18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מחלפות הציונות החדשה של שומפלבי וגאון

ראוי לעיין בחוברת ההסברה של שומפלבי וגאון על הציונות החדשה

המונח "ניאו" הוא מונח פוליטי רב משמעות. באופן כללי המשמעות שהמילה טומנת בחובה היא התחדשות תופעות פוליטיות שהיו קיימות בעבר. בארץ, המונח הזה נעדר מהשיח הציבורי.
 
והנה מגיעים אטילה שומפלבי ומשה גאון עם רעיונם על "הציונות החדשה" אותו הם מפרסמים בחוברת מנומקת.
 
לתחושת רבים, מאז שנת המהפך – אותה שנה שבה איבד השמאל לשלטון הליכוד, לשמאל – לא ממש אכפת מהמדינה. באופן אישי התחושה שלי היא שזהו שמאל שלא שם את המדינה במרכז.
כל עניינו היה איך לחזור לשלטון על מנת לשאוב מעטיניו.
 
 
שומפלבי את גאון הם שילוב של שמאל חדש אשר ברור כי איננו מקבל את עקרונות הימין וברור שברצונו להחליף את הימין בשלטון אך הם יוצרים לי תחושת נחת ופתח תקווה לעתיד טוב יותר.
 
שניהם לא "שלום עכשיו" או "יוזמת ז׳נבה". הם שמים על סדר היום תוכנית שיכולה להעמיד את החזון הציוני בראש סדר העדיפויות הלאומי. אין ספק כי אומה ללא חזון סופה שתעלם.
היעלמותו של האידיאל הציוני יוביל בסופו של דבר לתופעה על פיה בארץ הזאת יישארו חרדים וערבים.  לכן, אני יכול להזדהות עם הרבה מסרים העולים מהרעיון.
 
ואולם, לציונות החדשה יש לעניות דעתי חיסרון אחד גדול כדלהלן :  מייסדי הציונות היו חילוניים כולם אך הם קידשו את התנ"ך לא כספר המיועד לחיזוק הדת אלא כספר המקורות שלנו. לא יהיה זה מופרך כי התנ"ך היה למרגלות ראשם. אם כן, לציונות החדשה יש עתיד במידה ויוסיפו את התנ"ך כעוד בסיס לתפיסה.
 
הספרון של אטילה וגאון מומלץ לקריאה ואולי השניים מסמלים את החזרה לשפיות של הציונית משמאל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שמרו את הסליק

אלי חזן

אקוניס : נתניהו ביקש ממנכ"ל משרדו לבחון את הורדת מחירי הדלק

אריק זיו ויזר

אעלה בישיבת הממשלה את הריסת המעיין באלון מורה

אריק זיו ויזר

המונה של אורן חזן

ליכודניק

אופנהיימר וספרד : עתה פרס הניחומים

אלי חזן

נגד הסמויים של העבודה : נתיב בליכוד מראה דרך אחרת

אמיתי שיף
דילוג לתוכן