23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מזאב ז'בוטינסקי ועד ראש הממשלה נתניהו

"אנשי האופוזיציה שרוממות חופש הביטוי בגרונם, נגד פתיחת שוק התקשורת, נגד תחרות. זה לא פלורליזם. צריך לאפשר תחרות בשיח הציבורי ובערוצי התקשורת.  ישפוט העם בקלפי, ישלוט העם בשלט. זוהי תורת ז'בוטינסקי."

 


מתוך נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במלאת 76 שנה  ליום ז'בוטינסקי  אתמול במליאת הכנסת ומתוך דף הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו.


התנועה הרוויזיוניסטית בהנהגתו של זאב ז'בוטינסקי עשתה דרך ארוכה עד שהתיישבה בליבותיהם של העם.  עד כדי כך שבכל פעם שאנשי האופוזיציה מהשמאל מבקשים להתנגח בליכוד ובראש הממשלה הם שולפים מהכיס את תורת ז'בוטינסקי.  הגדיל לעשות אתמול במליאה בוז' הרצוג יו"ר האופוזיציה כשהודיע שהוא ממשיך דרך ז'בוטינסקי.


כמובן שאין מגוחך יותר כשאנשי האופוזיציה מהשמאל עושים זאת.  הרי ברור שהאג'נדה שלהם היא הנצחת הריכוזיות והסוציאליזים.  הם עושים הכול!  על מנת לשמר את מעוזי הכוח האחרונים שלהם.  כשהשבוע כפי שדיווחתי כאן 18 ממובילי המשק שלחו מכתב חריף לראש הממשלה על מנת למנוע כל שינוי ורפורמה שתביא לתחרות ותקל על הציבור הרחב.


אם כבר חוזרים אל ולדימיר זאב ז'בוטינסקי הצעיר בן ה-17. כבר ניתן למצוא במאמריו בעיתונות את התפיסה שרואה בעיתונות כמשהו חשוב ונשגב.  שתקשורת צריכה להיות פתוחה ושכוחה מתבטא במילה שנאמרת או נכתבת.


ממשיך דרכו של ז'בוטינסקי היה מנחם בגין,  בהנהגת התנועה ולאחר קום המדינה נולדה לה תנועת החרות. כפי שנתניהו תיאר זאת בנאומו אתמול.



"באנציקלופדיה העברית, במאמר עיין ערך פאשיזם, נכתב: "בקרב השמאל רווח הנוהג להשמיץ כל יריב כפאשיסט". אחד הדברים שאפשר להגדיר היום כפאשיזם, זה כינוי גנאי של השמאל כלפי יריביו. זה לא התחיל היום, זה התחיל עם ז'בוטינסקי שהיום בכנסת ציינו את יום פטירתו.

האשמות האלה כמובן נמשכו מז'בוטינסקי לבגין. שוב בן גוריון הגדיר את מנחם בגין – טיפוס היטלריסטי מובהק, כך על בגין. ובעליית בגין והליכוד לשלטון הסבירו מומחים כמו זאב שטרנהל שיש פה נטייה ברורה אל הפאשיזם. ועיתון "דבר" כתב: "יש להגן על הדמוקרטיה ולעצור את הפאשיזם המרים ראש".

רבים שואלים מה השתנה שפתאום נזכר הליכוד לשלוט ולהוביל דרך בתחבורה ובתשתיות,  בתרבות, בתקשורת  ובמדע.  שהליכוד כתנועה בהנהגת נתניהו זכה ב- 30 מנדטים.  זה משמעותי והרוב הזה כסיעה הגדולה מחזק את היכולת להביא לשינויים הנחוצים על מנת לממש את דרכם של מורנו ומנהיגנו ז'בוטינסקי, מנחם בגין, יצחק שמיר שהביא את העלייה המשמעותית של שנות התשעים.  והיום זהו בנימין נתניהו ראש הממשלה.

שבסוף נאומו סיכם את איך שהוא תופס את תורת ז'בוטינסקי.

"ישראל דמוקרטית, ישראל פתוחה, ישראל משגשגת, אבל צריך לאפשר תחרות גם בשיח הציבורי וגם בערוצי התקשורת. ישפוט העם בקלפי, ישלוט העם בשלט. זוהי תורת ז'בוטינסקי".


תנועת הליכוד היא תנועה גדולה ורחבה לא כל המתפקדים והמצטרפים ולפעמים אני חש שגם לא כל נציגיה מכירים ומבינים את עומק המשמעות להיות שייך לתנועה לאומית וליברלית עם רגישות חברתית כפי שמרבה לומר שר המדע הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס. זוהי גישת ז'בוטינסקי ומנחם בגין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בדמוקרטיה מצביעים ולא יושבים על הכורסה

אלי חזן

בלתי ניסבל סובול

אריק זיו ויזר

פרשת פנחס –"במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"( אבות נ,ה)

עינר אביב

לאמת אין אג'נדה,לתקשורת יש!

אריק זיו ויזר

העולם הוא במה רק שאף אחד לא יודע באמת איפה היא נגמרת!

אריק זיו ויזר

38 שנים ב"שלטון"

אריאל אילוז
דילוג לתוכן