20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי ניצח השבוע בעימות בנט ביבי?

תרחישי הבית היהודי מחוץ לממשלה, עבודה המאורגנת חוזרת, האם משתמט מצה"ל יכול ללמד אזרחות

בנט הפסיד בגדול. אמנם הוא ניסה להראות כי הוא תחמן את נתניהו אך ברור כי שיטת שלום שלמה לא עבדה. יועצו ומקורבו, שלום שלמה, מי שנמצא במשולש הניצחי – בנט שקד ושלום שלמה – הלוחש לאוזנו של בנט, צעק לו : אל תיכנע ואל תמצמץ. אני מכיר את הסמרטוט הוא ימצמץ. אך ככל שנקף הזמן ושלום לחץ על בנט התברר כי המכתב מוכן. מדובר במכתב הפיטורין של רה"מ לבנט. בבוקר יום ההתנצלות קיבל אורי אריאל מסר ברור : נתניהו נחוש לפטר גם במחיר נפילת הממשלה. שלום המשיך להחזיק את ידו של בנט מעלה מעלה, וכך העניין התנהל כל היום : שרי הליכוד שיצאו מנתניהו ראו דבר חדש נתניהו ללא מורא, מוכן לכל תרחיש ונחוש.

יכול להיות שכמו שברנע מספר כי רעייתו של בנט השפיעה עליו אך לעניות דעתי האישה שהשפיעה על בנט היא איילת שקד. הקודקוד השני במשולש שהזכרנו. איילת קיבלה מסר ברור מאלקין : בנט חייב להתנצל לפני מכתב ההתפטרות שיקבל מנתניהו. איילת הקשיבה לדברים בחצר האחורית של יו"ר הכנסת שישב שבעה על פטירת רעייתו .

במידה ומכתב הפיטורין של בנט היה יוצא לפועל עשויים היו לעלות מספר תרחישים. יש לשים לב כי התרחישים הללו אקטואלים הואיל ואנו נמצאים על מסלול התנגשות בנט – נתניהו.

תרחיש א'

נתניהו שולח מכתב. יש 48 שעות עד שההתפטרות תכנס לתוקף. בנט מתנצל ונתניהו מושך את המכתב. הודנה עד הפיגוע הבא.

תרחיש ב'

נתניהו מנצל את המצב. לא מעניין אותו התחנונים של מקורבי בנט, הוא פונה לבוז'י הרצוג וקורא לו : בוא לממשלה של תהליך מדיני. אלו הדברים העומדים על הפרק, יש תהליך אמיתי. הבית היהודי בחוץ. בוא. בלי דיבורים מיותרים תיכנס לממשלה.

תרחיש ג'

בנט מפוטר. מפלגת העבודה מסרבת להיכנס לממשלת נתניהו. נתניהו פונה לש"ס ומזמין אותם להיכנס לממשלה. לפיד למען נסיון הסדר מדיני יהיה מוכן לקבל את ש"ס לממשלה ומוקמת ממשלה חדשה.

תרחיש ד'

בנט מפוטר. לנתניהו אין ממשלה חלופית. בוז'י הרצוג מציג אופציה לממשלה חלופית  כאשר הוא בונה חזית עם התנועה, קדימה ומר"צ. הם פונים ליאיר לפיד :בוא לממשלה למען השלום, ממשלה כזאת תהיה מבוססת עם החרדים.

תרחיש ה'

בנט מפוטר. אין גורם שמצליח להקים ממשלה חלופית , הולכים לבחירות כלליות. זהו התרחיש הכי פחות ריאלי. איני רואה כיצד כנסת שעוד לא חצתה את זמן החצי שלה תפזר את עצמה.

בכל מקרה, בכל התרחישים בנט יוצא רע בעת הזאת. אך צריך לזכור כי בעת שיצוץ הסכם בנט לא יחכה למכתב התפטרות אלא יתפטר בעצמו וינסה להיות מי שמוביל את המחנה הלאומי. הוא הרי מכוון גבוה להחליף את נתניהו.

מה שברור הוא כי הסיכוי של בנט להיות ראש ממשלה שואף לאפס. היה ובנט יעמוד בראש המחנה הלאומי ילכו החרדים לברית עם השמאל להם אין מועמד יותר גרוע מחובש כיפה סרוגה גם אם היא בגודל סיכה.

הסתדרות

אין ספק כי זהו אחד מהמוסדות שלו הסטוריה רעה במדינה. זהו גוף שהיה בו עודף כוח בעת שלטון מפא"י והמערך יותר מאוחר. זה היה הגולם שקם על יוצרו. במשך שנים ההסתדרות הייתה עם כוח רב ולא מציאותי. היה לה בנק, חברות שיכון ותעשייה. רמון בזמנו פירק אותה. בתקופתו ובתקופת עמיר פרץ, הם, תמורת שמירת על עובדים ותיקים, לקחו עובדי חוזה בעיריות ובמקומות המאורגנים והפכו אותם לעובדים סוג ב'. ללא ספק אחת מהתקופות הכי חשוכות של ההסתדרות והעבודה המאורגנת,  ובתקופת עופר עיני אנו עדים לפריחה מחדש של ההתארגנות של עובדים. עיני ניהל מאבק נגד עובדי הקבלן, ובמקביל יצר מצב חדש של התארגנות במקומות בהם לא היה מעולם ועד – חברות הסלולר, ביטוח, ואנו עדים שבתקופה בה בכל העולם יש נטישה של העבודה המאורגנת במדינת ישראל יש חזרה לעבודה המאורגנת, יש במצב החדש משום תיקון מצב, אין ספק כי צריך להגן על העובדים. נקווה שימצא שביל הזהב בנושא.

שיוויון בנטל

פנינו לצביקה פלד, מנכ"ל רשת אורט בשאלה : האם אזרח שהשתמט משירות צבאי יכול להיות מורה לאזרחות ברשת אורט?

בשבועיים האחרונים עלתה סוגיית המורה אדם ורטה, מורה לאזרחות ברשת אורט, אשר עבר הליך שימוע בנוגע להבעת עמדות פוליטיות בפני כיתתו במסגרת הרשת.

גילינו שמר אדם ורטה הפסיק את שירותו הצבאי לאחר חודש בלבד, באף מקום לא פורט מדוע הפסיק את שירותו הצבאי.

במקומות מסוימים עלה הנימוק הרפואי, אך נימוק זה אינו משכנע, מאחר ובצה"ל שלל תפקידים שניתן לבצע, שאינם דורשים פרופיל רפואי גבוה.

האם רשת אורט מוכנה להעסיק מורה לאזרחות אשר לא מילא את חובתו האזרחית לשרת שירות צבאי?

האם נערך בירור בכדי לבדוק מדוע לא מילא מר אדם ורטה את חובת השירות צבאי?

 

בהקשר זה, בולטת וצורמת העובדה שעו"ד מיכאל ספרד, הוא המייצג את מר אדם ורטה; עו"ד ספרד ידוע כמייצג את סרבני השירות של השמאל הקיצוני מזה שנים רבות, והחיבור שלו לעניינו של מר ורטה אומר "דרשני".

עד עתה לא הגיעה תגובת מנכ"ל רשת אורט.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוני נזכור אותך גיבור

אריק זיו ויזר

עסקנותם אומנותם

אריק זיו ויזר

ממשלה שמנה,ליכוד רזה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מיקי ידע לריב

אריק זיו ויזר

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

כלכלה שהופכת לקללה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן