39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מהפך בנציגי המייסדים שנבחרו למזכירות

בקבוצת המייסדים השטח רוחש ובוחש בעקבות ההפתעה הגדולה בתוצאות הבחירות למזכירות התנועה. כתבנו יעקב מאור מנתח 

 

 

לקבוצת המייסדים שמורים 8 מנדטים במזכירות, ועליהם התמודדו שתי קבוצות. בראש קבוצה אחת עומד הפעיל הותיק משה דולגין, שהתמודד בעצמו ועם חבריו לכהונה נוספת במזכירות הליכוד. בראש הקבוצה השניה עומד עו”ד אהרון מלצר.

למרבה ההפתעה דולגין וקבוצתו ספגו מפלה מהדהדת. מהקבוצה שלהם נבחר למזכירות רק מתמודד אחד, והוא כתבנו זאב בן יוסף. אפילו דולגין עצמו הובס בבחירות האלה.

לעומתם, קבוצת אהרון מלצר, הצליחה להכניס למזכירות שבעה חברים מתוך רשימת 8 חבריה. מקבוצת מלצר נבחרו למזכירות החברים: אביגדור הדר, דני כץ, הלל ארמן, אמציה מכוליס, כוכבה מתיתיהו, רחל קרמרמן, ואילן בדני. כולם נחשבים תומכי ההתנחלויות, יותר מאחדים מהחברים שהריץ משה דולגין. אהרון מלצר בעצמו לא התמודד. הוא שומר את כוחותיו למאמץ לבחירת הנהלת המייסדים, שגם במערכה ההיא צפוי מאבק מענין מול דולגין וקבוצתו.

במהלך הקמפיין של שתי הקבוצות הציע יוסי פלח, מראשי קבוצת דולגין, להגיע לרשימה מוסכמת של מלצר ודולגין. הוא הציע לשניהם שכל קבוצה תציע ארבעה מועמדים מטעמה, וכך ירכיבו יחדיו רשימה סגורה של 8 מועמדים למזכירות. רשימה מוסכמת כזו היתה מייתרת את הצורך בקיום הבחירות אצל המייסדים.

יוסי פלח אומר לאתר ליכודניק שאהרון מלצר הסכים לרעיון הפשרה, אולם דוקא דולגין (הבוס של יוסי פלח) דחה את ההצעה. לדבריו, דולגין הכריז שקבוצתו תנצח בבחירות בקלות, “ותיקח בהליכה את כל שמונת המנדטים שמוקצים לקבוצת המייסדים”. לכן הוא לא זקוק להסכמים ול”ויתורים למלצר”. כאמור, לא היה כיסוי להכרזות האלה.

אנשי השטח מציינים שבשבועות האחרונים לקראת הבחירות השבוע נראה בבירור שאהרון מלצר מנהל קמפיין מקצועי ומאורגן, לעומת דולגין שנראה סומך על הנס, וההתארגנות שלו ושל אנשיו היתה חובבנית ו”חאפרית”, כפי שהגדירוה כמה מחבריו.

לתוצאות הבחירות למזכירות בקרב המייסדים יש השפעות והשלכות גם על הבחירות הקרובות להנהלת המייסדים, שאמורות להתקיים בתחילת חודש אוגוסט. גם בבחירות אלה צפויה התמודדות מענינת של דולגין מול מלצר. כאשר תסתיים המהומה הנוכחית וישקע האבק שעלה מהמהפך, יעלה על סדר היום של ציבור המייסדים הנושא של הבחירות להנהלה. השאלה היא לא רק פרסונלית, אלא גם אידיאולוגית וערכית. מצד אחד, דולגין היה עם מנחם בגין ועם המייסדים לוחמי האצ”ל שהקימו את תנועת החרות ב1948, לעומת מלצר שהצטרף שנים לא מעטות אחר כך, והגיע לליכוד מהליברלים העצמאיים. מצד שני, אהרון מלצר ורוב חברי קבוצתו נחשבים נאמני ארץ ישראל קנאים, לעומת כמה מחברי קבוצת דולגין שנחשבים ימניים קצת פחות. ימניים “לייט”. לגישות של מנהלי המייסדים יהיו השפעות על החלטות ממשלות הליכוד, ולכן יש חשיבות רבה מי נבחר למזכירות התנועה, ולא רק מי נבחר לכנסת ולממשלה.

בקשנו לשוחח גם עם משה דולגין להכנת כתבה זו, אך הוא לא זמין עבורנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקרן לביטחון לישראל

אריק זיו ויזר

המייסדים כמרקחה בעקבות תוצאות הבחירות לועידה

אריק זיו ויזר

הועידה נדחית

אלי חזן

המרכז החדש מת, יחי המרכז הישן

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף נהריה

אריק זיו ויזר

שוקי אוחנה : “ההתנהלות של איתן ודנון פגעה בליכוד”

אלי חזן
דילוג לתוכן