19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מחשבות על ציפיות מחברי הממשלה – אריק זיו

כיצד מדינה מתנהגת לשר המזלזל בדגלה, קדימה כסמל הנאמנות, הליקוק כאומנות של שר האוצר, להיכן נעלם רפי דואק. השר המיותר :
מינויו של שר ערבי (מוסלמי) ראשון היה אמור להוביל לשינויים ולתמורות ביחסים שבין יהודים וערבים בישראל. הוא אכן הביא – לשינוי לרעה. נעזוב את מינויו הבעייתי של ראלב מג’אדלה, שמונה לא לשם שמיים למרות הבטחות מנהיגי מפלגת העבודה, אלא בשל אילוצים פוליטיים של עמיר פרץ, דבר שמביא לשיא את מספר מינויי השרים שאינם מתאימים לכהן במשרדם בממשלת אולמרט. מג’אדלה מוכיח מדי יום כמה הוא חוטא לתפקידו ובמקום למצוא גשר בין יהודים לערבים, דבר שהוא אמור לעשות, הוא הורס כל גשר אפשרי שעולה בין שני העמים. אזרחי ישראל יכולים לרשום לעצמם עוד כישלון של קואליציית “העבודה – קדימה”.

מג’אדלה הוא במידה רבה סמל הבטלה שבא ממפלגת העבודה. קשה לי לשכוח את תיאוריהם מעוררי הקבס של נבחרי הציבור מכלל גווני הקשת הפוליטית על האדון. מביך לומר זאת, אבל בשיחה עליו מוזכרות באופן תדיר המילים “אידיוט”, עילג, אנלפבת וכיוצ”ב. השבוע נתבשרנו שכבוד השר איחר לטקס המשלחת הישראלית בביג’ינג שבו הונף דגל ישראל. ברור לי כי הדבר נעשה במזיד. שהרי, על נסיעתו של מג’דלה הוציאה המדינה סכום אדיר : טיסת השר, צוותו, מאבטחים וכדו’. צריך לבדוק האם הוא נסע במחלקה העסקית – דבר שמייקר את עלות הטיסה. אבל צריך לממן לו גם מלון והוא הרי לא יישן במלון מעופש – הוא יישן במלון יוקרתי והמדינה תשלם. למרות ההוצאות הכבדות ממשיך השר המעופש בהתנהגותו מעוררת המחלוקת הוא איחר לטקס. כאזרח במדינה לא הייתי מפספס את האירוע של הנפת הדגל. ברור כי שר בממשלה מחוייב היה להופיע בטקס. מג’דלה לא הופיע ולי ברור בדיוק מאלו סיבות ונסיבות.
הייתי מצפה שראש הממשלה, התקשורת והציבור לא יעברו לסדר היום. מג’דלה חוצה קווים אדומים של כבוד לערכים לאומיים. מילא ששחקני בית”ר ירושלים לא לחצו את ידו, הוא הרוויח זאת ביושר, אבל שהממשלה תעבור על כך בשתיקה? אני מצפה מראש הממשלה שיחזיר את מג’דלה באופן מידי לארץ. אני יכול להמשיך לחלום שזה יקרה.
נציג בכיר של הממשלה שמזלזל בטקס רשמי של המדינה לא ראוי לבלות במשך שבועיים על חשבון משלם המיסים באולימפיאדה. אך הציפייה שלי גבוהה מידי .

מפלגה אירונית :
השבוע היה ויכוח בקדימה, אצל אותה מפלגה שקמה ע”י פליטי ועריקי מפלגות שרצו להבטיח את השררה במחיר הקרבת האידיאולוגיה שלהם על מזבח פולחן האישיות. השאלה שעלתה היא : האם מועמד לראשות המפלגה צריך להכריז על נאמנות למפלגה ? כן כן שמעתם היטב. אירוני שאחד מהמועמדים המובילים, שאול מופז, הזכור בתנועת ליכוד על הלויאלית המיוחדת שלו למפלגה, אותו גנרל מהולל שהוציא בבוקר הודעה לתקשורת ובו הודיע ש”בית לא עוזבים” ובדיוק יומיים אחרי, בעודו עושה את דרכו להצהרה על חבירה לקדימה, קיבלו חברי הליכוד את הודעתו שהוא נשאר בבית.
אין לי ציפיות ממי שהפקיר את מדחת יוסוף להתבוסס בדמו. אני מניח שאם הוא יפסיד הוא יבקש לחבור בחזרה לליכוד. אם נתניהו יקבל אותו הוא ימצא את עצמו עם קומץ תומכים.

אמרות אוצר של שר האוצר :
רוני בראון הודיע אתמול במסיבת עיתונאים כי הוא תומך בציפי ליבני. הוא הסביר כי לליבני יש ניסיון. מדהים לחשוב כיצד בר און מסביר שיש לציפי ניסיון. מה שהוא לא רצה לספר אבל יוודעי דבר יודעים הוא שלבר און ולציפי יש ניסיון משותף בליקוק לפורום החווה, זה באמת מה שמאחד אותם. שהרי, רק לפני מספר חודשים תקף בר און את ליבני כדי לרצות את אדונו אולמרט. מה קרה בחודשים הללו ? בר און מבין שלבני יש סיכויים טובים יותר ורוצה לשמור על משרתו כשר אוצר ולכן קבע שיש ללבני ניסיון. בר און כהרגלו מתהפך כמו סטיק וכעת עובר לתמוך בגבירה חדשה, ציפי ליבני!
בואו נרענן את הזיכרון : בר און היה ממחנה נתניהו. לאחר שנבחר לכנסת הפך את עורו ונהפך לתומכו של שרון. כאשר אולמרט החליף את שרון ,שוב מצא בר און אדון, ועכשיו הבולדוג מצא מלונה חדשה.
ואם כבר הזכרנו את קדימה, ביום רביעי השבוע שאל ליאור שליין : מה המשותף בין קדימה לאולימפיאדה?
לקדימה יש 5 אפסים שמתמודדים על ראשות הממשלה, ובסמל האולימפיאדה יש 5 אפסים. שנון לפעמים ליאור שליין.

תשלום על טעויות :
השבוע התבשר הציבור שמפקד בצה”ל משלם את המחיר על טעות שעשה משום שחייל שהיה תחת פיקודו ירה כדור גומי על מחבל אזוק. איני נכנס להחלטת הרמטכ”ל, אך מדוע כאשר מנהיג פוליטי טועה, הוא אינו משלם את המחיר? הבושה כנראה עזבה את המדינה.

היכן המשנה למנכ”ל הליכוד :

יש לי הרבה ביקורת על מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי. יחד עם זאת, אפשר לשבח אותו כי בסה”כ ניווט את המערכת המוניציפאלית עד כה עם מעט בלאגן. ופוטנציאל הבלגן הוא אדיר, הרבה יותר ממה שאתם חושבים.
יחד עם זאת, נבצר מבינתי לאן נעלם המשנה למנכ”ל שאחראי על המוניציפאלי בתקופה זאת ? הטענה היא כי הוא יצא לחופשה. כן, זה בדיוק הזמן.
בכל קיץ יוצאת המצודה לחופשה מרוכזת. האם בתקופה שלפני בחירות לא היה צריך לפצל את מערך העובדים כך שיצאו בצורה מפוצלת ל – 2 מועדים של חופשה ?

[email protected]



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

נתניהו, בוז’י יחי ההבדל הקטן

אריק זיו ויזר

נתניהו המבוגר האחראי ?

אריק זיו ויזר

לא איראן אלא עסקי אהוד ברק באבטחת אישים

אריק זיו ויזר

כלכלה שהופכת לקללה

אריק זיו ויזר

רמת גן כפני הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן