40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מהפכה בתחום המחזור : הכנסת אישרה את ‘חוק האריזות’ של חברי הכנסת ארדן וברוורמן בקריאה טרומית

ישראל מצטרפת למדינות המתקדמות ומחוקקת חוק מתקדם שייתן תמריצים כלכליים למחזור כולל של כל האריזות במשק. הצעת החוק נועדה לבצע מהפכה בטיפול פסולת אריזות בארץ ולהביאה לרמה האירופית.ההצעה תביא לצמצום כמות הפסולת המוטמנת באתרי מטמנה ותמנע יצירתם של מפגעים סביבתיים ותברואתיים על ידי איסוף ומחזור פסולת אריזות.

כיום שיעור ייצור הפסולת עולה בכ-1.5 אחוז מידי שנה. בפועל, כיום, ממוחזרים בארץ רק כ- ,22% מהפסולת המורכבת מפסולת ביתית, תעשייתית, גרוטאות ושמן משומש.

הצעת החוק תעודד הקמת תעשיות מחזור בארץ, תהפוך אותה לכדאית יותר כלכלית ותביא לסילוק מרבית פסולת משקי הבית והתעשייה, צמצום משמעותי של משטחי הטמנה וחסכון למשק. הצעת החוק קובעת כי הנטל הכלכלי הכרוך בהקמת והפעלת מערכת האיסוף והמחזור יוטל על היצרנים והיבואנים ולא על הצרכנים (‘המזהם משלם’). החוק יוצר קרן של מאות מיליוני שקלים שתאפשר את הקמת מערכת הפרדת הפסולת והמחזור ברשויות המקומיות .

יוזמי החוק הודיעו כי תיקבע בחוק אחריות ישירה של היצרנים והיבואנים לעמידה ביעדי איסוף האריזות והעברתן למחזור.

יוזם הצעת החוק, ח”כ גלעד ארדן :”זהו צעד ראשון לקראת מהפכה אמיתית בתפיסתה של החברה הישראלית את הטיפול בפסולת ובהטמעתם של ערכי שמירת איכות הסביבה. הציבור הישראלי מודע להכרח להגן ולשמור על הסביבה וכשהמדינה מעניקה לו את הכלים לכך הוא ממחזר, כפי שאנו רואים במחזור בקבוקים.”

יוזם הצעת החוק, ח”כ אבישי ברוורמן :”חוק זה דואג למחזור כלל סוגי הפסולת ומקדם את ישראל לסטנדרטים האירופאים הגבוהים ביותר. הצעה זו מהווה צעד דרמטי בשינוי הגישה המערכתית להגנה על הסביבה.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“יש מו”מ, אבל הוא מתנהל מול האמריקנים ולא עם הפלסטינים”

אריק זיו ויזר

מהפך – עו”ד לא לעשירים בלבד:

אריק זיו ויזר

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק של ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר

ריבלין יאמר לברלוסקוני: גם בין ידידים יש חילוקי דעות

אריק זיו ויזר

ח”כ דנון: על אוהדי סכנין להיענש

אלי חזן

ריבלין:גורלו של שליט מבטא את המצב הבלתי אפשרי שישראל נתונה בו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן