34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מחיר החופש – ג’ונתן פולארד VS מדינת ישראל

סיו”ר תא לביא באוניברסיטת בר אילן בטור על יחסי ישראל – ארה”ב

 

בסוף השבוע האחרון צצו ספקולציות אודות שחרורו של ג’ונתן פולארד מהכלא האמריקאי לאחר כשלושים שנות ריצוי עונש בגין ריגול. על פי אותם הדיווחים “ישנן אינדיקציות” כי משרד המשפטים האמריקאי לא יתנגד לשיחרורו – אינדיקציות שמוכחשות, כמובן.
מדיניות ההכחשה האמריקאית אינה חדשה. החל מראשית דרכה כמעצמת על נוהגת ארצות הברית לשמור על עמימות ועל הזכות העתידית להתנער מכל הצהרה.
צריך לזכור כי ארצות הברית, בהתאם ל DNA הקפיטליסטי שלה דואגת אך ורק לאינטרסים של עצמה ומתנהלת אסטרטגית בהתאם לצרכיה שלה.
ארצות הברית היא תאגיד עסקי אדיר מימדים במסווה של מדינה, כך שאין מדובר בחברות רבת שנים או ביחסים חמים. כל ברית, כל הסכם שהיא עושה נמדד בשיקולי עלות מול תועלת ובעיקר לפי העיקרון המנחה של הממשל האמריקאי לדורותיו: “”The Greater Good.

במרדף אחר המטרה הגדולה שלה, ארצות הברית מקריבה נכסים קטנים ובינוניים וגם הפעם יש לארצות הברית אינטרס גדול יותר: הסכם הגרעין עם איראן.

כאן ממשל אובמה נתקל בבעיה – ישראל.
מזה שנים שראש הממשלה נתניהו מקדם את הנושא ומעלה אותו לסדר היום העולמי, מזה שנים שזוהי גולת הכותרת של מדיניות החוץ שלו ושל ממשלותיו וכעת מדינת ישראל ונתניהו נערכים לקרב האחרון. משרד החוץ מגביר אינטנסיביות ואיפא”ק מתייצבת למילואים ומאיימת בנשק יום הדין שלה – תמיכה אלקטורלית וכלכלית במתחריהם לפריימריס של תומכי ההסכם בקונגרס ובסנאט האמריקאי.
ממשל אובמה, שמבין כי ישראל עלולה להעיב על חגיגות ההסכם ובתרחיש מסוים אף להוביל לאי אישורו בבית הנבחרים או בסנאט, מוכן להקריב כעת נכס מדרג בינוני- נמוך כדי להשיג מעט שקט מצד ישראל.
האופציה לשחרורו של פולארד, שממילא אינו בקו הבריאות וסביר כי היה משוחרר בקרוב בכל מקרה, עולה בתזמון מעורר חשד על מנת לבחון את התגובה הישראלית ועל נתניהו לעמוד איתן.
אין ספק כי מקומו של פולארד בארץ ישראל, ודאי לאחר שנים כה רבות בהן ריצה את עונשו. עם זאת, אל לנו לקשור את גורלו של פולארד לגורלו של הסכם הגרעין עם איראן, שמעמיד את מדינת ישראל בסכנה קיומית דה פקטו. נתניהו ומי מטעמו צריכים לבחון את המצב ולנתח את הפרטים הקטנים ביותר לפני שהם מגיבים – רשמית או לא רשמית ל”אינדיקציות” שמגיעות מעבר לים.

אם אכן יתברר כי שחרורו של פולארד נועד להשקיטנו בנושא הסכם הגרעין – על ישראל לפעול בצורה מחושבת, לנטרל את הרגש ולהמשיך את הקו התקיף מול מדיניות החוץ של ממשל אובמה בנושא הגרעין האיראני. גם מדינת ישראל צריכה לפעול לפי האינטרסים שלה ולאמץ את עיקרון ה: “The Greater Good”  האמריקאי. 

פולארד, עם כל הצער והרצון לראותו שוב איתנו, אינו משתווה להסרת האיום האיראני ואף לא לעיכובו. כל אוהב ישראל, כל פטריוט וכל ציוני אמיתי היה מוכן להמשיך ולשבת בכלא על מנת להבטיח את קיומה ועתידה של מדינת ישראל.

____________________________

הכותב הינו סטודנט באוניברסיטת בר – אילן וסגן יו”ר תא לביא

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תהיות של ליכודניק צעיר

דביר זיו

מי ששולח ילדים להתגרות בחיילים, שלא יתלונן

אלי חזן

למה ערבים לא מבינים שואה?

אריק זיו ויזר

האם ליכודניקים ראויים להיות מנכ”לים?

אלי חזן

מדוע מניחים לאסד לטבוח?

אריק זיו ויזר

סליחה! ” אבל הגיע הזמן להשיב אש לעבר מקורות הירי”

אלי חזן
דילוג לתוכן