26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

מהיום: 55 דקות בלבד מתל אביב לבאר שבע

מקרבים את הדרום והנגב למרכז. מהיום (יום ראשון), יוכלו תושבי באר שבע והדרום להגיע לתל אביב בתוך 55 דקות בלבד, בעקבות שדרוג והכפלת מסילת הברזל בין תל אביב לבאר שבע.

 

 

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, חנך היום את קו הרכבת המשודרג בין תל אביב לבאר שבע, יחד עם מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר, ראש עירית באר שבע, רוביק דנילוביץ  וראשי ערים נוספים בדרום.

 

בעקבות שדרוג המסילה, תפעל רכבת ישירה מתל אביב לבאר שבע בתוך 55 דקות, והדרך לקרית גת תתקצר ל- 32 דקות, במקום 44 דקות כיום.

 

השר כץ ציין כי קיצור זמני הנסיעה לבאר שבע התאפשר בעקבות עבודות אינטנסיביות שביצעה הרכבת בשנים האחרונות, במסגרתן הוכפלה מסילת הרכבת לכל אורכה ובוצעו עבודות ליישור תוואי הרכבת בקטעים רבים של המסילה.

 

"שדרוג הקו יקרב את הפריפריה למרכז הארץ וירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של תושבי הדרום והנגב. כמו כן הוא יעלה את ערך הנדל"ן בישובים הסכומים לתוואי הרכבת" הוסיף כץ.

 

הקטע המשודרג כולל 93 קילומטרים של מסילה כפולה, 19 הפרדות מפלסיות, עשרות גשרי רכבת, שדרוג של תחנות באר שבע, קרית גת ורמלה והקמת תחנות חדשות- באר שבע צפון ולהבים. עלות שדרוג הקו נאמדת ב- 2.8 מיליארד שקלים. 

שר התחבורה ציין כי בשבועות הקרובים תורחב פעילות הרכבת מבאר שבע וקרית גת ל- 24 שעות ביממה, יחד עם הוספת עצירה בתחנת הרכבת בנתב"ג. עד כה ניתן שירות סביב השעון רק בקו נהריה- נתב"ג.

 

בחודשים הקרובים יופעל בשעות הלילה קו רכבת חדש בין אשקלון ונתב"ג שיספק שרות גם בתחנות הביניים באשדוד, רחובות ולוד.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר ציין כי חברת הרכבת נמצאת בתהליך מתמיד של שיפור השירות לנוסעים, הרחבת הפעילות ושדרוג התשתיות הקיימות. במסגרת הלו"ז החדש תופעלנה יותר רכבות כדי לספק זמינות גבוהה יותר ומספר מושבים גבוה יותר.

 

צפריר הוסיף כי במסגרת שיפור השירות לנוסעים, יופעל בקיץ אינטרנט אלחוטי במרבית התחנות והרכבות ומערכת מידע חכם תאפשר לנוסעים לקבל עדכונים בזמן אמת על תנועת הרכבות, כפי שנעשה בחברות התעופה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"בלמנו את הירידה של השנים האחרונות בזכאות לבגרות"

אריק זיו ויזר

השר שלא עוצר בירוק

אריק זיו ויזר

יעלון : הסרטו נגד ניצן – חמור ובלתי נסבל

אריק זיו ויזר

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן

מכתב לנתניהו : פעל לשחרור עודה טראבין

אריק זיו ויזר

בוגי: "הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל"

אלי חזן
דילוג לתוכן