24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מחאת הדיור מעיניו של חייל ירושלמי משוחרר

” מופע קסמים” לא יעזור פה צריך סבלנות ופתרון לטווח ארוך

בתקופה האחרונה יוצא לי לפגוש המון צעירים שיוצאים לרחובות והפעם לא כדי להפגין אהבה. שוק מחירי הדיור נהיה יקר מדי והדבר היחיד שמזכיר לי שוק זה הבלאגן , ההמולה והמון הלקוחות שרבים על סחורה טובה . מה שהתחיל כמחאה תמימה  של צעירים על מחירי הדירות בערים מרכזיות, סחף אחריו את רובינו , אנשים מהמעמד הבינוני שרוצים לחיות ברמת חיים סבירה.

 

פגשתי בירושלים את אלעד סטודנט צעיר : “בלי העזרה של ההורים אני לא חושב שאפשרי לחיות וללמוד בעיר. שכר הדירה נורא יקר וזה בלי הוצאות נלוות של אוכל, נסיעות ושכר לימוד וזה רק הבסיס” .

 

אכן, עלות הדירה היא ההוצאה המרוכזת הכי משמעותית שיש לסטודנט, אך הוצאות קטנות שמצטברות כמו : פלאפון, לימודים, אוכל, נסיעות, ביגוד ובירה פעם בשבוע כדי לטשטש את המציאות, יוצרים הוצאה  לא פחות יקרה . את רוב המפגינים מייצגים סטודנטים שהם כמעט היחידים שיש להם את הזמן לצאת להפגין בין המבחנים. יש שמנצלים את זה להטיח אשמה לא רלוונטית על ראש הממשלה בסיסמאות כמו: “לא קונים את מופע הקסמים של ביבי”, ואני שואל את עצמי אם קסם הוא באמת הפתרון פה או שדרושים זמן והשקעה לפתור את הבעיה הקריטית.

המחאה ברובה ממומנת על ידי ה”קרן החדשה”, תנועת שמאל השואפת לצדק חברתי. בין השאר מודאגת התנועה מהמצב בצפון הארץ, שרבנים חתמו על עצומה לא להשכיר דירות לערבים, מה שבאמת מצטייר כלא שוויוני, אך מעלה לי את השאלה האם אותו מוחמד שמנסה למצוא דירה ליד המכללה בצפת ייתן לי יד במציאת דירה במזרח ירושלים. כמו נושא השלום כך גם בעיית הדיור לא קרובה לפתרון,לכן עלינו לעשות מאמץ נוסף מעבר לזה על מנת שהמחאה תהיה מתונה יותר , אחת שמעבירה את המסר אבל לא דורסת ..

 

בין לבין אנחנו כצעירים צריכים להשתדל יותר. אפשר למצוא דירות יותר גדולות ולהשכיר כמה שותפים כדי לצמצם עלויות , לבחור מקומות קצת פחות מרכזיים, אם אפשר אז לגור אצל ההורים שבטוח ישמחו , לנצל הטבות עירוניות המוצעות לסטודנטים וצעירים ולנצל את מה שקיים לטובתנו … בסופו של דבר שלט אחד סיכם את זה הכי טוב, ” מופע קסמים” לא יעזור פה צריך סבלנות ופתרון לטווח ארוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין חוק הווד”לים למפוני גוש קטיף

אריק זיו ויזר

ארבע ברכות בפרשה

עזריאל צפר

אלוהים אוהב את ביבי

אלי חזן

קורבנות של שנתיים ותק

אריק זיו ויזר

תסריט ידוע מראש

אלי חזן

פניית תושבי מגרון “לא להריסה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן