30.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

מה מפסידים האנגלוז בליכוד?

הקהילה האנגלו סאקסית בליכוד ובכלל הקרויה “אנגלוז” בעלת חברים רבים אך בכך שהם לא מאוחדים הם מפסידים המון. רייצ’ל ברוידא בטור מיוחד וחשוב לליכודניק

 

בשבוע שעבר פרסם ג’רוזלם פוסט סקר שנוגע לפעילות פוליטית בקהילה האנגלו סאקסית (אנגלוז) בארץ. התוצאות היו מרתקות: 36% מהמדגם סבורים שהאנגלוז צריכים לארגן את עצמם פוליטית אך לא להקים מפלגה משלהם כמו שעשו העולים מרוסיה. כלומר, 36% ממשיבי המדגם סבורים שעליהם להיות מעורבים פוליטית באחת המפלגות הקיימות. כפעילה למען עולים במשך שנים רבות, החל מלימודי בבר-אילן, אני מעודדת את חברי וחברותי האנגלוז להצטרף למפלגות פריימריז. אני עוזרת לימניים/יות להתפקד לליכוד. זו הדרך היחידה להבטיח ייצוג של הקהילה לטווח ארוך ולא כעלי תאנה בלבד. לאחר שעבדתי בשלושה מערכות בחירות בליכוד, התשוקה שלי רק התגברה, ואני, יחד עם פעילים מרכזיים אחרים, יצרנו קבוצת פעילים דוברי אנגלית בתוך הליכוד. אנו מסייעים בהרשמה, מארחים אירועים ומקדמים נושאים החשובים לקהילת עולים בכלל ולקהילת אנגלוז באופן ספציפי.

בישראל יש בין 300-400 אלף אנגלוז, שזה שווה ל – 9-11 מנדטים! עם זאת, כקהילה, איננו מאורגנים מספיק מבחינה פוליטית. למרות מעורבותנו במספר תעשיות קריטיות בישראל, כגון בנקאות, חינוך, דיפלומטיה, היי-טק ועוד, האנגלוז לא ממש חותרים להתארגנות פוליטית כמו שאנחנו עושים בתחומים אחרים. קשה לומר מדוע, מכיוון שרוב האנגלוז מגיעים ממדינות בהן הקהילה היהודית מעורבת פוליטית ברמה מאוד גבוהה, כמו ארה”ב או בריטניה. אולי זה מכריע, אולי זה בגלל שלפעמים פעילים אחרים מזלזלים בעבודתנו, אולי בגלל שעל פי חוק ח”כים חייבים לוותר על אזרחות זרה, או אולי פשוט כי קשה למצוא את הכניסה הנכונה לתוך המערכת. גם ככה עלייה היא מספיק מאתגרת. נסו להיכנס לאווירה פוליטית זרה בשפה שנייה שלך. פעם, יועץ לשעבר של חבר כנסת בליכוד אמר לי “העולים אינם חשובים.” זו אותה גישה רעילה שמקשה על העולים להיכנס לזירה הפוליטית. הדרך היחידה להילחם באתגרים אלה היא להילחם בהם כקבוצה ולהצטרף לליכוד!
ככל שאנגלוז ימשיכו לעמוד בצד, נמשיך להיות זרים בזירה הפוליטית. אחדד את הנקודה : נכון לעכשיו בליכוד ישנם למעלה מ- 5500 מתפקדים שנולדו במדינות דוברות אנגלית, אולם רבים ממתפקדים אלו אינם קשורים בהכרח לקבוצה ספציפית, מה שפוגע ביכולת שלנו בקהילה להשפיע. המטרה של פעילי הליכוד האנגלוז היא לא רק לפקוד יותר אנגלוז, אלא גם לאחד את האנגלוז שכבר נמצאים במפלגה. אחרת, יהיה הרבה יותר קשה להשפיע על מדיניות הליכוד החשובה לעולים ולהגדיל את ייצוג שלנו במפלגה. עם רבים מהאתגרים שאנגלוז מתמודדים איתם באופן קבוע מתמודדים גם קהילות העולים האחרות, כמו העולים מצרפת או רוסיה. אנו עומדים בפני אפליה בעבודה, סיבוכים עם תארים אקדמיים מחו”ל, קשיים חינוכיים, נושאי דיור, ועוד. אלה אינם ייחודיים לאנגלוז, אך כל קהילה חווה את הקשיים הללו באופן שונה. כוחם של המספרים הוא המפתח במפלגות דמוקרטיות, והוא חשוב עוד יותר עבור קבוצות מיעוט. הקבוצה שלנו היא הבית הטבעי עבור אנגלוז ימניים שרוצים להצטרף לליכוד.

רייצ’ל ברוידא היא יועצת פוליטית, לשעבר דוברת בינלאומית ומנהלת קמפיין באנגלית בליכוד.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אולי בזמן אחר, אולי במציאות אחרת… (מתוך שיר, שכתב דידי שחר)

אברהם (אבי) אילון

ברקו ממשיכה עבור הלוחמים : הקימה שדולה עבור נכי צה”ל

אריק זיו

אלי ורד חזן מסכם את מהפכת קשרי החוץ של נתניהו

אלי ורד חזן

צו הלב של איציק דדוש

אלי חזן

אני בשביתה. במקרה חירום תפנו למשרד האוצר

אבי נחמני

אין להם מנדט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן