40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הזמנות ואירועים

מופת נתנייתי לשימור המורשת הז’בוטינסקאית

ראשי סניף הליכוד בנתניה, דודו מימון ומיכאל מאיק, ראויים לא רק ליישר כוח על יוזמתם הברוכה התורמת

התורמת להעמקת ההנצחה של המורשת הז’בוטינסקאית, אלא הם גם ראויים להוות דוגמא לכל סניפי הליכוד בארץ. מדברים הרבה על הצורך לתקן את עיוותי ההיסטוריה של השמאל שעשה תמיד למחיקת פועלה של תנועת ז’בוטינסקי ומורשתו של ראש בית”ר; אולם מעטים מאוד משקיעים את מיטב זמנם להתמודדות בתופעה זו. בין המעטים הללו ניתן למנות את פרופ’ משה ארנס, עו”ד עמנואל וייזר, יוסי אחימאיר, אפרים אבן, דני דנון ויעקב חגואל. אליהם הצטרפו לא מכבר דודו מימון ומיכאל מאיק בנתניה.

 

לכאורה מסתכמת יוזמה זו רק בניסוח והצבה של שלט בפתחו של סניף הליכוד ברחוב סמילנסקי בנתניה המכונה “בית זאב”. אבל שלט זה המנוסח בקצרה אך בבהירות, מאפשר לכל תושבי נתניה והמבקרים בה להבין מי היה זאב ז’בוטינסקי ומהם עיקרי תורתו החברתית והמדינית.

 

על השלט מופיע הנוסח שלהלן:

בית זאב.

הבניין הוקם להנצחת זכרו של ראש בית”ר זאב ז’בוטינסקי ולזכר לוחמי מחתרות הארגון הצבאי הלאומי (אצ”ל) ולוחמי חרות ישראל (לח”י) שלחמו ומסרו נפשם על הקמתה של מדינת היהודים בארץ ישראל, פרי חלומם של חוזי המדינה בנימין זאב הרצל וזאב ז’בוטינסקי.                                                                                                                         בבניין זה שכנו מיום הקמתו מוסדות התנועה הלאומית מיסודו של זאב ז’בוטינסקי:                                    סניף תנועת החרות בנתניה, מעו”ז תנועת בית”ר, קופת חולים לעובדים לאומיים, קופת העובד הלאומי לאשראי וחיסכון בנתניה, בית כנסת “פורת יוסף“. בבניין שכנה גם הספרייה הלאומית “חל”ץ” מיסודם של משה מימון ז”ל ושופט בית”ר נתן בן-יוסף יבדל”א.

ראש בית”ר זאב ז’בוטינסקי, הוגה דעות, נואם גדול, סופר, משורר, מתרגם ועיתונאי, היה גם מייסד המפלגה הציונית הרביזיוניסטית (הצה”ר), מפקד האצ”ל, מייסד ההסתדרות הציונית החדשה (הצ”ח).                                                                                              ז’בוטינסקי דגל בשִוויון הזדמנויות חברתי וכלכלי לכל תושבי המדינה שלכל אחד מהם מגיעים חמשת המ”מים  -מזון, מוֹרֶה, מָעוֹן, מלבוש, מָרפֵּא. הוא האמין כי הצדק והמוסר מחייבים ריבונות יהודית על ארץ ישראל משתי גדות הירדן, העריך כי הערבים לא יסכימו לכך לעולם מרצונם החופשי; אך עם זאת האמין שהשלום יתכן, אף כי רק לאחר שהערבים ישתכנעו סופית שלא ניתן לגבור בכוח על היהודים, דבר שיתאפשר רק לאחר שיוקם מול הערבים ‘קיר ברזל’ של חוסן יהודי לאומי.”

מן הראוי ששלטים כאלה יופיעו בשעריהם של כל סניפי הליכוד.     



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן הציג למליאת הממשלה את חמשת יעדי משרדו לשנים הקרובות, בראשם – הסביבה כמנוע כלכלי לצמיחת המשק הישראלי

אריק זיו ויזר

שתי מדינות בלוף או פיתרון

אריק זיו ויזר

שירת המעלות – מוטי גלעדי ולהקת קולן /מבצע לגולשי ליכודניק

אריק זיו ויזר

כנסים השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה מקדמים את מיחזור פסולת הבניין בישראל

כינוס הליכוד בכרמיאל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן