28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי ימצמץ ראשון

הקמת הממשלה נמצאת פחות או יותר בשלביה הסופיים.

מי מצמץ ראשון, נתניהו או לפיד או שלי

עד עכשיו ניהלו בסביבת נתניהו משחק עם השותפים: עם לבני סגרו, את בנט שמו במקרר לתקופה מסוימת ולאחר שבנט גילה את חיקו החם של לפיד מיד החלה התזמורת מבית נתניהו להוציא קולות של פילוג בבית היהודי. איך עושים זאת ? על ידי נסיון קירוב המחנה האנרכיסטי מבית היוצר של יחימוביץ. אך כאשר בסביבת נתניהו ראו כי הקשר של לפיד ובנט חזק החלו להבין כי הברית המוזרה הזאת היא חזקה ומתחזקת. אז הופיע האיום הגדול של נתניהו :לא תבואו נלך לבחירות.
האיום הזה לא עבד על הצמד בנט ולפיד. יותר מכך : התברר כי העם היושב בציון רואה בברית הזאת סימן להתנהלות אחרת ויותר נכונה. כל זה מתרחש בזמן שהגיעו לברית הזאת חברי כנסת רבים שהם חדשים שעוד לא התקלקלו, נאיבים נחמדים שחלק מהם כאשר אתה רואה אותם במסדרונות הכנסת אתה מהרהר האם הם העוזרים או חברי הכנסת. ולכן הברית הזאת נראת כמו כפפה ליד.

כבר בשבוע שעבר החלה התארגנות בליכוד שכותב שורות אלה חלק ממנה. מטרתה היא להחזיר את השפיות לליכוד. ההתארגנות קראה לליכוד להוביל לממשלה עם השניים. מתברר כי מה שאנחנו הרגשנו כך רוצה העם והגיע הזמן שנתניהו יבין שמנהיגות היא לא לפחד ממי שרוצה להתמודד מולך בסיבוב הבא, מנהיגות היא להחליט להוביל ולא להיות מובל. עד עכשיו בדקת ועכשיו אין ברירה לך לממשלה אזרחית. נתניהו תקשיב לעם, תקשיב לבוחריך, תלמד מהניסיון כי מי שנמצא כפילטר בלשכה שלך מכשיל אותך כל הזמן. הרי לא יכול להיות כי כולם רואים את התהליכים ורק אתה מגלה את זה אחרי שקשה לתקן.


נפתלי בנט

 ללא ספק הצליח להוכיח כי יש לו דרך וכן יש לבנט חוט שידרה של מנהיגות. בנט שעומד מול גנטיקה של המפד”ל ההיסטורית שדרכה הייתה התקפלות כאשר התפקיד והשררה היה ממול, בנט מוכיח כי הוא נבנה ומתחזק בציבור שלו. כאשר ציפו כי הציבור יפנה נגדו כאשר ילך לברית עם לפיד אנחנו מגלים כי הזרם המרכזי והצעירים במחנה הדתי לאומי מחזקים אותו. אנחנו רואים כי המנהיגות ההיסטורית של ההתישבות באה וקוראת לעזוב את הברית עם לפיד אך בפועל הציבור הגדול בבתי הכנסיות אוהב את המנהיגות של בנט.

כותב שורות אלה עמד מאחורי קמפיין הגטו על בנט. כמו אז גם עכשיו, אני חושב שהציבור שבנט הוביל בגד בליכוד כאשר התפקד ובחר רשימה לכנסת של הליכוד ואחר כך הלך להצביע למפלגה סקטוריאלית. דעתי לא השתנתה. ואולם, אני מקבל את דין הבוחר ואין דבר יותר מהאמת של האיש בכיכר. ולכן, כפי שניהלתי מאבק ללא עירעור מול בנט אני מנהל מאבק בעד בנט ולפיד בממשלה. 
אני נדהם לראות את הקמפיין שמתנהל מול השותף הכי טבעי של הליכוד לאחר הבחירות. עכשיו נשאר רק לומר : האמא של בנט ערביה.
בנט טועה שהוא מוביל את הציבור שלו לימים של מפלגה סקטוריאלית אך צודק כאשר הוא דובק בברית עם לפיד למען שינוי אזרחי במדינה.
אנשי ארץ ישראל קראו את המפה : ביום שתגיע הכרעה החרדים יצביעו גם על חלוקת ירושלים. השאלה היא רק באיזה מחיר?
אצל לפיד יש כאלה שמאמינים בחלוקת הארץ. נו אז הם מאמינים האם הם מאמינים פחות משלי 
כמו ששואלים על בנט מה המשותף לבנט ולפיד מה המשותף לביבי ושלי שלי שהצביעה בעבר לבל”ד או מה המשותף לנו עם שלי? כלום.

 


 לפיד

הוא התחיל כנסיך מול כל הזרמים הוותיקים בפוליטיקה והעבודה הקשה שעשה במרוץ הארוך שהחל לפני כשנתיים האירה את הדרך שבה נגע בציבור. הוא הקשיב לרצון העם והוא הצליח ולכן חשוב מאוד ללפיד להגיע למקום שיוכל לבצע את המקסימום. מקורב לנתניהו הזכיר השבוע כי לפיד מזכיר לו את נתניהו שהגיע בסוף שנות השמונים לפוליטיקה ואז הגיע כמטאור בדומה ללפיד וכבש את הנהגה מול כל האחרים שהיו ההבטחה הפוליטית בעת ההיא. לכן אני רואה כי יש עתיד ללפיד. בכל צורה בה לפיד יכנס לממשלה הוא יצבור ניסיון ויצליח ליצב את מפלגתו לעתיד של התמודדות במבנה הגושים העתידיים.
היה וישב באופוזיציה יבנה מתוך האופוזיציה למנהיגות. צריך לזכור כי כאשר העבירו את חוק הצינון שנועד להוציאו מהמסך ביום שישי חשבו שהוא לא יצליח ולמרות זאת לפיד היה סיפור הצלחה.
לכן, מי שחושב שלפיד מחוץ לממשלה זה טוב שיזכור כי התוצאה הזאת לא נכונה.


 שלי יחימוביץ

משהו רע קרה לשלי לאחר הניצחון שלה על הנהגת העבודה, היא לקתה במה שהפיל אחרים – חטא היוהרה. אני ואין בלתי. זה קרה לנתניהו, זה קרה לחבר שלה גדעון סער כאשר קיבל את ההגה של מטה הבחירות וריסק את הליכוד בכל המובנים. שלי נהגה כמו סער וזרקה את חבריה להנהגה לשולים של המפלגה. היא החליטה, היא נווטה היא הופיעה באמצעי התקשורת, כמו הצמד סער וארדן בליכוד.


 אולמרט

עד המדינה ש.ד. נפטר. גם ככה העדות שלו הייתה לא הכי טובה מבחינת הפרקליטות. אך עכשיו נראה כי מצבו של אולמרט טוב יותר למרות שכבר השבוע ראינו כי ההגנה עשתה עבודה טובה וסדקה את העדות של העד. עכשיו ברור כי הגנה תטען כי צריך להוציא את אולמרט מהתיק כי נמנעת מהם יכולת ההוכחה כי העד שיקר לגבי אולמרט.
היה ויגמר הסיפור של אולמרט רק בהרשעה הקטנה שהייתה לו והוא יחזור לפוליטיקה מעניין כיצד ינהג כלפיו לפיד ? האם יודיע כי מי שהורשע בכל הרשעה לא יכול לחזור לפוליטיקה או יקבל את החבר הטוב של האבא לשיתוף פעולה?
ללא ספק אולמרט הולך להיות אחד השחקנים הפוליטיים בסיבוב הבא, ומעניין ממי מפחד נתניהו יותר : מאולמרט או לפיד?


גדעון סער

אני שמח שמפכ”ל המשטרה דנינו אומר מה שהיה ברור לכל בר דעת, שהמסמך מזוייף אך אני מצפה מהמפכ”ל שיחקור מי עומד מאחורי הזיוף. הרי לא יעלה על הדעת שנושא זה לא ייחקר. הרבה לכלוך נדבק בסער ואלה שהוזכרו במסמך. היו שסימנו ברשעות שרים אחרים. כל הנושא צריך להיחקר ואסור למרוח.

מקורבים לשר הצביעו על שרים אחרים וגם חברי כנסת הוזכרו כולל לשעבר מן הדין לבקש מהמשטרה לחקור באמת מי עומד מאחורי המסמך המזויף.


 

יוסי ורטר

ורטר בניתוח נכון לוקח את הסקרים שאחרי הבחירות ושם מראה לליכוד כי הציבור שלו ממשיך לנטוש אותו לעבר לפיד ובנט רק משום שהציבור רוצה ממשלה אזרחית ולא עוד ממשלת קומבינות.

הפתרון של נתניהו היא ממשלה שבסיסה לפיד ובנט.


 

ענק השטח של הליכוד מתעורר לאט לאט. אחרי שבשנים האחרונות הורדם ע”י ההנהגה לשנת חורף ארוכה, אחרי המכה של הבחירות האחרונות הוא מתחיל להתעורר.

סותמי הפיות

הליכוד הייתה תנועה אשר חרטה על דגלה “כי שקט הוא רפש” אך בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה של מי שמחזיקים בתפקידים שאינם יודעים לקבל בקורת. זה התחיל בבחירות כאשר ניהלנו קמפיין אלטרנטיבי לליכוד.

ואז הרחיקו אותנו “אבירי הדמוקרטיה”- ראשי המטה גלעד ארדן וגדעון סער. בשבוע שעבר כאשר התחלנו את הקמפיין לממשלה אזרחית קבלתי טלפון מבכיר בליכוד אשר איים עלי כי ינקטו נגדי באמצעים. עניתי לו כי אי אפשר להרחיק אותי פעמיים.

אין ספק כי השבוע, כאשר גדי אריאלי מנע מקבוצה אחרת להתכנס במצודה רק מכיוון שיש להם טענות כנגד הנהגה על הניהול של מערכת הבחירות ובכלל השיתוק שאחז בתנועה’ נרשם ציון דרך.

אז מה עשו ? סגרו את הקומה ה – 14 ולא נתנו להתכנס. נשמעו טענות כי גדי קיבל הוראה מנתניהו אז מלשכת נתניהו טוענים כי לא נתנו הוראה. אומנם היה עדיף שכל ההתכנסויות יהיו לאחר הקמת הממשלה, אך מרגע שניתן לגוף אחד צריך לתת לכל הזרמים.

איפה הכסף

גדעון סער וגלעד ארדן – אתם עמדתם בראש מערכת הבחירות. קופת הליכוד אינה קופה קטנה שלכם, אתם צריכים להציג לחברי הליכוד לאן נעלמו כמעט 60 מיליון שקל.

מי קיבל מה, כמה ולמה? אומנם כרגע נשמר עוד השקט, אך מיד לאחר הקמת הממשלה נדרוש הקמת ועדת בדיקה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

החייל,החתרן,והאוטיסטים הפוליטים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

תנו לאבו מאזן ליפול

אריק זיו ויזר

להפריט את הליכוד – יומן פוליטי -אריק זיו

אריק זיו ויזר

סער : סייען ולא מנהיג

אריק זיו ויזר

בודד בצמרת משה כחלון

אריק זיו ויזר

תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן