40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מהי מנהיגות ומתי היא נבחנת

יו”ר ועדת הכלכלה מנסה לענות על שאלה זאת בדיון 40 חתימות בכנסת

נאום ח”כ אופיר אקוניס בדיון ב-40 חתימות – 23.6.2010

אדוני היו”ר, חברי הכנסת

 

ברשותך, אני מציע שמדי פעם נרגע וננצל את שעה או שעה או שעתיים לשאול את עצמנו: מהי מנהיגות? מתי היא נבחנת? האם היא נמדדת בעוצמת הצעקות? בגובה הדציבלים? בגסות הרוח? באלימות מילולית ובריונות? בתעלולים של פרסומאים ויחצנים? או שמנהיגות נבחנת דווקא בקור הרוח ובעומק המחשבה בתקופות של מאבקים וסערות. מה שלא נדרש ממנהיגות היא אותה קטנוניות פוליטית, תעלולים ילדותיים ובעיקר לא נדרשים צביעות וסטנדרטים כפולים!

 

 

מה שנדרש כעת במדינת ישראל, מכל הסיעות הציוניות הוא להתאחד, לעמוד יחד, ולשלב ידיים במאבק הבינלאומי הקשה.

 

רק לפני זמן קצר עמדתם כאן וגיניתם – ובצדק את השתתפותה של ח”כ חנין זועבי במשט הטרור. אמרתם לציבור סביב אירוע משט הטרור שלא תהיה קואליציה ואופוזיציה. יומיים הצלחתם לעמוד באמירה הציבורית שתגבו את הממשלה, יומיים!

ואז, עוד באותו היום, החלטתם לחבור לסיעות הערביות, אותן סיעות ערביות שכביכול יצאתם נגדן, סיעות אנטי ציוניות שמחבלות במדינת ישראל מפה מהבית הזה!, חברתם אל הערבים!, מיהרתם להגיש אי אמון בממשלה!. הצביעות שלכם זועקת ומהדהדת בבית הזה ומחוצה לו. איבדתם כל רסן, איבדתם כל בושה, חציתם את כל הקווים האדומים שבין קואליציה לאופוזיציה. אתם מביישים קודם כל את עצמכם, אבל גורמים גם נזק אדיר לאחדות הלאומית שנדרשת כעת.

 

אני מציע לחברי קדימה ללמוד: לפני 4 שנים הותקפה מדינת ישראל בטילים ורקטות ע”י חיזבאללה ופרצה מלחמת לבנון השנייה. הליכוד היה אז באופוזיציה. מיד נצרנו כל פעילות פוליטית. גיבינו את הממשלה ויו”ר הליכוד יצא למסע הסברה של חודשיים, לא של יום וחצי כמו לבני, שאיש לא ראה, הגברת לבני. ממש ציפי הרואה ואינה נראיתבאחריות! בממלכתיות ובאחדות. עמדה כאן ודיברה כאן שרי ממשלה כמשקיפים. היא האחרונה שיכולה על שרים כמשקיפים, הרי עד היום כולנו זוכרים איך כינסה מסיבת עיתונאים מגוחכת וקראה לראש הממשלה אולמרט להתפטר וכמובן התפוגגה חזרה לממשלתו הכושלת. מילא צבועה כיו”ר אופוזיציה ומגדירה מחדש את הסטנדרט הכפול, אבל עשתה זאת גם כמספר 2 של אולמרט. חתרנות, כבר כתב מנהיג בישראל, חתרנות היא בלתי נלאית!

יו”ר האופוזיציה עמדה על הדוכן הזה והעזה לדבר על הדר, בצקצוקי לשון בהתייפייפות מתקתקה כזאת: הדר!

עכשיו יסבירו לי חברי קדימה איך אפשר לדבר על הדר ואיך אפשר להטיף לו מפי גנבת המנדטים המפורסמת, הגברת לבני, שעמדה מאחורי מהלך אנטי דמוקרטי מובהק של גניבת דעתם של מאות אלפי בוחרים, שעמדה מאחורי פיצול הליכוד והקמת קדימה, תוך כדי כהונתה של הכנסת ה- 16.

 

הבטחתם להיות אופוזיציה אחראית ועניינית. כמה צביעות? כמה שקרים אפשר לספר לציבור? במקום להתייצב לצידנו ולהדוף את המתקפה הבינלאומי, אתם חוברים לסיעות הערביות ומצטרפים לגל הצביעות הבינלאומי. הסטנדרטים הכפולים שלכם הם לא רק סיסמאות של פרסומאים, זה כבר מסכן את האינטרסים הלאומיים!

 זה הדר? זו פוליטיקה נקייה? זה שיא הלכלוך הפוליטי. ולכם חברי קדימה יש הכבוד המפוקפק להוביל אותו בפוליטיקה הישראלית!

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום תל חי צוין אתמול – ח”כ אופיר אקוניס ייצג את הכנסת

אלי חזן

ברכת החג של סגן השר איוב קרא

אריק זיו ויזר

יש ניסים לדו גלגלי

אריק זיו ויזר

המאבק על מורשת ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

נאום הקופים הנחרץ של ח”כ מירי רגב

אריק זיו ויזר

מכתב התשובה של יו”ר הכנסת לדרישת האופוזיציה שלא לקיים את הדיון בבקשת הממשלה.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן