19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

מירי רגב כלי משחק / כתב: נרי אבנרי

עכשיו זה התור של חה”כ מירי רגב. היא לא חותמת גומי, כך הצהירה, אבל מבחינת יריבי הליכוד, היא אמצעי מניעה מגומי, שתכליתו- חסימת נתניהו אם וכאשר יידרש למבחן הקלפי הבא. “קיבלתי איומים מגורמים בלשכת ראש הממשלה. הגורמים איימו כי אם אמשיך את המאבק נגד הכוונה להטיל מע”מ על פירות וירקות, ידיחו אותי מוועדת הכספים ולא אבחר לכנסת הבאה” (מירי רגב בכנס פעילים באור-יהודה / 5.7.09). ועוד מאותו כנס: “אני לא חותמת גומי של אף אחד”. בשבוע שעבר אמרה רגב ב”אולפן פתוח” בערוץ הכנסת: אני במאבק הזה מתכוונת ללכת עד הסוף”.

עוד לא נולד הליכודניק שדיבר נגד נתניהו, ולא זכה לחיבוק חם ומזויף מהתקשורת. בקדנציה הראשונה של ביבי, התקשורת כתרה כתרים והרעיפה שבחים על דוד לוי החברתי, איציק מרדכי הביטחוני, דוד מגן, דוד ראם, רוני מילוא – כולם לכלכו ו…התפוגגו. היו עוד, חלקם חזרו- יש שאמרו בזחילה- לממשלת נתניהו.

עכשיו זה התור של מירי רגב. היא לא חותמת גומי, כך אמרה, אבל מבחינת יריבי נתניהו, היא אמצעי מניעה מגומי, שתכליתו- חסימת ביבי אם וכאשר יידרש למבחן הקלפי הבא.

למרות שהרעיון להחיל מע”מ על ירקות ופירות בוטל, המאבק של מירי רגב היה טעות פוליטית, ערכית, ולא צודק חברתית. הטענה שתוספת מע”מ על ירקות תפגע בשכבות החלשות איננה נכונה. ירקות ופירות זה לא שמן וסוכר. כאן כללי ההיצע והביקוש מאוד קשוחים. אם יקר לקנות ירקות בבוקר, אז לא קונים. ואם לא קונים- המחיר יורד בערב. מאוד פשוט.

הירקנים יודעים את זה, שונאי נתניהו בתקשורת יודעים את זה, ואפילו גנבי המנדטים של קדימה יודעים את זה. הח”כים המתוסכלים רוני בראון ומאיר שטרית מציגים את נתניהו כ- “חכם על חלשים” רק כדי לחמם עליו מצביעים.

לבראון ושטרית אין אומץ להתחייב שאם קדימה תגיע לשלטון, הם יבטלו את המע”מ “האכזרי”. מפני שהמס הזה נכון. גם אם יהיה אחוזים בודדים, הוא יחייב את הירקנים להכניס קופה רושמת לעסק. יש כאן סגירת פרצה. היעדרו של המס הוא בבחינת “פרצה קוראת לירקן”.

הירקנים נלחמים נגד המע”מ, מפני שהוא מחייב אותם להדפיס את כל המכירות שלהם. זה עלול להקשות על חלק מהם- להעלים הכנסות. נכון להיום, לירקנים זה מאוד קל. הם לא מדפיסים את התשלום, ולשלטונות המס ידווחו על פחת גבוה. קשה לעקוב אחרי אורך חייה של כל עגבנייה. חברת הכנסת מירי רגב לא מבינה שהמאבק שלה במע”מ, כמוהו כתמיכה במעלימי הכנסות.

מירי יקרה, אין לי ספק שלא התכוונת לתמוך במעלימי הכנסות, כמו שאין לי ספק שזאת התוצאה. אם את רוצה לעזור לשכבות החלשות, תלחצי להוסיף למקבלי הקצבאות את אותו סכום שלפי דעתך המע”מ יגרע מהם. ואלה שיש להם כסף שישלמו את מחיר הירקות כולל מע”מ. למה לא?

כשאת מקבלת חיבוק מהתקשורת ושומעת קריאות עידוד מהטריבונה של קדימה, עזבי את הזירה- זה סימן שאת לא במלחמה הנכונה…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כנגד שני מכחישי שואה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

המיתוס מפלג את העם / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

תשובה מאוחרת לשלמה מדמון/כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

הבוז למבזי המדים / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

פרס ישראל, פעמיים איכסה… / כתב: נרי אבנרי

הארץ נגד האלוף עמידרור

דילוג לתוכן