17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

מי עשה עוד סיבוב על טלי ?

לנתניהו יש לשכה פוליטית בינונית ומטה – הבחירות לליכוד העולמי הוכיחו זאת מעל לכל ספק

אחד המדדים הקובעים אם ראש הממשלה הוא חלש או חזק אינם רק מדדים של יחסי חוץ, יחסי פנים או ענייני כלכלה אלא גם כוחו במפלגתו. האם פרמטר זה הוא החשוב ביותר ? בוודאי שלא. הוא אולי הפרמטר הנמוך ביותר מבחינת החשיבות אך אין ספק כי הוא חשוב.

 

ראש הממשלה ויו”ר הליכוד בנימין נתניהו נמצא כיום במצב ציבורי יציב אך במשך הזמן הוא עלול לעורר סימני שאלה שיאפילו על עבודתו המציבה כיום את ישראל כאי עומד על אף הצונאמי המתרחש סביבו. ואולם, דומה כי העבודה הפוליטית בלשכה לוקה בחסר אם לא מזיקה לו.

 

נעזוב לרגע בצד את התחושה הקשה של רבים מהשרים לגבי אי תפקודו הפוליטי, את כישלון צירוף חברים מקדימה לקואליציה ואת הקולות מהשטח שלא נשמעו כנגד ראש התנועה כבר שנים, נתניהו צריך להבין כי נכון להיום שליטתו בתנועה מוטלת בספק עקב ההתנהלות הפוליטית בלשכתו. אמת. נתניהו ניצח בבחירות המרכז לשינוי החוקה. אין בכך ספק, אולם צריך לזכור כי הוא ניצח לאחר שרתם לצורך העניין את כל השרים והח”כים – גם אלו שלא האמינו בדרך זו. יתר על כן, נתניהו נגע לאנשי הליכוד בעצב הרגשני שלהם לגבי תמיכה בראש ממשלה מכהן.

 

בימי המונדיאל משול הדבר להגעתה של נבחרת סלובקיה לחצי הגמר מחוזקת בשחקנים מהשורה האשונה בעולם.  שהרי, חומר השחקנים הנוכחי שלה לא שווה חצי גמר, הוא שווה בקושי שתי תוצאות תיקו בשלב הבתים.

 

יחד עם זאת, נתניהו צריך להבחין כי הוא לא שולט בתנועה. בשבוע שעבר נערכו הבחירות לליכוד העולמי. לנתניהו, שכישלון הבחירות הקודמות לליכוד העולמי מרחף מעליו לאחר שדנון ניצח את שטייניץ נציגו, יש יועצים פוליטיים שמציגים לו מצג שווא וכי בסופו של יום הוא המפסיד הגדול ביותר.

 

שכן, בבחירות לליכוד העולמי היו ארבע קבוצות מתחרות עיקריות : “קבוצת שרעבי”, “קבוצת חגואל דנון”, “קבוצת שלום שלמה” (יועצו הפוליטי של נתניהו) וקבוצת “מנהיגות יהודית”. לפני הבחירות הוסכם בין כולם על רשימה משותפת ובחירות בהסכמה. בסופן של הבחירות התברר כי קבוצת שרעבי וקבוצת חגואל דנון פשוט אכלה את קבוצת שלמה וקבוצת מנהיגות יהודית. אם להשתמש בפרפרזה מהסרט חגיגה בסנוקר : מה זה אכלה ? בלעה!

 

שהרי, שתי הקבוצות הללו הכניסו 95% מתוך 100% המתמודדים לליכוד העולמי והודות לכך לקונגרס הציוני. אנשי שרעבי וחגואל – דנון שולבו בתפקידים המעשיים בשני הגופים הללו ואם נפרט יותר אי הם שובצו כנציגים בוועד הפועל, חברי הנהלת הסוכנות, בדירקטוריון קק”ל וכן כיו”ר ועדות בליכוד העולמי ובקונגרס הציוני. ואילו אנשי שלמה ? הם שובצו, שוב, במשבצת שבאה בטענות לנתניהו על כך שיועצו הבטיח הבטחות וקיים אפס. בעולם האמיתי של הליכוד מעטים מהם נכנסו כצירים לליכוד העולמי אבל אף אחד ךא עושה ממש משהו מהותי באחד התפקידים. הם לא שובצו בשום דבר ויצאו ממורמרים על הבטחות שלא קוימו. יותר מכך, במהלך הכנס מצאו עצמם אנשי שרעבי מוצפים בבקשות מאנשי שרעבי שיעזרו להם להיבחר.

 

ניקח לדוגמא את טלי ארגמן. האישה המדהימה הזאת שהוכיחה נאמנות לנתניהו בכל אשר פנה קיבלה הבטחה משלום שלמה כי היא תמונה לדירקטורית בקק”ל. אגב, את השמועה הזאת אף אחד לא הזים. על פי טענת נציג אחד הקבוצות שלמה הבטיח זאת ללא כיסוי. המציאות הוכיחה כי ארגמן לא נבחר וכי לשלמה אכן לא היה לו סיכוי.

 

ואילו אנשי שרעבי ? שישה מהם נבחרו להיות חברי הנהלה של הקונגרס הציוני העולמי, שלא לדבר על ארבעה נציגים בדירקטוריון קק”ל.

 

 אדוני ראש הממשלה, הדברים אומרים דרשני. תעשה את מה שאתה רואה כטוב ביותר עבורך אבל אני בטוח שהמצב הנוכחי לא מיטיב עימך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברוך השב – ארי הארו חוזר ללשכת ראש הממשלה נתניהו

אלי חזן

כנסת ישראל בין טראמפ, התאגיד והתקציב הדו- שנתי

אריק זיו ויזר

לוד כמשל

אריק זיו ויזר

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בצפת

אריק זיו ויזר

אביבה סלמון – הלב הפועל של הליכוד

אלי חזן

קרא : “הסכם עם איראן מסוכן לשלום העולם”

אלי חזן
דילוג לתוכן