19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מי כאן החברתי ?

נועה פרי מסבירה היטב אל מי צריך להפנות את חיצי ההפגנות ומה בדיוק היה כאן לפני הליכוד

לאחרונה אנחנו עדים לתופעה מאוד בולטת שנשמעת בריש גלי- מנסים להפיל את הממשלה.

אני מוצאת את עצמי לאחרונה מגחכת לנוכח כל ידיעה שמפורסמת  בעיתון, ברדיו,בטלוויזיה או באינטרנט. פתאום כולם רוצים “צדק חברתי”.

אמר נכון עו”ד יורם שפטל שאם היינו מדינת רווחה אז בתי הקפה, המסעדות והקניונים לא היו מלאים עד אפס מקום.

פתאום יוצאים להם אנרכיסטים שונים ומנסים ל”שנות” את השלטון, להפיל את הממשלה ולהביא ל”שינוי” כדברם.

פתאום מתעוררים להם כל אותם אנשים שמנסים לתפוס את הגל ולמחות על כל נושא שבא להם לראש. התחיל ברופאים, עבר לקוטג’, מחאת הדיור ועכשיו האמהות ובל נשכח שכל מגזר מצטרף אף הוא למחאה.

הם יצילו את העולם. הם יכולים להביא לשינוי המיוחל.

אז נכון שכתושבת המרכז מחירי הדיור באמת גבוהים, זוג צעיר לא יכול לקנות דירה, לרופאים באמת מגיע יותר ומחיר הקוטג’ הרקיע שחקים, אבל להגיע לפתרונות לוקח זמן. זה תהליך ולעיתים הוא ארוך מדי.

אני תוהה: איפה היינו לפני שלוש, ארבע שנים כש”קדימה” הייתה בשלטון?…

לא זכור לי שמחירי הדירות היו ברצפה, לא זכור לי שהרופאים הרוויחו מיליונים, לא זכור לי שהממשלה הייתה כזאת ממשלה חברתית.

תסתכלו מה קורה בשאר מדינות העולם : אחוז האבטלה בספרד הוא 20%, וביוון משנת 2010 יותר מ-20% מהעסקים נסגרו.

אז באמת. לכל יפי הנפש למיניהם, אמנם המפלגה השלטת איננה מפלגת שמאל כמו שאתם כל כך אוהבים, אבל מה שבטוח זה שהיא המפלגה הכי חברתית שהייתה ותהיה וכדי להביא את השינוי הרווחתי הזה האופוזיציה צריכה לתת לנו כתף ולא להלחם בנו. מנסים לכנות אותנו ממשלה פאשיסטית אז למה כל חוק חברתי שהקואליציה מנסה לקדם האופוזיציה מתנגדת לו?

 אני מציעה לכל אחד מאזרחי ישראל להיכנס ולקרוא חוקים מהכנסת ה-18. איזה חוקים חברתיים חוקקו על ידי הליכוד, ואיזה חוקים חוקקו על ידי שאר המפלגות. ממש בימים אלה מקדמים יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ כרמל שאמה, וח”כ אופיר אקוניס שני מיזמים חברתיים.

ח”כ אקוניס פנה לרוה”מ בבקשה לבחון הורדת “מרווחי השיווק” של חברות הדלק לקראת ההתייקרות הקרבה. וח”כ שאמה קיים דיון מיוחד בוועדת הכלכלה שעסק בפגיעה במחזיקי אגרות החוב וחוסכים לפנסיה בעקבות הדרישות להסדרי חוב במשק.

ועוד דוגמא לכך שהמחאה שקמה היא בעצם מחאה פופוליסטית ולאו דווקא חברתית. ח”כ מירי רגב, הלכה לבקר במאהל מחאת הדיור ביום השני להקמתו ונתקבלה בקראיות בוז ובנוסף שפכו עליה מים. איזו התנהגות מבישה, אם ליכודניקים היו עושים את זה היו קוראים להם צ’חצ’חים, אבל להם מותר- מותר להם הכול.

את ח”כ ניצן הורוביץ, וח”כ דב חנין קיבלו בכבוד, אז רציתי להגיד לאותם “מפגינים” אם באמת אתם רוצים להביא לשינוי כדאי לשבת עם אלו שבידם הכוח, עם אנשי השלטון ולא עם האופוזיציה.

הבעיה שלנו היא הרשתות החברתיות שנותנות לנו כלי כל כך חזק בלי צנזורה, בלי פיקוח, שכל אחד יכול לעשות מה בא לו. כל חכם חלם  מחליט לפתוח קבוצה ולנסות ולהפיל את השלטון, מה שעצוב זה שעצם היותנו מדינה דמוקרטית התקשורת נותנת לזה לגיטימציה ואף מעודדת זאת.

אני רוצה לתת נקודה למחשבה, בעיות אפשר לפתור גם בצורה אחרת והפלת השלטון ממש לא תביא לשינוי המיוחל.

 

 

נועה פרי

050-2772072

[email protected]

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד”ר אלי אבידר – לתפקיד שגריר ישראל באו”ם

אריק זיו ויזר

תיאוריית מדינת ישראל כמדינה מטורפת

אלי חזן

הרשימה המשותפת והמציאות

עינר אביב

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

אורי אזולאי 1970-1996

אריק זיו ויזר

הטעויות של ארז תדמור

ד"ר אפרים אבן
דילוג לתוכן