32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

מי אתה סמיר קאידבה /מאת:דוד פורטנוב

סמיר קאידבה סגן אלוף במיל", בן העדה הדרוזית מהעיר שפרעם, ליכודניק וותיק, היה מועמד לכנסת.
מאיפה התחיל הסיפור:
זה היה בשנה 1978 כאשר חבר כנסת ומנהיג דרוזי מלן נסר אל דין הביא את סמיר לתנועת חרות שנושאת שם ליכוד היום.
מאז הימים ההם סמיר צובר תאוצה והגיע להתמודד בכנס ה 17 כאשר שמו במקום ראשון במשבצת של המגזר. מכאן פעילותו ממשיכה ומקום ראשון במגזר בשילוב עם הצלחה של המפלגה עשויים להבטיח לו זכות של חבר כנסת ה 18, אבל זה לא קרה.

אדון סמיר מה מנע ממך מלהיות חבר בכנסת ה 18?

בעקבות המחטף שהתרחש שלושה ימים לפני הפריימריז שעליו אחראים איוב קרא ופיגלינים התאפשר המצב בו מועמד אחר התמודד כנציג המגזר שלא כחוק. צר לי על כך שדבר מעין זה מוצא לו מקום בתנועה הדמוקרטית. כמובן זה פוגע ומשאיר חוסר מוטיבציה אבל בו בזמן ישנם דברים שמחטפים נראים קטנים לאומתם. אני מאמין בתנועה ובמוסדותיה וממשיך בליכוד עד הסוף.

מה תוכל להגיד על צרכים של המגזר ואיך אתה רוצה לתת להם מענה?

את המגזר אני מכיר לעומק. במשך חיי אחזתי בתפקידים שונים בחברה הדרוזית: כיהנתי כחבר וועדת הבחירות המרכזית כ 10 שנים וכיושב ראש סניף שפרעם. יש לחזק מערכת יחסים עם המגזר ומינויים שיבצעו השרים ישחקו תפקיד חשוב בבניית היחסים.
ישנם בעיות תעסוקה חמורות במגזר ובעיה זאת דורשת גישה נבונה מצד העוסקים בה משום שיש סדר עדיפויות במתן שירותים והטבות ובראש הסדר עומדים יוצאי הצבא וחיילים משוחררים. להם יש להעניק מלגות לימודים ומקומות תעסוקה.
יש לשלב אקדמאים במוסדות השלטון.

כמנהיג עדה אתה מקדם אינטרסים שלה, ביחד עם זאת אתה עוסק במדיניות ישראלית בכלל.

בבדי! אנו מחויבים לשמור על המדינה ולהבטיח המשך קיומה בתחום בטחוני, כלכלי, טכנולוגי בכדי להישאר במקום ראשון, רק כך נוכל להמשיך להתקיים. אנו חייבים לתת את המרב לשכבות החלשות ולמנוע הבטלה הן בקרב גברים והן בקרב נשים. יש לי רעיונות להריץ פרויקטים למען דו-קיום בין אזרחי המדינה. חשוב לפתח, לעודד ולקדם אזרחים הנאמנים למדינה.

תגיד כמה מילים על הסכסוך עם שכנינו.

על מנהיגות המדינה להשתמש במנהיגות הדרוזית למען בניית היחסים עם ערבים ושאר שכנים ומדינות. כך עשו מנהיגי המדינה בשנות ה 60 וה 70 וכתוצאה מכך יחסים בין ערבים ליהודים היו טובים בהרבה.
תמיד היו מלחמות במזרח התיכון ואין צורך להשלות את עצמנו. אבל אפשר לבנות שקט ושלום יחסי אם לנהוג בחכמה.
מילה אמת הכותב:
עם הדרוזי שומר על הזהות שלו ועל הערכים מחד ויודע לשמור על יחסים טובים עם השכנים מאידך ויש לנו ללמוד מהם כי גם אנחנו לא נוותר על הזהות ולא על יחסים הטובים עם השכנים! כמו שמשה למד מיתרו, חותנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרהורים בעיתות מלחמה /מאת:אלעד מרון

אריק זיו ויזר

מסתמן מתמודד חזק ומשמעותי למחוז דן

אריק זיו ויזר

רחל מנצחת בלי הפסקה

אריק זיו ויזר

חברי הכנסת קיבלו אתמול מעזמי בשארה "שוקראן לשנה חדשה".

אריק זיו ויזר

ברוך שובך נסיך הליכוד/מאת: משה איפרגן

אריק זיו ויזר

ארדן אצל גלעדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן