26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

מה שדני והולנדי עושים על מנת לקרב בין עמי האזור

חבר הפרלמנט האירופי מדנמרק – אנדראס ויסטיסן ועמיתו חבר הפרלמנט האירופי מהולנד – בס בלדר הבטיחו בעבר שהם יעשו הכל על מנת לסייע למדינות האזור במזרח התיכון למצוא כיוונים חדשים לדו קיום מתוך ההבנה שלאירופה יש תפקיד חשוב בעולם. התוצאה נראתה השבוע בכנס מיוחד אותו הם ארגנו על ההתקרבות בין ישראל לבין המדינות הסוניות.

"שינויים טקטוניים במזרח התיכון: טראמפ, איראן וההתקרבות הישראלית – סונית". זה היה נושא הכנס שארגן ה – ECR יחד עם ארגון בני ברית אינטרנשיונל ו – AJC. בקהל ישבו נציגים ממדינות המפרץ, מרוקו, הרשות הפלשתינית וארגונים איסלמיים הפועלים באירופה. יצוין כי חברי הפרלמנט תומכים בעיקרון שתי המדינות לשני עמים וביוזמה הערבית אך בצורה של חילופי שטחים ומו"מ הוגן בין הישראלים לפלשתינים.

בדרך כלל נציגים ערביים לא מופיעים לפאנלים מסוג שכזה בצורה גלויה, בוודאי לא עם נציג ליכוד מובהק ולפעמים הם אף עוזבים בהפגנתיות לאחר צעקות. אלא שבניגוד למה שניתן לצפות : הפעם, הנציגים ממדינות ערב לא יצאו מהפאנל בו חזן השתתף.

יחד איתו השתתפו סמדר פרי, עיתונאית ידיעות אחרונות,  רשיד אבו מנסור, יו"ר מרכז עמאן לשלום ולפיתוח, וד"ר עבדאללה סוואלחה, מייסד המרכז ללימודי ישראל בעמאן.

בנאומו הדגיש חזן את החזון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי מדינת ישראל ככוח אזורי עולה. הוא התמקד בהתעקשותו של נתניהו לקדם את מתווה הגז, ככלי שמסייע לישראל מבחינה גיאו-אסטרטגית, לאחר חתימת הסכם הגז עם ירדן ובעתיד עם מדינות נוספות. בנוסף הוא הציג את תוכניותיו האזוריות של השר ישראל כץ,  בהן האי המלאכותי בעזה, ובתוכנית מסילות לשלום אזורי שירחיבו את רכבת העמק המיתולוגית אל ירדן ומדינות המפרץ.

ד"ר סוואלחה ציין את ההתפתחויות שהביאו את הערבים והישראלים לקשר קרוב יותר, ביניהם ההתחזקות הגוברת של איראן והמדינה האיסלאמית באזור. "ההקשר האזורי נחוץ כדי לסייע ביצירת הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים", אמר ד"ר סוואלחה. "היחסים בין המדינות הסוניות המתונות לבין ישראל, צריכים להיות פתוחים יותר. גם הפרסום על שיתוף פעולה חיובי, כמו ההצעה הסעודית לישראל, הוא מאוד חשוב לקידום השלום".

אבו מנסור סיפר לקהל שהוא נלחם נגד ישראל במלחמת ששת הימים, בזמן שהוא שירת בצבא הירדני. אך כאשר הציג תמונה של חתימת הסכם השלום בין ישראל וירדן, הוא כינה את מנהיגי המדינות "גיבורים". בנוסף הוא ציין פרויקטים רבים המתקיימים בין ישראל לירדן, בהם מעורב ארגונו. "במיוחד שיתוף פעולה ביטחוני משולש בין ישראל, הרשות הפלסטינית וירדן וזה חשוב מאוד", הדגיש אבו רשיד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מרה שחורה : מסלאווי במכתב למסתננים

אלי חזן

יום הולדת שמח ליעקב וידר

מערכת ליכודניק

אמנם לא ליכודניק אבל ישראלי משלנו

עינר אביב

סוחט דמעות : הלוויתו של הדר גולדין ז"ל

אלי חזן

"כשמבקרים כאן רואים שההתיישבות בשומרון היא דבר קבוע"

אריק זיו ויזר

חנוכת עזרת הנשים וטקס ה"בסיסה" בביה"כ בושאייף

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן