26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

מה שלא מספרים לכם על אורי יוגב ומינויי דירקטורים

התקשורת מציירת את הליכודניקים כ״אוהבי ג׳ובים״ אבל זה מה שהם לא מפרסמים על אורי יוגב, יאיר לפיד ונבחרת הדירקטורים. מיותר לציין שכל הערים שלפיד ניצח בבחירות – במיקום הגבוה ביותר בנבחרת שהקים בשנת 2014.

 

מינויים פוליטיים הם מינויים בשל קשרים ולא בשל כישורים והתאמה .

נוהגים בטעות ליחס מינויים פוליטיים רק למינויים על ידי שרים ופוליטיקאים נבחרי ציבור . אולם . מרבית המינויים הפוליטיים בשל קשרים הם בפועל של מקורבי פקידים . מינויים פוליטיים של מקורבי פקידים על ידי פקידים חמורים יותר , בדרך כלל , שכן הם נעשים למרות שהסמכות והאחריות מוטלים על השרים נבחרי הציבור ולמרות שבמקרים רבים הם מסוכנים יותר בשל תלותם בפקיד הממנה המתקשה לפקח במקביל עליהם באופן אוביקטיבי גם מכוח תפקידו כרגולטור בלתי תלוי ובשל קשריהם עם בעלי אינטרסים בעסקי החברות להם הם מתמנים . קשרים אלו יוצרים על פי רוב ניגודי ענינים שהם חמורים לאין שיעור בעוצמתם מבאלו המתמנים על ידי פוליטיקאים נבחרי הציבור.

א. מינוי חברי דירקטוריון וויטווטר שבשליטתו ובניהולו של אורי יוגב עד לפשיטת הרגל ופתיחת ההליכים המשפטיים נגדו ונגד וויטווטר קודם למינויו למנהל הרשות :

1. שמואל רבינא -חבר דירקטוריון וויטווטר מונה לנבחרת הדירקטורים 2015

2. יוסף אלשיך חבר דירקטוריון וויטווטר -מונה לנבחרת הדירקטורים 2015 .יוסף אלשיך הוא גם דירקטור ויו"ר ועדת הכספים של שיכון ובינוי .יד ימינו של אורי יוגב ברשות הוא ליאור קוטלר שאביו היה עד לאחרונה מנכל קבוצת שיכון ובינוי שהיא מקבוצת בנק הפועלים -אריסון .הקבוצה גם השקיעה בוויטווטר. יוסף אלשיך כיהן בשורה של קבוצות חברות הקשורות לאורי יוגב כגון קבוצת אוסם ו"עמיתים " קרנות הפנסיה.

3. עופר בלוך חבר דירקטוריון וויטווטר מונה למנכל חברת החשמל לישראל למרות שלא הגיש מועמדותו לחברה כמו יתר המועמדים . מינויו קודם על ידי הרשות בהובלת יוגב .קודם למינוי אורי יוגב פירסם חוזר בינואר 2015 הכולל הוראות לבחירת מנכלים לרבות הגשת מועמדותם לחברות על ידי חברות השמה ששכרה הרשות .עופר בלוך הועסק בקבוצת אי די בי (חברת נייר חדרה ) שהשקיעה במניות וויטווטר בתקופת נוחי דנקנר.עופר בלוך כיהן גם כמנכל נטפים הפועלת בתחום המים . תחום בו פעל באינטנסיביות יוגב במספר חברות ובעמותת ווטר פרונטס ועם חברת מקורות הממשלתית לה היו קשרים עסקיים עם חברת וויטווטר.

4. יוסי דסקל חבר דירקטוריון וויטווטר – הוא נציג חברת בומברדיה וזכה בקבלת עבודות בהיקף גדול מאוד בחברת הרכבת בזמן שיוגב כיהן כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון חברת הרכבת (ראו בעניין פניית התנועה לאיכות השילטון כנגד מינוי יוגב למנהל הרשות בין היתר בשל נושא זה ).

5. דורון בירגר – נבחרת 2015 ודירקטור במקורות (ניגוד עניינים חריף).

ב. מינוי רואה החשבון של וויטווטר –

רואה החשבון של וויטווטר משרד קוסט פורר נבחר בחודשים האחרונים על ידי הועדה למינוי רואי חשבון הפועלת במסגרת רשות החברות לכהן כרואי החשבון של 3 חברות ממשלתיות גדולות -מספר חריג כשלעצמו – התעשיה האוירית ואלתא ( למרות ניגודי ענינים בשל היותו במקביל רואה החשבון של אלביט המתחרה בתעשיה האוירית ואלתא ) ולחברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים.

ג. מינוי יועצים של וויטווטר לרשות ולחברות הממשלתיות –

חברת גיזה שימשה יועצת לוויטווטר בזמן שנוהלה ונשלטה על ידי אורי יוגב .החברה מונתה (יחד עם מקנזי ) לייעץ לרשות ולאורי יוגב במימוש תוכניתו להפרטת התשתיות המונופוליסטיות והבטחוניות שהן חברות ממשלתיות בחוזה שהיקפו כ 34 מיליוני שח.בנוסף חברת גיזה העניקה יעוץ להנפקת האגח של חברת הרכבת הממשלתית בחודש מרץ 2015 -הנפקה אותה הוביל וייזם אורי יוגב .

מנהלים לשעבר בגיזה ששימשה יועצת לחברת וויטווטר שבשליטת ובניהול יוגב מונו גם לנבחרת הדירקטורים אותה יזם ומנהל כמנהל רשות החברות הממשלתיות. לדוגמה : שלומית זוטא ,עלי קרייזברג , יוסף זינגר.

ג. מינוי גורמים עסקיים הקשורים לבעלי המניות ולממנים ולמשקיעים ולמנהלים בוויטווטר וברשות החברות –

חברי נבחרת הדירקטורים הבאים קשורים לבעלי מניות ולמממנים ומשקיעים בוויטווטר :

קבוצת אידיבי בעלת מניות בוויטווטר עוד מתקופת נוחי דנקנר -1. יוסף זינגר דירקטור בקבוצת אידיבי שהשקיעה במניות וויטווטר.

2. בן עזר איילת אחותה של מנכלית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח כיהנה כדירקטור בחברת כור שבקבוצת אידי בי בשינם 2006- ינואר 2013 בתקופה בה אידיבי השקיעה במניות וויטווטר.

3.מיכל ארלוזרוב יועצת משפטית בחברה בקוצת אידיבי אחותה של מירב ארלוזורוב מדה מרקר .

4.בן פורת צביקה דירקטור בחברת שופרסל מקבוצת אידי בי ,

5. לונדון רון רונלד דירקטור בחברת כלל חברה לביטוח מקבוצת אידי בי.

קבוצת בנק דיסקונט -ברונפמן נושה מרכזי של וויטווטר :

1. עידית לוסקי דירקטורית בבנק דיסקונט שהוא נושה מרכזי של וויטווטר נבחרה לנבחרת הדירקטורים ומונתה לדירקטור בחברת רכבת ישראל הממשלתית . עידית היא גם דירקטורית בחברת סלקום מקבוצת אידיבי שהשקיעה אף היא בוויטווטר.

2. דוד לוינסון דירקטור בבנק דיסקטנט נבחר לנבחרת הדירקטורים .

3. רונית מייטין אבן זהב ,דירקטור בתפנית דיסקונט ניהול תיקי השקעות מקבוצת בנק דיסקונט מונתה לנבחרת הדירקטורים .4. ישראל דוד לשעבר משנה למנכל בנק דיסקונט ומנכל ויזה כאל מקבוצת בנק דיסקונט נבחר לנבחרת הדירקטורים .

5.דורית בן סימון לשעבר סמנכל בנק דיסקונט ודירקטור בחברת פעילים שוקי הון שבשליטת קבוצת בנק הפועלים אריסון נבחרה לנבחרת הדירקטורים.

קבוצת משפחת עופר וניר גלעד שהוא נציג הקבוצה ומקורבו של יוגב במשרד האוצר ומי שהשקיע במניות וויטווטר –

1.יוכי יעקובי סמנכלית כספים של חברת עופר השקעות , מועמדת לתפקיד דירקטור בחברת עשות אשקלון שהינה חברת בת של תעש

3.רמי בלניקוב דירקטור בחברת מליסרון בע"מ שהיא חברה מרכזית בקבוצת עופר השקעות שבשליטת משפחת עופר נבחר לנבחרת הדירקטורים וליו"ר דירקטוריון חברה ממשלתית חברת נמלי ישראל -פיתוח ונכסים בע"מ ומונה לחבר הועדה למינוי רואי חשבון בחברות הממשלתיות הפועל ליד רשות החברות הממשלתיות
.

קבוצת בנק הפועלים -אריסון-שיכון ובינוי שליאיר לפיד יש ניגוד:

1. עופר קוטלר – חבר נבחרת הדירקטורים ומנכל עד לאחרונה של קבוצת שיכון ובינוי .לקבוצה אינטרסים מהותיים בחברות הממשלתיות .ליאור קוטלר הוא יד ימינו של אורי יוגב ברשות החברות הממשלתיות .

2. רונית בירן -חברת נבחרת הדירקטורים ומבקרת פנימית של שיכון ובינוי

3. רונית פרקש רוזנצוויג – ראש מערך הדיווח הכספי וסגנית מנהל כספים ראשי בשיכון ובינוי.דירקטורית בשיכון ובינוי מימון בע"מ חברה בת של שיכון ובינוי.

4. עוזי ורדי זר -חבר נבחרת הדירקטורים לשעבר מנכל ויו"ר דירקטוריון שיכון ובינוי ומנהל ההפרטה המיתולוגית של שיכון ובינוי מההסתדרות לקבוצת אריסון.

5. אפרים צדקה חבר נבחרת הדירקטורים לשעבר דירקטור ויו"ר דירקטוריון קבוצת שיכון ובינוי ומכהן כדירקטור בבנק לאומי ובבנק הבינלאומי ,פז נפט ,בתי הזיקוק אשדוד.

6. שמעון הייבלום חבר נבחרת הדירקטורים מונה כדירקטור בחברת עמידר .

7. מיכאל סימיון – חבר נבחרת הדירקטורים , דירקטור ויו"ר פועלים סהר מקבוצת אריסון בנק הפועלים החברה במסלקת הבורסה ומהווה זרוע מרכזית לפעילותה בשוק ההון .בהתאם לתוכנית ההפרטה וגיוסי ההון אותה מוביל אוראי יוגב מרבית התשתיות המונופוליסטיות והביטחוניות הממשלתיות מיועדות להפרטה ולגיוסי הון בשוק ההון .

מנכלים וסמנכלים :

1.ראובן קפלן נבחר במרץ 2015 למנכל חברת עמידר -כחודשיים לאחר הוצאת החוזר שהוציא אורי יוגב בנושא מינוי מנכלים בהמלצת חברות השמה אותם מעסיקה הרשות בדומה לעיתוי בחירת עופר בלוך למנכל חברת החשמל – ראובל קפלן כיהן כמשנה למנכל כלל ביטוח שבקבוצת אידיבי שהשקיעה במניות וויטווטר .

2. אברהם דויטשמן מונה באחרונה לסמנכל כספים של חברת החשמל בכפיפות למנכל עופר בלוך .כיהן עד לאחרונה כסמנכל כספים וכמשנה למנכל כיל .בה מכהן ניר גלעד כיו"ר הדירקטוריון .מר ניר גלעד השקיע במניות וויטווטר.

3. בועז צפריר נבחר למנכל חברת הרכבת בספטמבר 2011 בזמן שאורי יוגב כיהן כדירקטור וכיושב ראש ישיבות הדירקטוריון בחברת הרכבת ובמקביל כמנהל וכבעל השליטה בחברת וויטווטר .בועז צפריר כיהן קודם למינוי ברכבת , כיו"ר וכמנכל חברת פטרו שבשליטת החברה לישראל שבקבוצת משפחת עופר .לקבוצה אינטרסים מהותיים בחברת הרכבת.ליוגב קשרים אישיים ועיסקיים עם ניר גלעד שהיה אז גם מנכל החברה לישראל ואחד המשקיעים במניות וויטווטר.

כמו כן יעקב אנוך – יו״ר איגוד יבואני הרכב שיוגב ייעץ לו כיועץ חיצוני ברטינר שמן במשך זמן ממושך עד ליום כניסתו לאוצר.

ויועצת אסטרטגית בכירה לדוראד אחותו של הלל קוברינסקי שמונתה בתקופת לפיד בעקבות התעקשותו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

יו"ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

חוטובלי יוזמת : מכתב ההקפאה לנתניהו

אריק זיו ויזר

הכיוון הוא ציון /מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

על פי מודל חדש : כפר שלם תשוקם ותיבנה מחדש

אריק זיו ויזר

אקוניס ליועץ המשפטי: לחקור את ד"ר אייל ניר בחשד להסתה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן