20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

מה שרואים על אבו דאבי

ההישגים באבו דאבי : זה לא רק ספורט (המאמר לא מיועד לציניקנים)

 
אז שימו רגע בצד את הבחירות המקומיות. חשוב להצביע ובהצלחה לכל המועמדים ובייחוד למעומדים הטובים הבאים משורות הליכוד. אגב, אני אצביע במודיעין למי שלא הטריד אותי כל הקמפיין ולא שלח לי השכם והערב מסרונים גנרים שגרמו לי לרצות בכשלונו. בהצלחה לך חיים ביבס.
 
היומיים האחרונים של הישראלים בעולם הג'ודו היו מרגשים. זה לא רק ההישגים הספורטיביים המצוינים : שתי מדליות זהב ולא מעט מדליות אחרות. מדובר גם בהצלחה הסברתית ומדינית יוצאת דופן.
 
הקדמה קצרה :
לפני שנה התקיימה תחרות הג'ודו באבו דאבי. המשתתפים הישראלים לא הורשו לשאת סממנים ישראלים : לא את הדגל ולא לשיר את ההמנון אם הם זכו במדליית זהב. הם הופיעו תחת הסמל של איגוד הג'ודו העולמי. בואו לא נשכח : לאבו דאבי אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל ואנו למעשה נחשבים אויבים.
 
אלא שהספורט במקרה הזה באמת קירב בין הצדדים. במובן הכי חיובי שיכול להיות.
 
הלקח משנה שעברה נלמד בצורה מאוד משמעותית. בניגוד למה שמתארים לכם על כסת"ח ישראלי הפעם זאת הייתה תצוגת תכלית מאוד משמעותית. כל אחד ואחת במשלחת הישראלית תרם את חלקו והתוצאה : אתם מרגישים את ההתרגשות באוויר. אני מקווה מאוד שהזכייה במדליית זהב שנייה אתמול תהיה האות המבשרת להישגים ולמדליות של ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020.
 
אז כמובן, תודה לשגיא ולפלצ'יק ולשאר הג'ודוקות על ההישגים. אני מאלו שגם אם הם לא היו מביאים מדליה אחת הייתי עדיין אוהב אותם עד מאוד.
 
אורן סמדג'ה
אורן הוא אדם מיוחד. מדוע? משום שללא האימונים של אורן מדליות לא היו מגיעות. מה שאותי מושך במיוחד זאת הצניעות. ההיפך הגמור מאייל ברקוביץ' שאת ההתנהגות שלו מאו קשה לי לשאת.
 
מירי רגב
אתם יכולים לזלזל בשרת הספורט מירי רגב אך העובדות הן שהיא הובילה את ישראל להישג הסברתי ומדיני, נשים לרגע בצד את ההישגים הספורטיביים, הואיל והיא הובילה למשהו שלפני שנה היה בלתי מתקבל בעליל : הסמלים הלאומיים של ישראל מוצגים בגאווה במדינה ערבית עוינת. מה שלא פחות קסום בעיני היו דמעות האושר של השרה. היא לא הייתה יכולה לעשות זאת מבלי הסיוע וההכוונה של ראש הממשלה נתניהו.
 
אני מניח שיהיה זה מרתק לראות את התופעה הבאה : אלו שהיו הכי ביקורתיים על כך שישראל לא הופיעה עם הסממנים הלאומיים שלה הם אלו שיזלזלו הכי הרבה במה שנעשה הפוך.
 
משה פונטי
יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי פעל בשקט ומאחורי הקלעים והביא לשינוי הזה. מה שתיארתי במשפט וחצי הוא תולדה של עבודה מאומצת שסופה הוא ההישג הזה.
 
מריוס ויזר
לא הרבה ישראלים מכירים את השם הזה. ויזר הוא רומני שמשמש יו"ר איגוד הג'ודו העולמי. הוא זה שנתן למארגנים באבו דאבי להבין שאם ישראל לא תיוצג הפעם עם הסמלים הלאומיים שלה אז אין לדעת אם התחרות תחזור לשם.
אומרים שאין לנו ידידים בעולם. אני רואה מקרוב בדיוק הפוך. מריוס ויזר הוא אחד מאלו.
הישראלים שתורמים לספורטאים
בספטמבר האחרון נפגשתי עם ישראלי בניו יורק, אדם מאוד מיוחד, שהשיג תרומות מאוד משמעותיות עבור ספורטאים בעירו. הוא ביקש להישאר אנונימי אבל העבודה שאדם כמוהו עושה תורמת בצורה ניכרת להצלחה. הצניעות והנחבאות אל הכלים שלו מאוד הרשימה אותי מצד אחד ומאוד הרגיזה אותי מצד שני משום שהוא עושה עבודת קודש אבל זוכה לאפס קרדיט.
 
ושיהיה לנו בהצלחה בטוקיו 2020, לא רק בג'ודו אלא גם בשאר הענפים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוולת שקד – מאה ימים בתפקיד

אריאל אילוז

ישראל מתייבשת ?

אריק זיו ויזר

השלום שיביא נתניהו

אריק זיו ויזר

Israel is Changing the Middle East

Eli Hazan

מישאל עם – לא ולא

אלי חזן

דדוש ירוץ במחוז דן

עינר אביב
דילוג לתוכן