24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

“מהפך” בבחירות לצירי הוועידה במייסדים

יוסף עברון

יוסף עברון על התבוסה מדהימה ל”חוג תגר” בראשותו של אליהו שטרית לא הצליח להכניס ולו ציר אחד לוועידת הליכוד

 

 

לראשונה מזה עשרות שנים, שבהן “חוג תגר” כבש לעצמו מעמד בכורה בקרב  “המייסדים” ומספר הצירים שלו בוועידה וב”מרכז” הליכוד היו בעדיפות מספרית לעומת יתר קבוצות המייסדים –  נחל הפעם תבוסה מוחצת ולא הצליח להכניס ולו ציר אחד לוועידה הקרובה.  בכל “הקופה” זכו הפעם מתחריו המסורתיים, בראשותם של עו”ד אהרון מלצר, ראש הפורום לשמירת ערכי הליכוד,  ומשה דולגין, ממפקדי אצ”ל לשעבר ויו”ר קרן תל-חי, בתמיכתם של  השרים,  ישראל כץ ומיכאל איתן. ביוזמתו של השר ישראל כץ הורחב מספר הצירים המייצגים את המייסדים בוועידה משבעה וחצי אחוז ל-עשרה . ראשי הרשימה המשותפת שמו להם בין היתר למטרה להעניק למייסדים מעמד חוקתי שיאפשר להם להקים מוסדות משל עצמם אשר ייצגו אותם כלפי התנועה. מכ-3000 צירי הוועידה שיהוו את מרכז התנועה מהווים המייסדים כ-10% .

מן הראוי לציין, ששבועות אחדים לפני הבחירות פנה אהרון מלצר ל”חוג תגר” בהצעה לארגן רשימת מועמדים אחידה ומוסכמת מקרב המייסדים, שתייצג את כל הקבוצות המתחרות, אולם ההצעה נדחתה על ידי אלי שטרית אלא אם כן, יימחק שמו של משה דולגין מרשימת המעומדים… תוצאות הבחירות אך הוכיחו את שהיה ידוע לכול מזה זמן, ש”חוג תגר” הפך  לפיקציה ואינו קיים עוד אלא כשלט חלול, שאלי שטרית מנופף בו מדי פעם להאדרת יוקרתו.
עתה מקווים הכול, שחוג המייסדים שהשתחרר סוף סוף ממרותו של שטרית יהפוך לגורם בעל משמעות במרכז הליכוד וייצג בכבוד את דור המייסדים על עקרונותיו הלאומיים.
ואכן, לישיבת ועידת הליכוד הקרובה יוזם עו”ד אהרון מלצר תיקון החוקה לגבי המייסדים, הקובעת בין היתר, “שהייצוג של הקבוצות השונות במוסדות התנועה יהיה יחסי למספר הקולות שקיבלו המייסדים, ( תוך אחוז חסימה של 10% , כדי למנוע מקבוצות קטנות לרוץ ולבזבז קולות),  והיה ונפטר אחד המייסדים,  יבוא תחתיו מי שהיה אחריו ברשימת הקבוצה שממנה נפטר”). ואין זו אלא תחילתה של הרוויזיה במעמדם של המייסדים בתנועת הליכוד.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חברי המרכז הדרוזים והתנועה

אריק זיו ויזר

אופיים של שכנינו על פי המקורות /מאת:ד”ר יצחק בן גד

אריק זיו ויזר

ויקטור אלון הפוגרום בעכו רק קצה הקרחון/מאת:טובה מעוז

אריק זיו ויזר

הממשלה אישרה הצעה שיזם גדי יברקן

אריק זיו ויזר

מי אחראי שנתניהו נוטש את התומכים שלו/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

די לצביעות ! כן לצה”ל! /מאת: אבריאל בן דור / בת-ים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן