18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מילותיו האחרונות של אלי כהן : “חבל שלא עשיתי יותר”

ברשת ב’, בכתבה של כרמלה מנשה, פורסם היום כי מילותיו האחרונות היו “אני לא מצטער על מה שעשיתי. אם יש בי צער זה על מה שלא עשיתי ולא יכולתי לעשות. לעיתים אדם נכשל בגלל חברים שהכשילו אותו”.

מי היה אלי כהן ומדוע חשוב לזכור אותו ?

אלי כהן נולד ב – 26 לדצמבר בשנת 1924. מי שגדל כילד באלכסנדריה שבמצרים הפך להיות אחד מגדולי המרגלים ששירתו את המדינה. בשנת 1944 כשהוא בן 20, הצטרף לתנועה הציונית וכמה שנים מאוחר יותר עלה לארץ והשתכן בבת ים. שם הוא התחיל לעבוד באמ”ן כמתרגם מערבית וככה בעצם התחיל את דרכו במודיעין הישראלי. בשנת 1954 הוא שכר דירה במצרים ששימשה כמעיין חמ”ל של חיל המודיעין וכמרכז הפעילות של מבצע “עסק הביש” שמטרתו הייתה למנוע את נסיגת הכוחות הבריטים ממצרים. למרבה הצער, הפעולה כשלה ומספר יהודים יצאו להורג כאשר השאר נאסרו. כהן לא נתפס.

ב- 1960 הצטרף סופית לחייל המודיעין כאשר הוא עבר הכשרה ונשלח כמרגל לארגנטינה שם התחזה לסוחר ממוצא סורי בשם כאמל אמין ת’אבת ולאחר שנה שם עבר לדמשק ושכר דירה מול בניין המטכ”ל הסורי. כהן יצר קשרים שם עם בכירי הצבא והעסקים בדמשק. בין השאר, חשף את הפעילויות הראשונות של אש”ף כולל הקמתו, וניסיון החבלה במוביל הארצי. אחרי הסיכול הזה הסורים הבינו שיש מרגל והשביתו את מערכת הקשר באופן חשאי ל – 24 שעות. כהן שלא ידע מכך, המשיך באותו הזמן לשדר לחיל המודיעין והסורים שזיהו את מיקומו תפסו אותו ללא התנגדות מצידו.

בכלא עבר עינויים קשים שלא נשאו פרי ולאחר זמן והמון ניסיונות של הממשלה הישראלית לשחרר אותו החליטו הסורים על גזר דין מוות לאלי כהן. יש לציין כי לפני מותו נתנו הסורים לרב הראשי של דמשק להפגש עם אלי כהן והוא תיאר אדם עם שיברון נפש בעיניים אך באותה מידה גאווה ונחישות. הוא נתלה  בכיכר הראשית של דמשק באותו היום.

לפני מותו כתב כהן לאשתו שהוא שמח על ששירת את המדינה והוא מקווה שהיא והילדים יהיו גאים בו ועליהם להמשיך ללא שהות בחיים ולא לעצור ולהיכנס לעצבות. לאחר מותו השאיר לנו ללא ספק את היכולות להבין מה זאת נתינה למדינה ולמען המולדת ללא שהות ובלי תנאים. בלי הצורך לחפש את טובתו האישית את קידום הקריירה או הכי חשוב את המשפחה אלא לראות את צורכי המדינה והעם כדבר ראשון מעל הכל.

יהי זכרו ברוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציונים לפוליטיקאים – מהטוב ביותר לגרוע ביותר

אריק זיו ויזר

ההשפעה האירנית במזרח התיכון מתפשטת כמו “סרטן ממאיר “

אריק זיו ויזר

לעצור את המהפכה החברתית הבאה!

אריק זיו ויזר

אין עם מי לדבר

יש אלוהים.

אלי חזן

הערת אזהרה לליכודניקים

מעיין סמון
דילוג לתוכן