20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מי מכסה על לפיד והרצוג

הבוקר, פניתי באמצעות יעל תותחני – משרד עורכי דין ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדוק ולחקור חשדות בגין שוחד לכאורה, בעניינו של יצחק בוז'י הרצוג וגם בעניינו של יאיר לפיד.

להלן נוסח פנייתו:

במהלך חודש יולי 2016, הורית על פתיחת בדיקה כנגד ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו , בין היתר בפרשיית נוני מוזס, היא תיק 2,000.

2. מפרסומים שונים בתקשורת עולה, כי לאישי ציבור אחרים ובכללם מר יצחק בוז'י הרצוג ומר יאיר לפיד, היו קשרים לא הולמים וזאת בלשון המעטה, עם מר נוני מוזס ו/או שלדון אדלסון וככל הנראה, כאלו המחייבים לכל הפחות בדיקה.

יצחק בוז'י הרצוג

3. כך, ביום 26/01/17 התראיין מר יצחק בוז'י הרצוג לתכניתה של אילנה דיין בגל"צ. בראיון זה, אמר הרצוג, באופן מפורש וחד משמעי, כי שוחח באופן אישי עם ר שלדון אדלסון ואמר לו, כי אם יקבל מאמר מפרגן, יסיר את תמיכתו בחוק ישראל היום. הלכה למעשה, הודיע מר בוז'י הרצוג, כי הציע למו"ל ישראל היום שוחד, בתמורה לזכות הצבעתו בכנסת.

4. אין המדובר בעדויות לא ברורות, או בתלונות של בעלי אינטרסים. זוהי אמרתו הברורה והחד-משמעית של מר בוז'י הרצוג בעצמו. לפיכך, נראה כי אין מנוס אלא מלהורות על חקירה בעניינו של מר הרצוג או לחלופין ןלכל הפחות, קיומה של בדיקה.

יאיר לפיד

5. ביום 22/01/15 פורסמה כתבה שכותרתה "כל הכבוד לשר (לשעבר)" במגזין "העין השביעית". בכתבה זה פורסם, כי משרד החינוך בראשותו של מר שי פירון, ממפלגת "יש עתיד", קיבל סכומי כסף גדולים בתמורה לפרסום ידיעות מפרגנות וזאת כאשר משרד החינוך אישר את הנתונים.

6. כך למשל, פורסם באותה כתבה: "לכל אורך אותה תקופה התפרסמו בעיתון ובאתר ידיעות מפרגנות ובהן תמונותיו של פירון ואף טורים בחתימתו…. באמצעות הקצאת כספים ממשלתיים הצליח השר לשעבר לא רק לקדם את מיזמי המשרד, אלא גם את תדמיתו האיית כאיש חינוך מהפכני, אהוד מיטיב ופורץ דרך".

7. על פניו, נראה כי עסקינן בשוחד לכאורה.

8. ביום 20/09/16 פורסמה כתבה שכותרתה "נושאי הלפיד" במגזין "העין השביעית". שם פורסם, כי מר יאיר לפיד ערך ארוע שב"ידיעות אחרונות" הוגדר כ"כנס בחירות" וכך נכתב: "הנאום עשה רושם רב על מערכת העיתון שבו היה ללפיד טור קבוע, ושמעניק לו סיקור מחניף מרגע שהפך לפוליטיקאי. רושם כה כביר, שהוחלט לפרסם שתי דיעות על האירוע, יום אחר יום".

9. כמו כן, ביום 13/02/15 פורסם מאמר באתר האינטרנט של תנועת אומ"ץ, שכותרתו "פריץ התקשורת". במאמר זה, סוקר שיתוף הפעולה בין נוני מוזס לבין יאיר לפיד. בין היתר, נכתבו הדברים הבאים: "לצורך יצירת הקואליציה של חברי הכנסת שיעשו עבורו את המלאכה, הסתייע מוזס בקצין הבכיר ביותר בפלנגה שלו, שר האוצר יאיר לפיד, שהיה מאז ומתמיד חסיד שוטה של מוזס ונשלח ביוזמת מוזס לכנסת במטרה להפיל את נתניהו. לפיד הוא בעל טור לשעבר בידיעות אחרונות שקיבל משכורות עתק בעיתון וצריך לפרוע את השטרות".

10. בהמשך מתואר, כיצד לפיד קידם את החוק לסגירת ישראל היום, בתמורה לטובות הנאה, לכאורה.

11. באגב הדברים יוער, כי יש לתהות כיצד דווקא לאחר פרסומים שעסקו בטובות הנאה אשר ניתנו ליאיר לפיד, לכאורה, על ידי מר מוזס, לפתע החל תיק 2,000 לצמוח.

12. לאור האמור, נראה כי אין מנוס אלא מפתיחת חקירה או לכל הפחות בדיקה, כנגד מר יצחק בוז'י הרצוג ומר יאיר לפיד. ויודגש, כי יש לעשות כן, לא רק בשל רדיפת הצדק והאמת, אלא מפני השוויון שיש לנהוג באישי הציבור. כך, כפי שנפתחה חקירה בעניינים דומים כנגד ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, יש לפתוח בחקירה גם כנגד הנ"ל.

בכבוד רב,

יעל תותחני, עו"ד

העתקים:

לשכת ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו

לשכת שרת המשפטים, הגב' איילת שקד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מטפלים במחבלים ולא בישראל השניה

אריק זיו ויזר

מזל טוב לסבתא נאוה

עינר אביב

"פענוח מבול אל-אקצא: תגמול על סולימאני או סכסוך עמוק יותר?"

אריק זיו ויזר

בוקר – זמר טוב רצים לרשימת הליכוד במועצת העיר בבאר שבע

ליכודניק

95 שנים לבית"ר – הזמנה לאירוע

עינר אביב

סקר NEWS1 : נתניהו ראשון, כץ שני וכל השאר הרחק אחריהם

ליכודניק
דילוג לתוכן