26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי יחליף את יריב

ארדן הופך להיות כחלון, זמן הבלוגרים, סוף עידן הנאמנות לבוס, משימה בלתי אפשרית.

יו”ר סיעה

ח”כ יריב לוין הודיע השבוע סופית כי הוא לא ממשיך בתפקיד יו”ר הסיעה והקואליציה. אין הרבה קופצים על התפקיד. מי שנשאר חצי פנוי הוא סגן השר אופיר אקוניס אשר מסרב בינתיים לתפקיד. ואולם, ברקע יש עוד מועמד שגם הוא סגן שר, זאב אלקין, אשר נמצא בחודשים האחרונים תחת שר בפועל וזה רחוק מהמצב כאשר ליברמן לא כיהן ונראה כי במידה ויקבל הצעה מפתה אלקין יקבל את התפקיד, אלקין צריך לקבל הצעה שמעמדה יהיה משופר יותר ממעמד יו”ר הסיעה והתוספת תהיה שבנוסף לתפקיד יו”ר הסיעה יוצמד לו התואר של יו”ר וועדת חוץ וביטחון.

נתניהו מעדיף את אלקין בתפקיד. הוא זוכר כיצד ניהל את הקואליציה הקודמת אלקין. הוא וינר ואצל נתניהו אלקין עדיף.

מסתער על המסתננים

ללא ספק גדעון סער מצליח בהוצאת המסתננים מן הארץ. כאשר נכנס לתפקיד הפרשנים אמרו שאין פיתרון למצב. סער מוכיח כי הנחישות שלו מנצחת. כמות היוצאים מרצון בין המסתננים גדלה במספרים מפתיעים וכך סער מנצח את אלו שקידשו את מדינת כל מסתנניה , נראה שהרעיון הזה – זמנו עבר.

רשות השידור

השבוע נפל דבר : השר גלעד ארדן קיבל את המלצות ועדת לנדס לסגירת רשות השידור ופתיחה מחדש.

כאשר פנו אלי גורמים מתוך הרשות בדרישה לתקוף את השר ארדן השבתי בשלילה והודעתי שאני הולך לפרגן לו כי הוא עושה מהלך נכון מבית היוצר שטבע כחלון, איש הרפורמה האמיתית. לא לחינם טבע נתניהו את מטבע הלשון “תהיו כחלונים”. בתחילת הקדנציה הפעלתי קמפיין שקרא לארדן לבטל את האגרה. מודה כי ארדן נמצא אצלי בתחתית סולם הערכה,  אני רואה בו סימנים של יהירות ושחצנות ברמה שאיני מוצא אצל עמיתיו השרים האחרים.

אך בנושא הזה אני מודה : ארדן הולך בתלם נכון. אני מקווה שארדן מעבר להצהרה על הרפורמה הוא גם יוכיח יכולת ביצוע.

צריך לזכור כי רשות השידור עברה למעלה מתריסר ועדות ותמיד ועדי העובדים וההנהלות הצליחו למסמס את הרפורמות.

המנהלים וועדי העובדים הצליחו לעשות את רשות השידור לבלתי רלוונטית, עד כדי שכאשר מדברים על סגירת רשות השידור אין צעקה בישראל. כאשר שאלתי השבוע חבר האם אתה בעד או נגד הוא הסתכל עלי בפליאה. מה יש שם ברשות השידור שאני ירצה שהם ישארו? אני כל יום לוחץ על 11 בשלט ומיד יורד ל10 כי זה יותר נוח לי מאשר ללחוץ 10.

מי רואה אותם ? את מי הם מעניינים?  תראה את ערוץ 2 או 10 כאשר מגיע כתב עם צלם וזהו. בערוץ אחד מגיעה פלוגה.

הערוץ הזה נמצא בתקופת האבן. הם שבויים בתקופה שבא הם יכלו להחשיך את המסך כסנקציה למען תוספות שכר.

עכשיו מגיע שר שמחשיך להם את המסך למען בניה של שידור ציבורי יותר טוב.

 

הגיע זמן הבלוגרים

כאשר מעריב נמצא בין הדימדומים וזה כואב מאוד כי בן צבי הצליח להעמיד עיתון טוב בתקופה האחרונה. בכלל, יש במעריב של עידן בן צבי עירוב של דעות והוא הפך להיות מבחינתי עיתון מוביל, כאשר מולו יש שני גולייתים כמו ידיעות וישראל היום אך הם בנויים מאג’נדה ברורה, אחד נגד ראש הממשלה והשני בעד.

אך הבלוגרים ועיתוני הנישה הם הדבר הבא. הם עוד לא קיבלו את המעמד המגיע להם. אני לוקח את העמיתה שלי טל שניידר שאין ספק שתפסה מעמד ואפילו ראש הממשלה נאלץ להתקפל מול הביקורת שלה, כאשר ספרה לו את הזמן שהוא לא התראיין לערוצים ישראלים.

השבוע ראש הממשלה הפסיק את האמברגו.

הגיע הזמן שראש הממשלה יצרף את הבלוגרים למעגל הראיונות, והתדרוכים שלו, וכן, כאשר הוא יוצא לארה”ב צריך לצרף גם את הבלוגרים למשלחת. זאת העיתונות החדשה והיא תוביל את העתיד.

הבחירות לצעירים

אין מועד אך יש מתמודדים שרצים ורצים, ללא ספק הם מדברים בפאתוס שהם יעשו .

אך ללא ספק אלו הבחירות הכי מיותרות שאני מכיר. כל המועמדים אינם מתאימים. הם אולי מיצגים את המפלגה העייפה ומזדקנת בשם הליכוד, כאשר המפלגה אינה הופכת להיות אבן שואבת לצעירים, כאשר אתה מדבר איתם הם ניתלים באלנות של ההנהגה שאינה משתפת פעולה, אך כאשר אנחנו רואים את חוסר המעש שלהם אני מבין את ההנהגה.

בשבוע שעבר התברר כי הנגידה החליטה שהיא מעדיפה את הצמיחה על הורדת יוקר הדיור, במקום שנראה את צעירי הליכוד מתקוממים ומובילים מחאה כנגד הנגידה והממשלה המנותקת הזאת בנושא יוקר הדיור ויוקר המחייה, כאשר מדברים איתם הם מסכימים אך מתברר כי אין בין הצעירים בליכוד כאלה שמסוגלים להנהיג וחבל, נקווה שבעתיד נראה מישהו שיכנס לואקום המנהיגותי בליכוד.

שולה זקן

אומנם הפרקליטות לא קיבלה את העדות שלה כאשר הפרקליטות החליטה כי זה מאוחר מידי ומעט מידי. התהליך של אולמרט וזקן שעוברים זהו יום הדין של חוסר באמון שיהיה מהיום בין מנהיג לעוזר או מנהלת המטה שלו. היו כבר דוגמאות של נתק ובגידות אך אין ספק את כי מעשה זקן הוא קו גבול שנחצה, לפניה ראינו את היועץ לשעבר של נתניהו  שלום שלמה, שחצה את הגבול ועבר לעבוד עם בנט כאשר חתר תחת נתניהו וניסה להפיל אותו. אמנם, לא עד מדינה אך אין ספק כי השניים זקן ושלום מיצגים כאלה שהבוס נתן בהם אמון והם בגדו באמון .

אחרי עידן אולמרט מתחיל עידן חדש שהבוס תמיד יראה את הבגידה של המקורב שלו, החשדנות תהיה אבן דרך.

משימה בלתי אפשרית

השבוע סערה הידיעה ולפיה נתפסה עוד ספינת נשק איראנית שמיועדת לחמאס או הג’יהאד האיסלאמי, במבצע רחוק מחוף ישראלי השתלטו לוחמי השייטת על ספינה והיא בדרכה לישראל.

במספר כלי תקשורת נשאלה השאלה ההזויה והנדושה : האם ההשתלטות על האוניה היא מהסיבה שנתניהו בארה”ב? שאלה זאת שנשאלה לפעמים כשאלה רטורית מהווה עוד הלקאה עצמית , ומיד אחרי שהוסבר שאין קשר, אז הגיעה השאלה הבאה : אז מדוע פרסמתם על ההשתלטות?  ואז נזכרתי באחת הביקורות בכלי התקשורת על המרמרה שדובר צה”ל לא פרסם את החומרים שהיו לו בזמן אמת.

אז מה שברור אם מפרסמים מהר זה לא טוב, ואם מפרסמים מאוחר זה לא טוב. אז מה כן? בואו נסכם : פעולה מוצלחת ואין ספק שמגיע שאפו גדול ללוחמי חיל הים, לחננות מהמודיעין, ללוחמי  המוסד, לשר הביטחון ובמיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

הליכוד תחת נתניהו החדש?

נתניהו חוזר לארץ וממשיך לחתור לתוך שיקום מעמדו בליכוד. ביום א’ השבוע יכנס את הסיבוב השני של היועצים הפוליטים של נבחרי הליכוד כאשר הוא רוצה לשמוע מה דעתם על הדרך לשיקום הליכוד .

מול נתניהו עומד סגן השר דני דנון אשר מגיש הצעות לסדר היום ע”י החתמה של חברי ועידה. מה שנראה כי את כמות החתימות דנון השיג עכשיו נשאר רק לראות כמה יותר, דנון שמשופשף לא יפול תרגיל שעשו בזמנו למיקי איתן. הוא עומד להגיש למעלה מאלף חתימות כאשר לא יצליחו להפיל לו ע”י בקשה מחותמים להוריד את החתימות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“משט הבדולח”

אריק זיו ויזר

“הם יאכלו מרור ואנחנו נאכל הרבה חרוסת”

אריק זיו ויזר

למה ליכוד משה פייגלין מקור ראשון

אריק זיו ויזר

אדלר : בוז’י נראה כמו מחזיק מפתחות של לבני

אריק זיו ויזר

מחשבות על ציפיות מחברי הממשלה – אריק זיו

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן