24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

מוטי גלעדי: אני המצאתי את “הבה נדבר דוגרי”

אצל מישל ביטון נחשף עוד כותב נאומים של ראש הממשלה

הבדרן הליכודניק מוטי גלעדי הכריז בכנס ראשי סניפים שנערך ביפו: “אני האבא של האמירה “Let’s Talk Dugri” (הבה נדבר דוגרי) שאמר נתניהו בנאומו באו”ם בחודש שעבר. אני גם אמרתי לו להכניס לנאום את המשפט שאי אפשר למחוא כפיים עם יד אחת בלבד”. מוטי גלעדי גילה גם שהוא אמר מראש לביבי שזה יהיה הכותרת של הנאום באו”ם, ואכן זה מה שקרה בסוף בתקשורת .
הרושם שהתקבל מדבריו המפתיעים הוא שמוטי גלעדי הוא כותב הנאומים של נתניהו, או לפחות אחד מצוות הכותבים בלשכת ראש הממשלה.
ראשי הסניפים והח”כים הופתעו לשמוע לראשונה שראש הממשלה מתייעץ גם עם הבדרן המפורסם . התגובות היו מעורבות. כמה ראשי סניפים אהבו את הרעיון שנאומי ראש הממשלה יהיו צבעוניים ודרמטיים יותר בעזרת אומן-במה מצמרת הבידור בארץ. 

מוסיף כתבנו יעקב מאור, שהיה קשור לצוות כותבי הנאומים בבית הלבן בתקופת הנשיא קלינטון: “בצוות כותבי הנאומים של הבית הלבן היה גם בדרן אחד, ידידי מארק כץ. באותה תקופה הוא עבודתו העיקרית היתה כתסריטאי של איזו אופרת סבון בטלויזיה. תפקידו בבית הלבן היה לכתוב את הנאום בטקס השנתי של WHCA Dinner שנערך בבית הלבן לקראת סוף חודש אפריל. זהו מפגש שנתי קליל של נשיא ארה”ב עם העיתונאים הקבועים שמכסים את הבית הלבן. האווירה בארוחת הערב מבודחת וקלילה, והנשיא מדבר בערב זה כמו סטנדאפיסט. נאומו הוא רצף של בדיחות ועקיצות שבהן הוא צוחק בעיקר על עצמו. מארק היה עובד שבועות אחדים על חיבור הנאום הזה. רק לעתים רחוקות היו מערבים אותו גם בנאומים אחרים. זה היה כשכותב הנאומים הראשי, טוני בלינקן (זה שהמציא את “שלום חבר”), רצה להפשיר את הקרח ולחמם את האווירה כאשר הנשיא הלך לדבר בפני קהל עוין או בפני אנשים פשוטים. במקרים כאלה היו שולחים אל מארק את הטיוטה של הנאום, ומבקשים שיוסיף הומור וצבע. אבל מעולם הבדחן של הבית הלבן לא היה מעורב בהכנת נאומי חשובים מסוג נאום הנשיא בעצרת הכללית השנתית של האו”ם. 
הנשיא רונלד רייגן נהג לפתוח רבים מנאומיו במשפט הומוריסטי קצר, שנועד לסחוט חיוך מהקהל. כותבת הנאומים של רייגן, פגי נונאן (כיום פרשנית בכירה בעיתון וול-סטריט-ז’ורנל), סיפרה לי פעם שהיא נהגה בקביעות לבקש חומרים מכמה תסריטאי קומדיות בהוליווד. היא היתה שולחת להם בפקס תמצית של דברי הנשיא שהיא הכינה, הם היו שולחים לה בדיחות שיכולות להתברג לנושא, והיא היתה בוחרת אחת מהן ושותלת בתחילת נאום הנשיא. באותה שיחה ישב איתנו לשולחן גם טד סורנסן, שהיה בעבר כותב הנאומים של הנשיא ג’ון קנדי, והוא הביע זעזוע מכך שפגי הפכה את הנשיא הרציני ל”סטנדאפיסט” וליצן.
מה שעשו מוטי גלעדי וביבי נתניהו הוא חידוש עצום בעולם כותבי הנאומים המקצועיים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עוד לא הצבעתם ליועצים המועדפים עליכם?

אריק זיו ויזר

ח”כ דנון בטקס יום תל-חי: “בנט בוא הביתה”

אלי חזן

חשיפה ראשונית מסתמן הסכם בין אלקין לקבוצה הירושלמית

אריק זיו

ליאור ברדוגו וקבוצתו יתמכו בשר ישראל כץ

ליכודניק

ראש הממשלה ורעייתו משתתפים בצערה של משפחת ברכה בשל פטירתו של הרצל חברינו

אריק זיו

השלישיה המובילה בפעילות בכנסת.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן