39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

“מימון השמאל הקיצוני פוגע בישראל וגם באירופה”

גרשון מסיקה בנאום היסטורי בפרלמנט האיחוד האירופי

נאום הסטורי בפרלמנט האירופי: ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה התארח  השבוע כאורח כבוד בכינוס רשמי בפרלמנט של האיחוד האירופי בבריסל.

מדובר  בביקור תקדימי, ראשון מסוגו, של מנהיג התיישבות ביו”ש, בפרלמנט האיחוד האירופי, המזוהה  כבר שנים רבות כטריבונל האנטי ישראלי החריף ביותר ובודאי אנטי התיישבותי, וכן כמממן המרכזי של ארגוני השמאל הקיצוני בישראל.

מסיקה הוא מנהיג המתנחלים הראשון מאז ומתמיד שהשתתף כאורח כבוד באירוע רשמי בפרלמנט האירופי.

הכינוס התקיים באולם ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, בבניין הפרלמנט בבריסל, והוא היווה את שיאו של שבוע רצוף של פגישות מדיניות שקיים מסיקה עם חברי פרלמנט, פרופסורים ומנהיגים ומעצבי דעת קהל מאירופה, כחלק מ”מלחמת ההסברה” והסיורים שמנהלת המועצה האזורית שומרון בארץ ובחו”ל.

יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה השתתפו בכינוס ובפגישות המדיניות גם יועץ ראש המועצה ומנהל היחידה האסטרטגית  יוסי דגן ומנהל יחידת קשרי חוץ שליד מועצת שומרון דוד העברי.

הכינוס הינו אירוע גומלין לסיור שקיים בשומרון לפני ארבעה חודשים סגן יו”ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, ד”ר פיורלו פרוברה, שצפה מהרי השומרון  יחד עם ראש המועצה  גרשון מסיקה על תל אביב ונתב”ג, ביקר בישובים והפך לידיד ההתיישבות ביהודה ושומרון.

יחד עם מסיקה הגיעו גם נכבדים ערבים התומכים בחיים לצד ההתיישבות ביו”ש, ביניהם השייח פאריד חאדר אל ג’אברי מחברון, השייח עאטף קרינאווי מרהט, ראש מועצת כפר כנה מחמוד ע’אסי, וכן ח”כ ניסים זאב ופרופסור הלל ויס.

האירוע התקיים במעמד ראשי ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, חברי פרלמנט האיחוד האירופי, עשרות חברי פרלמנט בכירים ממדינות אירופה, פרופסורים ידועי שם מרחבי היבשת והנאומים תורגמו סימולטנית.

מסיקה אמר בין השאר:

“נביאי ישראל ניבאו שלפני בוא המשיח יהיה בלבול, כשיהפכו את הטוב לרע ואת הרע לטוב.

אנו רואים זאת היטב כיום.

אחד הדברים המרכזיים בתנ”ך, ששלושת הדתות הגדולות מאמינות בו, הוא ההבטחה של ארץ ישראל לעם היהודי והציווי להם ליישבה.

אין עוד עם העולם עם מסמך בעלות כמו חזק על ארצו כמו העם היהודי ביחס למולדתו – ארץ ישראל.

 

עם ישראל מגשים בעצם הקמת מדינת ישראל, ובפרט במהלך התיישבות והבניה בארץ ישראל את ההבטחה והציווי האלוקיים,  ועל מנהיגי  אירופה לעמוד לימינו של עם ישראל ולסייע לו בכך.

השומרון הוא ערש המולדת של העם היהודי, הוא חלק אסטרטגי בקיום מדינת ישראל כשכל רוחב ישראל –מהים עד הנהר- הוא 70 קילומטר, כשהשומרון מתוכם הוא 55. כל מי שמגיע לשומרון, וחלק מחברי הפרלמנט המכובדים כאן באולם היו אצלנו ויוכלו לאשר את דברי, רואה במו עיניו את החשיבות והאקוטיות של השומרון למדינת ישראל – הן כערש התרבות והשורשים של עם ישראל והן כחגורת המגן של מדינת ישראל.

 

אלו באירופה הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ וסכנה קיומית למדינת ישראל . אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו”.

 

מסיקה קרא בנאומו לחברי הפרלמנט באיחוד האירופי להפסיק את המימון לארגוני השמאל הקיצוני שפועלים לדבריו לקעקע את הלגיטימציה של מדינת ישראל: “מדובר בארגונים קיצוניים בעלי אחיזה מזערית בציבור, המנסים בכל כוחם להסית את העולם נגד מדינת ישראל בעלילות שווא.

מוזר הדבר שדווקא בתקופה שחלק ממדינות באירופה נמצאות על סף התמוטטות ואחיותיהן החזקות נאלצות להפריש ממיטב כספן להצלתן, מוצאים לנכון גורמים מסויימים באירופה להוציא מיליארדי יורו על פעילות זו. אין הסבר הגיוני להתנהגות הזו”, ציין מסיקה.

בשיאו של הנאום ריגש גרשון מסיקה את חברי הפרלמנט האירופי, כשסיפר על שני אחיו הגדולים שנספו בשואה במחנה הריכוז ג’אדו בלוב:אני, גרשון בן יוסף וגיטה מסיקה, אשר שני אחי הגדולים עמוס ויעקב נרצחו על ידי הנאצים הארורים במחנה הריכוז ג’אדו שבלוב, עומד בפניכם ומצהיר בזאת קבל עם ועולם כי הנה יש לבני העם היהודי מדינה משלנו, ולא רק שאיננו מוכרים אותה אלא אנו קונים אותה שוב ושוב בדמנו ומשלמים על הזכות לקיימה, לשמרה ולהתיישב בה”.

 

בסיום נאומו הסביר מסיקה מדוע על מדינות אירופה לתמוך ולחזק את ההתיישבות ביו”ש: “על מדינות אירופה להבין שללא מדינת ישראל אין מי שיעצור את הסחף האיסלאמי מלשטוף את אירופה וללא יהודה ושומרון אין יכולת קיום למדינת ישראל”.

דברו של מסיקה זכו למחיאות כפיים  ולתמיכה מחברי הפרלמנט באירופה, אשר כאמור עשרות מהם כבר סיירו בשומרון כאורחי המועצה האזורית ושמרון.

בעקבות הביקור ומפגשים, נוספו ידידים רבים מבכירי אירופה לידידי ההתיישבות ביהודה שומרון ורבים מהם אף בקשו להגיע בחודשים הקרובים לסיורים בשומרון, להביע תמיכה ולראות בעינים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המכון הישראלי לדמוקרטיה : “נתניהו עומד לשבור שיא כראש ממשלה”

אלי חזן

מהפך בעבודה: הוותיקים חוזרים לקדמת הבמה

אלי חזן

סקר ב-‘הארץ’: הליכוד והימין מובילים בענק!

אלי חזן

לפיד, נתניהו ויחימוביץ’: כך יש לפעול במדיה החברתית

נתניהו יוצא לקרב אחרון על השליטה בליכוד

אלי חזן

מירב מיכאלי והטעות

אלי חזן
דילוג לתוכן