24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מי המנצח במפקד בליכוד

ביום שישי האחרון הסתיים המפקד במפלגת הליכוד. כצפוי, מייד עם סגירת המועד החל הדיון שאיננו נגמר בשבר השאלה מי הרוויח מהמפקד‫.‬ התוצאות אינן מותירות מקום לספק: באופן כללי אף אחד מאלו שטוענים לכתר הניצחון יכולים לומר : “ניצחתי”‫.‬

בא מנכ‫”‬ל הליכוד וטען כי במפקד זה הליכוד זז למרכז.‬ מאידך, יבואו מובילי הקו האידיאולוגי ויטענו כי הליכוד זז ימינה. ,צריך לומר את האמת : כולם צודקים אך תלוי באיזו משקפת הם מתבוננים‫‬ והאם הם הורידו את הכיסוי‫?

‏‎בואו ונחזור אחורה על גלגלי ההיסטוריה. גם בוועידה של 2002 הטענות היו דומות. אז טענו אנשי שרון, בדיוק כפי שטוען אריאלי היום, כי הליכוד זז למרכז ומנגד טענו נתניהו ואנשי הימין האידיאולוגי שהליכוד זז ימינה. אז וגם היום שניים אוחזין בהצלחה וכנראה ששניהם צודקים‫.

‏‎בגדול, יש מקומות שהצליחו לבצע מפקד גדול. למשל :  ראשון לציון וירושלים. אך הוכח כי כאשר המפקד אינו למען חברי מרכז הוא אינו מדרבן את המערכות‫.‬ כך בירושלים מול האידיאולוגים שינס מותניים דודו אמסלם אשר מתמודד לכנסת ופקד ע‫ל ידי החברים שלו כ –  3000 מתפקדים‫.‬ מולו לא נערך מפקד מקביל ואין ספק כי אמסלם הוא המוביל בירושלים‫.
יחד עם זאת, צריך לזכור כי ברמה האידיאולוגית המתפקדים של אמסלם אינם שמאל וכאשר זה מגיע לאידיאולוגיה הם יצביעו לפי האמונה שלהם‫.‬
באתיופים בירושלים היה מפקד אשר דוד אבבה הוביל והוא פקד כ350 חברים, מיד לאחר שהטפסים הופקדו תחת שמו קיבל דוד פניות מחברי כנסת ושרים, דוד אמר לליכודניק אני כל חודש יערוך מפגש עם מתפקדים שלי ואישיות פוליטית.

כזכור, הלך שרון למשאל מתפקדים מתוך אמונה כי יש לו רוב במתפקדים לקבל אישור להינתקות אך בפועל שרון הפסיד. יוצא מכך כי צהלותיהם של אלה הטוענים כי הליכוד זז למרכז אינן מבוססות‫.‬

‏‎ואלו הטוענים כי הליכוד זז ימינה גם טענותיהם אינן מבוססות. את הגל הגדול של מתפקדים מהימין האידיאולוגי ראינו כאשר בוצעה בעבר התפקדות המונית  ע‫ל ‬ידי מנהיגות יהודית. במפקד הנוכחי הם לא פקדו כמויות כמו בעבר אך אין ספק כי כוחם המאורגן של המתפקדים האידיאולוגים מושרש וברור בליכוד.

‏‎שכן, כזכור, בבחירות המקדימות בליכוד השפיעו בצורה מכרעת המתפקדים בעלי הקו האידיאולוגי על בחירת חברי הכנסת בליכוד‫.‬ סילבן שלום מסתובב עד היום עם בטן מלאה על האידיאולוגים כי הם מחקו אותו  ולכן נפל במיקומו ברשימה‫.‬

‏‎כך גם השרה לימור לבנת. היא טעמה את הפער של המערכת האידיאולוגית כאשר גם היא נמחקה מרשימות המחנה האידיאולוגי  והתמיכה של המחנה האידיאולוגי ניתנה לסגנית השר לאה נס. כך הפכה לאה נס לאישה הראשונה בליכוד.

‏‎אז כאשר מנתחים את תוצאות המפקד צריך לזכור כי מה שהיה הוא מה שיהיה‫.‬ הכוח של המחנה האידיאולוגי חזק בליכוד‫‬ ומצד שני ראש הממשלה מקבל תמיכה מהמתפקדים אבל כפי הנראה לא למחיר שהוא מוכן לשלם לפלסטינים‫.

‏‎אבל אין ספק כי יש מרוויחים, אמנם לא גדולים, מהמפקד. קודם כל צריך לומר כי חיים כ‫”‬ץ מחזיק בבסיס הכוח הגדול בליכוד ,‫‬אחריו השרים ישראל כץ ומשה ‫‬כחלון מבין חברי הכנסת בעלי השפעה הם דנון ולוין הנתמכים על ההתפקדות שלהם ועל מתפקדי יש”ע‫. יחד עימם ‬כרמל שאמה שמבסס את כוחו על מפקד אישי באזור מגוריו יחד עם תמיכה נרחבת בסניף ראשון לציון ‫.‬

קצת נתונים הסטורים‫ :‬ בפריימריס שהתקיימו בשנת 2009 היו רשומים כחברים בתנועת הליכוד כ-100 אלף מתפקדים. בעלי זכות הצבעה היו כשמונים אלף. מתוכם היה מקובל לזהות כ-10,000 מתפקדים “אידיאולוגיים” – כאלו שהם פעילי ארץ ישראל המכוונים את הצבעתם לרשימת הליכוד רק ע”פ קריטריונים של השמירה על ארץ ישראל.
היות ובבפועל באו להצביע בפריימריס כ-50,000 איש, הרי שאותם 10,000 אידיאולוגיים שהגיעו להצביע ב’הרכב מלא’, היוו כ-20 אחוזים מהגוף הבוחר וכך כל מתפקד היה שווה יותר בפועל.
מאז הבחירות ועד היום התפקדו כ – 50 אלף מתפקדים, ובמאסה הזאת לא יכול להיות שינוי מהותי.

מה שכן ברור הוא כי הליכוד של מפקד 2010 נקי יותר מהליכוד של 2003. מי לא זוכר את מה שהיה נקרא מתפקדי ג’ואריש – מתפקדי עומרי שרון. שם הייתה מאסה של מתפקדים שהשחיתות הייתה נר לרגליהם, עכשיו אפשר לומר שהמפקד הביא כבוד לליכוד. צריך לזכור כי כאשר הייתה קדימה בשלטון היא הצליחה לפקוד כ – 60 אלף מתפקדים ולליכוד יש למעלה 150 אלף מתפקדים.

לפני כשנה מונו רכזים בליכוד. המטרה הייתה שכל רכז יביא x של מתפקדים אך כנראה שמהלך זה נחל כשלון טוטלי כי כל מה שהצליחו הרכזים להביא היה מעט ולפעמים גם זה היה של פוקדים אחרים שהרכזים בקשו מהם : “תנו לנו את הטפסים שלכם כדי שיראו במערכת שהצלחנו”.כלומר מהלך הרכזים לצורך מפקד נכשל.

בכל מקרה, אפשר לומר כי המנהלת התנהלה טוב וביושר מול כל הגורמים ומערכת המחשב בניהולו של אלון  מתנהלת בצורה חלקה ויפה.

הליכוד נשאר מפלגת סופרמרקט של דעות אך עם נטייה ברורה ימינה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אתרי הצבעה

אריק זיו ויזר

הליכוד כמרקחה בעקבות הפריימריז לראשות התנועה

אריק זיו ויזר

מזכירות הליכוד החליטה מפקד הארגזים יוצא לדרך/ מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

אופיר אקוניס סמנכ”ל הסברה בליכוד

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף אילת

אריק זיו ויזר

תרצו או לא – הוא קוסם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן