטה ולא להיות מונחתת מלמעלה , אחד מהנוכחים קרא לעומת ההתנגדות שלך נובעת מכך שזה בא משר חינוך בנט ולא שר חינוך מהמחנה שלכם , אחר הבליח והוסיף מה הייתה תגובתך אם זו הייתה שרת החינוך שולמית אלוני, לעמדת הבעד הובא פרופ אשר כהן מאוניברסיטת בר אילן ושאל מעניין מה תעשו עכשיו אחרי שהובא קוד אתי לפתח האוניברסיטאות , האם תכתבו קוד אתי משלכם או לא? .

לדברי פרופ אשר כהן די אם נראה דיון ציבורי בצורך בקוד אתי באוניברסיטאות ויישום קוד אתי שכזה ואז  ניתן לומר שהקוד האתי של אסא כשר עשה את שלו

השאלה שחשפה את מסכת הצביעות של האקדמיה 

בסוף שמיעת הפאנל בקשתי לשאול שאלה קצרה , ואמרתי למשתתפי הפאנל האם לא רואים כשל בכך שקוד אתי עד היום לא צמח מלמטה ,והוא נדרש לכתיבתו על ידי שר החינוך היום , קרי: מאוניברסיטאות עצמן למעט אוניברסיטת בן גוריון והבאתי לדוגמא את פרשת ילדי עולי תימן מזרח בלקן , לכולי עלמא , הפרשה היא פצע מדמם בחברה הישראלית ואיך זה שעד היום לא נעשה על כך כול מחקר על ידי האקדמיה גבר למעלה מ-70 שנה האם זה לא הסתרה והשתקה של משטרת מחשבות?

תשובת פרופ דיסקין 

לא קיבלתי תשובות כולם התחמקו למעט פרופ דיסקין שאמר שהעובדה שסוגיית פרשת ילדי תימן לא נחקרה עד היום על ידי האקדמיה , היא דוגמא אחת מובהקת למשטרת המחשבות והתנכלויות של אנשי אקדמיה למי שלא חושב כמותם ומי שהוא אומר אחרת הוא שקרן ואף משקר גם את עצמו .

סוף דבר 

פרופ דיסקין מי שיגיד שהוא סובלני ליברלי ובעד פלורליזם  ושאין משטרת מחשבות באקדמיה אני יודע שהוא הראשון שהוא משקר לי במצח נחושה.

רצ”ב לינק לשאלה שלא היה לה תשובה

.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת “וישב”- החלומות של יוסף הן הגשמת הנבואה בברית בין הבתרים שנאמרה לאברהם אבינו

אלי כהן

אנשי השנה בפייסבוק וקבוצת השנה בוואטסאפ

Gilad Trugbild

חלוצים בג’ינס: רן פרחי ז”ל כתב על ציונות עכשווית בגליל

אלי חזן

כרוניקה של השבתת לימודים

אלי חזן

“עצור הזרמת כספי המכס לרשות הפלסטינית עד לשחרור גלעד שליט”

אריק זיו ויזר

פרשת ויגש- נטיית הלב משפיעה על ראיית האמת

אלי כהן
דילוג לתוכן