26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

מי מנסה להדיח את ח"כ הרב חיים אמסלם?

ח"כ הרב חיים אמסלם הוא אחד מהדמויות הבולטות בכנסת הוא נחשב לח"כ אהוד ביותר מבין חכי"ם ושרי ש"ס.

דעותיו המיוחדות הפכו אותו לח"כ פופלרי שכלי תקשורות רבים מחזרים אחריו. מישהו בש"ס לא אהב את עליתו המטאוריט של הח"כ החדש.

 

מי בש"ס לא כל כך אוהב את חיבת הציבור לח"כ הרב חיים אמסלם? אותו גורם ניסה להדיח את הרב אמסלם מהכנסת בהליך שימוע שנערך בישיבת מועצת חכמי התורה. 
אך אותו גורם שבא לקלל נמצא מברך. מועצת החכמים חיזקה את ידיו של ח"כ אמסלם. וזאת לאחר ששמעה הסברים למגוון רחב של דברים שהובאו בשמו של הרב אמסלם. 
 
מי הוא ח"כ הרב חיים אמסלם? הנחשב היום לח"כ הבולט ביותר בש"ס. אמסלם(51) יליד אלגי'ר  נשוי ואב ל-8 הוא מחזיק בתעודת רבנות ויש לו כושר לכהן כרב עיר הוא חתום על מספר יצירות תורניות 
כאשר המפורסמת שבהם היא ספרו 'זרע ישראל' העוסק בכל ענייני הגיור. מלבד כושר הביטוי שלו בעברית הוא גם שולט בצרפתית. והוא אגב הח"כ היחיד בש"ס השולט ביותר משפה אחת. ייחוסו המשפחתי מקנה לו מעמד של כבוד בש"ס והוא בן למשפחת אבוחצירא והוא תלמידו של הרב מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים ב"ב. דבר המקנה לו חסינות על. 
 
דיבורו הרהוט וכושר המחשבה שלו הם שהביאו אותו הישר מכהונת רב ראשי בזנב'ה שבשוויץ לכסא בבית המחוקקים הישראלי. אמסלם עקף חכי"ם ותיקים ושרים בש"ס בשיא הפופולאריות. תוכניות אירוח רבות מבקשות לדבר עם הזן הנדיר המנסה למצוא גשר בין דתיים לחילוניים בין אשכנזים לספרדים בין ותיקים לעולים. בכך הפך אמסלם לאחד הדמיות המוכרות בש"ס. כנראה שפופולאריות זו בתוספת ארומה של חוסר פירגון מצד מספר גורמים הובילה לנסיון ההדחה. 
 
גורם המקורב לרב אמסלם סיפר לי כי אין בש"ס אדם הנאמן יותר לדרכו של הרב עובדיה יוסף מנהיג התנועה מהרב אמסלם לפני כל הצעת חוק הוא תמיד יבדוק מה דעת הרב בעניין בהתאם לפסקים שלו. הוא אף נחשב לח"כ הבקי ביותר בספרותו ההלכתית של הרב עובדיה יוסף.           



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ז'בוטינסקי של אדלשטיין

אלי חזן

ריבלין: יש למגן בהקדם את מוסדות החינוך בבאשקלון וב"ש

אריק זיו ויזר

עובדי פרי גליל במעמד הוקרה ותודה לח"כ פיניאן

אלי חזן

יש "חיים" טובים לעברייני מין. מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

לוין בחוד החנית

אריק זיו ויזר

דנון בעקבות ירי הגראד מעזה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן