38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מחצית סיעת הליכוד במפגש חסר תקדים עם זקני רבני הציונות הדתית

“לעצור מינוי מנדלבליט לועדת המאחזים. על הממשלה להודיע שלא ייהרסו ישובים. נקודה.”

מפגש נדיר וחסר תקדים בהיקפו התקיים היום (ב) בכנסת בין זקני רבהני הציונות הדתית ובין  חברי כנסת ושרים מסיעת הליכוד.

למפגש המדיר הגיעו כמחצית מסיעת הליכוד: שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, שר התחבורה ישראל כץ, סגנית השר לאה נס, ח”כ חיים כץ (הליכוד) – יו”ר ועד עובדי התעשיה האוירית, ח”כ  זאב אלקין – יו”ר הקואליציה,  ח”כ יריב לוין, ח”כ דני דנון, ח”כ ציון פיניאן, ח”כ ציפי חוטובלי, ח”כ מירי רגב, ח”כ אופיר אקוניס. לרבנים ולחברי הכנסת מהליכוד הצטרפו גם  ח”כ יעקב כץ (כצל’ה) וח”כ אורי אריאל.

השר יוסי פלד חש שלא בטוב ולכן נאלץ לעזוב קודם לתחילת הישיבה.

מצד הרבנים השתתפו הרב דב ליאור – רב העיר קרית ארבע חברון, הרב זלמן מלמד – ראש ישיבת בית אל,   הרב חיים דרוקמן יו”ר מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב צפניה דרורי – רב העיר  וראש ישיבת ההסדר  קרית שמונה,  הרב חיים שטינר – מבכיר הרבנים בישיבת מרכז הרב, הרב איתן איזמן – ראש רשת הישיבות הציוניות-דתיות  צביה ונועם..

 

בישיבה  השתתף ונשא דברים ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, וכן יו”ר   מועצת יש”ע דני דיין, ראש מועצת בית אל משה רוזנבוים וכן פעילי ליכוד מרכזיים,  בראשם שבח שטרן ונתן אנגלסמן מקבוצת “המטה הלאומי בליכוד” ויוסי דגן מקבוצת “הליכוד שלי”.

 

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה פנה לחברי בכנסת ולשרים:זהו רגע המבחן של נבחרי הציבור, שנבחרו על בסיס  מפורש וברור של בניה ביו”ש. יש כאן לאנשים את הכוח להתייצב ולומר: זה לא יעבור. הועדה בהרכבה הנוכחי היא אסון. בוועדה צריכים לשבת אנשים  שאינם באים לפגוע בהתיישבות”.

 

הרב זלמן מלמד אמר: “הגענו לתחושה שראש הממשלה חלש מכדי לעצור את ההרס הזה, צריך  להפעיל לחץ נגדי  יותר חזק מן אלו  הלוחצים להרוס. צריך לומר לו שלא תהיה לו קואליציה אם יפנה להרס”.

 

ראש מרכז ישיבות בני  עקיבא הרב חיים דרוקמן אמר בהתרגשות ובכאב:

“צריך להדגיש ראשית לכל כי מדובר בעוול. מדינת ישראל נתנה  לתושבי מגרון את הקרקע ושלחה אותם להתיישב. זהו עוול!”

 

הרב דב ליאור רב העיר חברון:

“ההתיישבות כולה תומכת במעשים שלכם למען ההתייבשות בארץ ישראל ולמען עם ישראל.  אפילו לפי חוקי אמנת ג’נבה, יהודה ושומרון איננו שטח כבוש – מכיון שאף מדינה לא היתה בעלת ריבונות שם. אנחנו  לא כבשנו מאף אחד.   עם ישראל איננו גזלן, לא גזלו כאן קרקע, שייח מוניס בצפון תל אביב היא באמת שטח כבוש. אתם אנשי הציבור צריכים לומר בצורה ברורה ובתוקף, ויש לכם הכוח.

אם תבלמו הדבר הזה תכנסו להסטוריה כמי שמנעו את האסון הכבד הזה”.

 

הרב צפניה דרורי, רב העיר קרית שמונה: “דומני שממשלת ישראל מצאה את המתווה  הנכון לפתור את הבעיה. העיכוב היא בגלל שהיועץ המשפטי הנכבד, שהוא באמת נכבד, אמר  שלא מקובל עליו המתווה של הממשלה. אנחנו מצפים ומבקשים  מכם להביע את המסר הברור שמדובר בעוול. מדינת ישראל לא יכולה לעמוד במציאות גסה של עוול ופגיעה באנשים וברכוש – במיוחד אחרי עסקת שליט. שום אומה בעולם לא היתה עושה את זה. אנחנו מתקוממים נגד עוולה אנושית ששום מדינה לא היתה עושה”.

 

השר יולי אדלשטיין, שכינס את הפגישה,  אמר: “המספר הגבוה שהגיע לכאן מבין חברי הכנסת של הליכודף כחצי סיעה, מעביר את המסר  הברור: הליכוד אומר אמירה ברורה: על הממשלה לבנות ולא להרוס.”

שר התחבורה ישראל כץ תלה את הפתרון בממשלה: “ההתיישבות בארץ ישראל היא ערך עליון, צריך לעגן את זה ולמצוא פתרונות – זה לא עניין למערכת המשפט. הפתרון צריך להיות בידי המנהיגות, והיא צריכה למצוא אותן”.

ח”כ   מירי רגב תקפה  את הכוונה למנות  לראשות הועדה  את הפצ”ר לשעבר אביחי מנדלבליט: “הצוות שאמור למנות ראש הממשלה,  במתכונתו הנוכחי, יעשה רק מה  שהיועץ המשפטי לממשלה יאמר לו.  ומה שהיועץ יגדיר זה לא דברים שיובילו לפתרון”.

ח”כ חיים כץ: מצטרף להתקפה על מנדלבליט: “הצוות במתכונתו הנוכחי, מסקנותיו ידועות מראש, ידוע הרקע של   ההחלטות של האלוף במילואים מנדלבליט בצבא. כולנו זוכרים כמה יצא מהועדה של טליה ששון.   אסור לנו להסכים לועדה שמסקנותיה ידועות מראש, ולא על פי  רוח הממשלה”.

 

ח”כ יריב לוין תקף אף הוא את הכוונה:

“צריך לעצור את ההרס ולעצור את ניסיונות ההרס בכל פעם מחדש. כדי שהצוות יביא פתרון צריך שני דברים: סמכויות ואיוש. אם לדו”ח טליה ששון לא היו הגבלות על סמכויותיה לא  ייתכן שלא ינתנו לה סמכויות לפתור הבעיה. הצוות מונה ע”י הממשלה, צריך לעמוד על כך שאת הצוות הזה יוביל אדם שישנה הסכמה בממשלה ובקואליציה שהוא רוצה להביא את הפתרון.

אנחנו צריכים להבהיר שהדברים לא יתנהלו כדאשתקד אם יהיה הרס”.

ח”כ דני דנון: “אנחנו נלך מכאן לישיבת הסיעה וניתן לראש הממשלה את הכוח לעמוד בלחצים.

סגנית השר לאה נס: “אני זוכרת את הימים הקשים של העקירה לפני כשש  שנים.  כיום היה ברור בישיבת הסיעה, שהסיעה כולה -כולל ראש הממשלה – שהועדה תדון בכל מקרה לגופו למציאת פתרון. לא יכול להיות שלא תהיינה לה סמכויות”.

ח”כ ציפי חוטובלי: “מעולם לא  היה נושא מאז הבחירות שיש לגביו  הסכמה  כזו  בסיעה.  יש לנו  את בכוח לעצור את ההרס.

ח”כ אופיר אקוניס: “המדיניות נקבעת ע”י מקבלי ההחלטות ולא ע”י  הייעוץ.  יש  לממשלה הסמכות להחליט ולעצור את ההרס”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“פטירתו מהווה כאב על לכתו של דור, דור שהשקיע את כל מעיניו בהקמתה של מדינת ישראל וביסוסה כמדינה איתנה וחזקה”

אלי חזן

ח”כ בצניעות : אקוניס והרכבת

אלי חזן

הקואליציה במצב אנוש – אף אחד לא חש זאת

אריק זיו ויזר

הליכוד על תכנית האוצר- תכנית קטנה למשבר גדול

אריק זיו ויזר

אושרו ביום אחד שלוש הצעות חוק של ח”כ יריב לוין בקריאה טרומית

ח”כ דיכטר מגיב ליו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן