32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מי הרעיל את אובמה

 

 

מי יטבע בנעלים של כחלון, הסולידריות בישראל ביתנו, ועדה מסדרת תהפוך להיות החלום ושברו, למה גיל שפר יצא מהכלים,סילבן נרדם בשמירה,המנצחים והמפסידים של הממשלה ה – 33

אובמה בישראל

ההגעה של אובמה לישראל הייתה שינוי. ההתנהלות של אובמה מהוה שינוי של התפכחות במערכת היחסים של אובמה לנתניהו או כפי שהוא מכנה אותו ביבי. אין ספק כי אובמה שינה כיוון מאז נאום קהיר ועד נאום בניני האומה.

מי לא זוכר את אובמה עם רגלים על השולחן. זה היה השיא בניסיון של אובמה להשפיל את נתניהו. אומנם אובמה המנהיג של ארצות הברית של אמריקה, אך היה פה נסיון לרמוס את נתניהו באופן אישי, בתקשורת הישראלית רצו ספינים כי נתניהו ינסה ללכת לבחירות לפני אובמה כי אובמה ינסה להפיל את נתניהו בבחירות. כבר היו דברים  שנשיאים התערבו בבחירות בישראל, וללא ספק אובמה העדיף לא לראות את נתניהו בביקור הזה.

וללא ספק גם נתניהו היה מעדיף לראות נשיא אחר מגיע לישראל במקום אובמה.

אך שני המנהיגים לא קיבלו את כל תאוותם בידם ואין ספק כי אובמה הבין כי צריך לעבוד עם נתניהו ולקבל את הכרעת העם בישראל.

אז מה השתנה מאובמה שלא קיבל את הכרעת העם לפני ארבע שנים שהלך לנאום קהיר  והיום במבחן התוצאה רעידת האדמה במזרח התיכון היא לא מעט באשמת אובמה. ואחר כך כל ההשפלות שעבר נתניהו אצל אובמה למצהלות השמאל בישראל.

 צריך לזכור שהייתה ציפייה שממשלת נתניהו תיפול בתוך שנה. אז מה השתנה אצל אובמה שכנגד כל הציפיות אובמה בא לישראל בביקור הראשון שלו ובמקום לשים רגליים על השולחן הוא מוריד את הזק'ט?

מה שהשתנה הוא רם עימנואל. רם הוא בן של מהגר ישראלי שנמצא עם שורשים עמוקים בישראל. כוס התה שלו הם השמאל האנרכיסטי בישראל. רם עמנואל, כמו רבים מחבריו מהשמאל, לא אהב את חילופי השלטון ב1996 כאשר נבחר נתניהו לממשלתו הראשונה. ורם עמנואל לקח את רגש השינאה שלו והעביר לנשיא אובמה וכך כאשר רם כבר לא נמצא בבית הלבן אנו רואים שינוי מקצה לקצה. אובמה מגיע להשפיע על הציבור הישראלי בדבש ולא ברעל שהטמיע רם עמנואל.

לאורך כל הביקור ראינו ציפייה של התקשורת לרגע שאובמה ישפיל את נתניהו אך הרגע לא הגיע. אז הם מסתפקים בהופעה שלו מול קהל צעיר בישראל בבניני האומה כאשר קרא לצעירים תשפיעו על המנהיגים שלכם שילכו להסכם שלום.

לי אין בעיה עם הקריאה של אובמה לציבור להשפיע על המנהיגים. האם אובמה יקבל גם את הצד השני שיבוא להשפיע על ההנהגה? ואם קיבל בהבנה את קריאת הביניים של אותו ערבי שלא אהב את החום ששידר אובמה לעם בישראל? מדוע אובמה לא הזמין סטודנטים מאריאל.

ואם חשוב להאזין לרצון הציבור מדוע אובמה לא משחרר את פולארד? איפה נעלמה הקריאה שלו למנהיגות שלא תפחד, למנהיגות אמיצה ?מדוע אובמה לא נוהג כמו שהוא דורש מאיתנו? ברחמנות ואומץ ומשחרר את פולארד?

אין ספק כי המנצח הגדול מביקור אובמה הוא נתניהו. הרי כבר ארבע שנים נתניהו מנסה ליצור דיאלוג עם אבו מאזן, וככל שנתניהו הלך לקראתו כך אבו מאזן התרחק, עד כדי שאובמה החל לאמץ את המנטרה של נתניהו – משא ומתן ללא תנאים מוקדמים.

התברר לאובמה כי נתניהו הוא זה שהוכיח כי הוא מוכן ללכת למהלכים. נתניהו כבר עשה מהלכים כמו ההקפאה בתחילת הקדנציה אך נתקל בסרבנות של אבו מאזן עד כדי ההליכה להכרזה על מדינה פלסטינית באו"ם .
יש לאובמה פספוס אחד קטן : אובמה היה צריך לפגוש את כל ראשי המפלגות. אמנם, הוא ויתר על הופעה בכנסת לטובת בנייני האומה מול קהל שסונן אז לפחות היה צריך להזמין את מי שמנהיג את הקהל הזה, זהבה גלאון .

 


 

הנעליים של כחלון

אל משרד התקשורת מגיע השר גלעד ארדן. לאחר קדנציה מפוארת של כחלון ינסה ארדן להיכנס לנעליו ואין ספק שהנעליים האלו גדולות עליו. גם מכיוון שאפקט הורדת המחירים בסלולר ובכבלים בוצע ע"י כחלון וגם בשל העובדה שכחלון כבר הודיע כי הוא חושב שהמשרד מיותר והמשרד צריך להפוך לרשות תקשורת.

אז מה נשאר לארדן לעשות? אולי הוא קיבל את רשות השידור ארדן יוריד את אגרה.


 גילה גמליאל

אין ספק כי גילה התבגרה. במשך החודשים האחרונים כל המהמרים הימרו כי כאשר היא תגיע לנתניהו תשנה את דעתה. גילה הגיעה נחושה לא להפוך ולהיות הסגנית הקבועה וכך אמרה שהיא מעדיפה להיות חברת כנסת מאשר סגנית שר. נתניהו נתן לה את התפקיד של מרכזת הקואליציה בועדת הכספים.


סולידריות

בישראל ביתנו עומדים להתפטר 2 שרים מחברות בכנסת על מנת להכניס את אלכס מילר לרשימה בכנסת. להבדיל מהליכוד שם יש סולידריות. וכך כאשר יתפטרו השרים עומדים להיכנס שני חברים אחד מהליכוד : כרמל שאמה והשני מישראל ביתנו. אולי נראה גם בסיעה של הליכוד שר או שניים שיתפטרו למען החברים שלא נכנסו.
אך בליכוד לא נראה את זה כי אחד אוכל את השני.


 ועדה מסדרת

מאז הפריימריז האחרון מתנהלת מערכה שבה מסביבת נתניהו יוצא המסר שנתניהו רוצה לשנות את השיטה. הוא רוצה להיות זה שבוחר את חברי הכנסת. נשמע אחלה אך יש בתהליך הזה הליכה אחורה ומשהו מאוד רע. מאוד. כאשר הוציאו את הכח מ"המרכז הרע" התברר כי הליכוד איבד כעשרה מנדטים. עכשיו נתניהו רוצה להוציא את הכח מהמתפקדים וההשלכות של מהלך כזה הן הימור מסוכן. היה והמהלך יצא לפועל הליכוד יאבד כחמישים אלף מתפקדים והם ימצאו בית אצל בנ.ט אז עוד נראה כי נתניהו יהיה מי שימליך את בנט.
צריך לזכור כי מי שלא רצה את בנט מנכל אצל בוגי קיבל אותו שר בכיר בממשלתו ומי שלא רצה את בנט שר בממשלתו יבנה אותו לראשות המדינה.


מי הם המדליפים

 

ביום שנתניהו הודיע על התפקידים של בכירי הליכוד  הגיע אלי מידע ראשוני. אמנם, הוא לא תמיד היה מושלם אך הוא הגיע בזמן אמת ובפייסבוק עלו סטטוסים.  את מנהל הלשכה גיל שפר זה הוציא מהכלים ובמקום לנהל את הלשכה חיפש מי הם המדליפים. מה שמאפשר לנו לומר על שפר : הגמל לא רואה את הדבשת שלו.


 

המינוי של יולי אדלשטיין מוכיח שוב כי ישראל היא המקום של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. 
לא הסתרתי את ההעדפה שלי לרובי ריבלין ואין ספק כי נתניהו ביצע מעשה נקמנות כנגד רובי .
אך אין ספק כי יולי אדלשטיין מהווה את הגשמת החלום הציוני. מהכלא בסיביר ועד לתפקיד הרם של יו"ר הפרלמנט. אין לי ספק כי מי שהיה תחת הקלגס הקומוניסטי ידע לשמור על זכויות המיעוטים המיוצגים בכנסת.
ואולי עכשיו יקבעו בכנסת הזאת גבולות של הסתה כנגד המדינה.
גם המיעוט צריך לכבד את הכנסת והמדינה אך חייבים לשמור על החופש להביע את הדעה 
ישנן תופעות שיש לעקור מהשורש וכן דווקא יו"ר הכנסת יכול להיות מוביל בעניין הזה.
תרבות השינאה המושרשת ברחובותינו כאשר גם הוא עבר והרגיש אותה כאשר העליה מברית המועצות לשעבר סבלה וגם היום יש המסיתים נגדה ולכן יולי אדלשטיין כיו"ר הכנסת יכול להיות גשר של ביטול השינאה מכל כיוון.


 

סילבן נרדם בשמירה

הפעם ידע סילבן לקבל את התפקידים בממשלה אך שכח לדאוג למקומו בשולחן הממשלה. בדרך כלל, הישיבה הראשונה של הממשלה מתבצעת בכנסת ומיד אחר כך נוסעים לתצלום בבית הנשיא
אבל הפעם היה שינוי. שרים וותיקים לא הבינו את פשר השינוי
כאשר הגיעו למשרד ראש הממשלה התגלה כי יש שני שרים שרצו אצו לתפוס מקום ליד נתניהו שטייניץ וארדן. 
סילבן שהגיע ראה כי כבר ליד כסאו של נתניהו יושבים השניים .
רק דבר אחד יכול סילבן שלום להתנחם כי הם היו מחליפים איתו את הכיסא מול התפקיד.

 


יוסי ורטר  ממקד את החשיפה של מי שעמד מאחורי חלק גדול מהתהליכים במדינת ישראל בשנה האחרונה מי שעמד מאחורי האיחוד עם הליכוד של ליברמן ומי היה זה שחיבר את לבני לנתניהו האיש שמואל חייק. זהו ראש קקל באנגליה. מיליונר יהודי אנגלי שהוא מקורב לשלושת המנהיגים. 
יעקב ברדוגו בשעת הפרשנות שלו בגל"צ מיעץ לחייק: מעכשיו אל תעשה עסקים עם ישראל ישתו לך את הבריאות.

 

 


 

המנצחים והמפסידים של הממשלה ה – 33

המנצחים

המנצחים הגדולים הם הצמד נתניהו וליברמן שהברית ביניהם הכתירה את נתניהו לראש ממשלה וליברמן זכה בקופה גדולה : 11 חברי כנסת, 5 שרים, 2 ועדות וההדחה של ריבלין.

האחים לפיד ובנט : הם הצליחו לאחד כוחות אחרי התוצאה בבחירות והצליחו להיות שותפים בכירים בממשלת ישראל

יולי אדלשטיין : הפך להיות יו"ר הכנסת כאשר חבריו נאבקו על תפקידי השרים.

ציפי לבני : מי שהפסידה מפלגה למופז, הקימה מפלגה חדשה, קיבלה רק שש חברי כנסת והפכה להיות שרת המשפטים וחברה בכירה בממשלה.

בוגי יעלון : קפץ כיתה ומונה להיות שר ביטחון.

גיל שפר : מי שהובא ע"י נתן אשל הפך להיות אח לגלעד ארדן ושלום שלמה, הצליח ליצור מסלול עוקף לארדן כאשר הפך את ארדן לשר הכי משודרג מהליכוד.

גלעד ארדן : אומנם בוגי יעלון מונה לשר ביטחון אך המינוי הזה היה ברור. מול זה מהקבינט הבטחוני נעלמו סילבן וסער וארדן נמצא שם.

גיל שפר שהצליח לדחוק את נתן אשל מקירבת נתניהו, מזער את ההשפעה שלו. גיל שלפני כחודשים היה רגל וחצי בחוץ נצמד לנתניהו ,בודד אותו עד כדי שהיו ימים שאת כל הלו"ז של נתניהו היה מהבית.

סילבן שלום : אמנם נפרד מכמה תארים כמו משנה לראש הממשלה וחבר קבינט,אך בנוסף למשרד שהוא מחזיק – הנגב והגליל והפיתוח האזורי, קיבל את התשתיות והאנרגיה.

ישראל כץ : נשאר בתפקידו כשר התחבורה. כבר לפני שמונה חודשים הודיע כי הוא רוצה להיות עוד קדנציה בתפקיד.

 

המפסידים הגדולים

גדעון סער: מי שיצא בבחירות המקדימות במקום הראשון , מונה לתפקיד יו"ר מטה הבחירות ונגע בשמיים כאשר היה בטוח כי הדרך לשידרוג בממשלה ברור. ואז הודיע כי הוא יהיה שר אוצר או חוץ. למרות שלפני מספר חודשים אמר כי הוא רוצה להמשיך בתפקיד. ההתנהלות בבחירות והתוצאה עצרה את ההסתערות של סער לצמרת. סער לא מונה להוביל את המשא ומתן להקמת קואליציה ורק בשבוע האחרון הבין כי לא יהיה שר אוצר ולא שר חוץ. או אז רץ וביקש את החינוך. בסופו של יום סער נפרד מהחינוך לטובת הפנים, ונפרד מהקבינט.

יובל שטייניץ שנפרד מתואר שר בכיר לאיזה תיקייה קטנה שנשמעת כמו תואר גדול.

החרדים

לפני כשנה היה ברור כי צריך אלטרנטיבה לחוק טל. נתניהו קרא להם וביקש למצוא מתווה משותף, אך הם הודיעו לו כי אין לו ממשלה אם הוא הולך לשינוי.

ההמשך כבר ידוע : הם מחוץ לקואליציה והיום היו מסכימים לכל מתווה אשר יכלו להגיע אליו בעת שהייתה להם השפעה

שאול מופז

הדיח את לבני מקדימה, נכנס לממשלה ועזב , הלך לבחירות והצליח לעבור את אחוז החסימה. נתניהו רצה לתת לו שר ובלבד שיחתום איתו אחרי לבני אך מופז אמר לא, וחבר לצמד בנט ולפיד. אך כאשר נחתמו ההסכמים מצא את עצמו בחוץ.

אין ספק כי הפסיד

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בניטה IN דגן OUT

אריק זיו ויזר

האם הסולחה בין ביבי וסער קורמת עור וגידים ?

אריק זיו ויזר

צעירים חסרי כח בליכוד

אריק זיו ויזר

ירדן היא המדינה הפלסטינית – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

האם יש קומבינת-זרים של אלקין וברקת להשתלטות על הליכוד?

אריק זיו ויזר

אלשיך רדף את קרמשניט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן