21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

מטות ערים :”ציונים מ-0 עד 100 למפלגות הימין על הצבעתם לחוק ההסדרה”

מטות ערים קובעת : ציון נכשל לליכוד  (46 מתוך 100), כנ”ל יהדות התורה (40) — לעומת ש”ס עם ציון טוב (77), והאיחוד הלאומי עם ציון מעולה (100) 

 

תנועת מטות ערים ביצעה ניתוח השוואתי על נתוני ההצבעה לחוק ההסדרה של אורלב, היום בכנסת (חוק ההסדרה של כצלה טרם הובא להצבעה).

כל מפלגה קיבלה ציון מ-0 עד 100, לפי אופן הצבעת חבריה בעד או נגד החוק להסדרת היישובים. הציון הורכב באופן הבא: כל הצבעה של ח”כ “בעד” החוק העניק 100 נקודות למפלגה, ואילו “הימנעות או היעדרות” של ח”כ העניקה 50 נקודות למפלגה. הצבעה של חבר כנסת “נגד” החוק העניקה למפלגתו כמובן אפס נקודות — היות שהצבעה “נגד” החוק להסדרת היישובים, נחשבת ככשלון מוחלט.

לאחר הענקת הנקודות למפלגות, הוענק “ציון” לכל מפלגה ע”י חישוב ממוצע אריתמטי לכל מפלגה.

להלן הממצאים:

– בתחתית הסולם של המחנה הלאומי ניצבה מפלגת ישראל ביתנו של ליברמן עם ציון של 27 מתוך 100 בלבד. הציון היה עלול להיות נמוך אף יותר אלולא הצבעתו של עו”ד דוד רותם בעד החוק, והיעדרם של הח”כים האידאולוגיים של ישראל ביתנו: אנסטסיה מיכאלי, אלכס מילר, משה מטלון, פאינה קירשנבאום וליה שמטוב. אלה היוו במידה מסויימת משקל נגד לשרים כולל ליברמן בעצמו ואף מספר ח”כים, אשר התנגדו לחוק להצלת היישובים.

– יהדות התורה החרדית ניצבה במקום הכמעט אחרון, עם ציון של 40 מתוך 100, הניקוד שכן הושג הגיע בעיקר בזכות ההצבעה בעד של הרב ישראל אייכלר ש”כיפר” במעט על 2 חרדים מתוך 5 שהצביעו נגד היישובים.

– במקום הרביעי הלא-כל-כך-מכובד מבין מפלגות המחנה הלאומי — ניצב הליכוד, עם ציון של 46 מתוך 100 בלבד (בבית ספר או באונברסיטה, ציון 46 נחשב ציון נכשל). 

– במקום השלישי ניצב המפד”ל, שהציון שלו הוא בין 66 ל-75. למפלגה זו 3 חברי כנסת, מתוכם שניים נעדרו (הרשקוביץ, וכן אורבך שהזדקק לאינפוזיה תחת אישפוז). אם מתעלמים מהיעדרותו של אורבך ומתחשבים רק ב-2 הח”כים האחרים שאחד תמך והשני נעדר, הציון של המפד”ל-בית יהודי הוא 75.

– במקום השני והמפתיע לטובה, תנועת ש”ס עם 77 נקודות. כזכור לאחר שהמפלגה סבלה מתדמית נמוכה בעקבות התנהגותה בתקופת אוסלו, המפלגה קיבלה על עצמה להתנהג כמפלגת ארץ ישראל השלמה ועמדה בהבטחתה בכבוד. כמו המפד”ל, השרים נעדרו והח”כים הצביעו בעד. התנהגותם הפרלמנטרית תואמת את ימניותם הגבוהה של מצביעי המפלגה, שבאה לידי ביטוי בסקרים.

– במקום הראשון והנאמן ביותר ניצב האיחוד הלאומי עם 100 נקודות (כל חברי הכנסת הצביעו בעד החוק). הדבר ראוי להדגשה לאור תחושת מצביעים מסויימים, שהליכוד היא הצבעה יותר כדאית מאשר האיחוד הלאומי. בפועל, נתוני ההצבעה מהיום משקפים, שהציון של האיחוד הלאומי גבוה — פי 2 — מן הציון של הליכוד.

פריימריז בליכוד – כשליש טובים, כשליש באמצע, וכשליש גרועים:

לטובת ציבור הזכאים להצביע בפריימריז הקרבים ובאים בליכוד, סוכמו גם תוצאות ההצבעה בתוך הליכוד מבחינת “גזור ושמור”: 

9 טובים (הצביעו בעד): זאב אלקין, אופיר אקוניס, דני דנון, ציפי חוטובלי,  חיים כץ, יריב לוין,  ציון פיניאן, מירי רגב, וראובן ריבלין.

7 בינוניים (נמנעו או נעדרו): יולי אדלשטין, גילה גמליאל, ישראל כץ, לאה נס, יוסי פלד, איוב קרא, וסילבן שלום.

11 גרועים (הצביעו נגד החוק להצלת ההתישבות):   מיקי איתן, גלעד ארדן, בני בגין, בוגי יעלון, משה כחלון, לימור לבנת, דן מרידור, נתניהו, גדעון סער, כרמל שאמה, יובל שטייניץ.   

הערות מיוחדות:

א. ש”ס ומפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו, פונות באופן חלקי לאותו ציבור. בין השתיים, ש”ס היא בחירה טובה בהרבה (ציון לאומי – פי 3 לעומת מפלגתו של ליברמן).

ב. ראויים להערכה: השר יוסי פלד הוא השר היחיד בליכוד שאינו מתנחל ובכל זאת סרב להצביע נגד. הקבוצה האידאולוגית בתוך ישראל ביתנו ראויה להערכה. רובי ריבלין הצביע בעד ולא התחמק כביכול “בגלל שהוא בתפקיד רשמי”.

ג. יש לציין את השיפור של ח”כ ליצמן מיהדות התורה כאשר  לעומת תקופת ההתנתקות, ח”כ ליצמן נמנע. עם זאת, עדיין 40% מנציגי המפלגה החרדית “יהדות התורה” הצביעו נגד ההתישבות.

רקע על תנועת מטות ערים:

כזכור, תנועת מטות ערים נוהגת לרכז מידע השוואתי על תיפקוד חברי הכנסת והמפלגות. המידע ההשוואתי מועבר לציבור הלאומי כדי לשפר את המשוב לבוחר לכל אורך הקדנציה.     

תנועת מטות ערים תשמח מאד לקבל תיקונים במקרה שנפלו טעויות. תיקונים יש להעביר אל:[email protected]

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממשלת נתניהו הרביעית מועד ב’ למחאה החברתית

למה השמאל מפגין

אריק זיו ויזר

סכנות מתחת לאף /מאת משה ארנס

אריק זיו ויזר

פרסום ראשון: עשרות בני אדם מונו בצורה לא חוקית למרכז הליכוד

אריק זיו ויזר

20 שנה לאוסלו – נוסדה קבוצה בפייסבוק

אלי חזן

מה עדיף בליכוד: עוד מנתניהו, או דווקא פייגלין? מאת:ראש בראש, מערכת וואלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן