24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מהפך – עו”ד לא לעשירים בלבד:

הצעת חוק תחייב את לשכת עורכי הדין להעניק סיוע משפטי חינם למעוטי יכולת
יוזמה משותפת של ראש לשכת עורכי הדין, עו”ד יורי גיא-רון וח”כ יריב לוין (הליכוד) תחולל מהפך במערך הסיוע המשפטי הניתן למעוטי יכולת. על פי ההצעה, תוחל על לשכת עורכי הדין חובה להעניק סיוע משפטי ללא תשלום למעוטי יכולת ובכך להשתתף במאמץ להבטיח ייצוג משפטי הולם גם לחסרי אמצעים. יצוין כי כיום רשאית הלשכה להפעיל מערך סיוע משפטי הולם אך אינה חייבת לעשות זאת. הלשכה יזמה את פרויקט “שכר מצווה” המעניק סיוע משפטי באמצעות עורכי דין מתנדבים לאלפי אזרחים בכל הארץ. הצעת החוק תבטיח את המשך הפרויקט והרחבתו.

הצעת החוק זכתה לתמיכה בועד המרכזי של לשכת עורכי הדין ובכך קבעה הלשכה תקדים יוצא דופן כאשר היא מבקשת מיוזמתה להטיל עליה חובה לבצע שירות לציבור אשר עלותו תמומן על ידה.

עו”ד יורי גיא-רון: “עריכת הדין אינה רק מקצוע אלה גם שליחות חברתית, ואחת ממטרותיה היא לאפשר הגברת הנגישות למשפט כזכות יסוד. במסגרת תפיסה זו ולאחר מאבק לא פשוט בלשכה, מפעילה הלשכה במהלך 6 השנים האחרונות את תכנית “שכר מצווה” להענקת סיוע וייצוג משפטי בהתנדבות למעוטי אמצעים ברחבי הארץ על ידי למעלה מ-2,000 עורכי דין ועורכות דין מתנדבים. מדובר בתכנית חיונית וחשובה, המעניקה סיוע וייצוג לאלפי פונים בשנה.

ראש הלשכה הוסיף, כי “אחת ממטרות הפיכתה של סמכות הרשות של הלשכה ליתן סיוע משפטי לסמכות חובה הינה להסיר את התלות בנבחרים רנדומאליים בלשכה, שייתכן שלא יתמכו בתפיסה, לפיה הלשכה הינה גם גוף ציבורי בעל מטרות חברתיות, ועליה לפעול להנגשת המשפט, ובמיוחד לאוכלוסיות חלשות”.

ח”כ יריב לוין: “בחברה דמוקרטית אין ערך לזכויות אשר לא ניתן לממש אותן. האוכלוסיות המוחלשות נדרסות לא אחת תחת גלגלי מערכת המשפט בהעדר יכולת לשכור את שירותיו של עורך דין. החוק המוצע יחולל מהפך חברתי וישנה לחלוטין את מידת הנגישות למערכת המשפט של ציבור רחב מאוד. החוק יעניק לראשונה לאזרחים רבים אפשרות לקבל ייצוג ויעוץ משפטי ויצור שינוי חברתי אמיתי שישפיע ישירות על אלפי משפחות מדי שנה”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ראש הממשלה צריך להתחיל לדאוג ?

אלי חזן

ריבלין פתח את שנה”ל בהר חומה: ילדים רוצים להיות חברי כנסת

אריק זיו ויזר

10 דברים שלא ידעת על העלאת תעריפי ביטוח החובה לכלים דו-גלגליים

אריק זיו ויזר

ספרו החדש של ח”כ דני דנון

אלי חזן

אקוניס ממשיכו של יורם ארידור

אריק זיו ויזר

הגבלת כהונת בכירים עכשיו גם ברשיות המקומיות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן