40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מדוע פסקת ההתגברות נדרשת מתמיד

האם מרכז הליכוד יבחר את רשימת הליכוד?; כעוף החול הופיע דנון; כרמלה מנשה יש לך יורש

בג”צ שוב נכנס למקומות לא לו. במקום לדחות על הסף את העתירות הקנטרניות של התנועה לאיכות השלטון הוא נותן להן עוד ועוד לגיטימציה, דבר הממחיש את הצורך הדחוף בפסקת ההתגברות

נתניהו מפייזר את הטיעונים הקלוקלים נגדו

הנושא המדובר ביותר השבוע הוא החיסון לקורונה. השבוע נתבשרנו שחברת פייזר למעשה מצאה את הנוסחה הכי אידאלית כרגע על מנת להתחיל ולחסן כנגד קורונה. ראש הממשלה נתניהו עשה, שוב יש להדגיש, מעשה שלא ייאמן: למרות שישראל אמורה להידחק עד לקצה התור, בשל היותה מדינה קטנה, הרי שהודות לנתניהו קפצנו לשורה הראשונה באותו תור.

מתנגדי נתניהו – שהפכו ללעוסים ושחוקים בטיעוניהם הלא רציונליים והקטנוניים – טענו שהוא התעורר מאוחר. העובדה כי ישראל ניהלה מו”מ עם מספר חברות במקביל מתוך מטרה להשיג את האפשר בקרב הראשונה שתפרוץ את המחסום, לא עזר. אותם מתנגדים טוענים שנתניהו נכשל. למען האמת נתניהו ואדלשטיין הביאו הישג לא נורמלי במציאות בלתי אפשרית.

בהקשר הזה חייבים להדגיש: בניגוד לטיעונים נתניהו מנהל את משבר הקורונה, את המציאות הבלתי אפשרית הזאת, במינימום נזקים ולעיתים בהישגים יוצאים מהכלל. למרות שכחול לבן מקשים עליו את העובדה והאופוזיציה שלו טרחנית מתמיד הרי שהניהול הוא אפילו טוב. זה מזכיר ניהול של מלחמה : אנשים נוטים לשכוח שאין מלחמה עם ניהול מושלם. יש מלחמה עם ניהול אידאלי במציאות בלתי אפשרית. זה בדיוק מה שנתניהו עושה וזאת הסיבה שלמרות הכל הוא פופולארי מאוד. אולמרט זכה לאי אמון של העם על הרבה פחות מזה.

בחירות  
ואם בכחול לבן עסקינן הרי שריח בחירות עולה באוויר. ספקולציות נזרקות לכל עבר. אחת מהן באה דרך השאלה האם יהיו פריימריס לבחירת חברי הכנסת ?

מצד אחד חברי הכנסת של הליכוד רוצים עוד קדנציה בלי. ברור למה. רבים מהם יילכו הביתה חפויי ראש כאפיזודה פוליטית חולפת. לצידם קיימת העובדה שלליכוד באמת ובתמים אין כסף לנהל את הבחירות הללו. המפלגה במחויבות קודמות אדירות בשל שלושת מערכות הבחירות והמצב די מאתגר. לטענה זאת יש משקל אבל שוב ללכת עם אותה רשימה זה מתאים ללפיד או ליברמן. לכן, עלתה ההצעה כי באופן חד פעמי מרכז הליכוד יבחר את חברי הכנסת. זאת הצעת פשרה שהעלה דוד שרן ומסתמנת כהצעה טובה.

הליכוד העולמי
ללא ספק בחודשים האחרונים אנחנו עדים למאבק מלוכלך שמתנהל בליכוד העולמי. מיקי זוהר נקט במהלך של “אם לא תתנו לי להיות יו”ר הליכוד העולמי אני אפרק את הליכוד בהסתדרות הציונית” ולאחר שנוהל משא ומתן הגיעו להסכמה : יעקב חגואל יתפטר ומיקי יבחר. רק שכחו כי עלול להגיע מועמד אחר. וכך היה : לאחר שיעקב חגואל התפטר הגיע מי שהיה השגריר באו”ם – דני דנון – והודיע כי הוא מתמודד על ראשות הליכוד העולמי, דנון שלא היה חלק מההסכם, פשוט הציג את מועמדותו וניצח ברוב סוחף. מיקי זוהר פנה לבית הדין של הליכוד והשיג צו מניעה. דנון טוען – וכנראה בצדק – שדיונים כאלה צריכים להתנהל בבית הדין של הליכוד העולמי.
ההמשך : יהיה מעניין. רותח למעשה.


צחי דבוש
הכתב הצבאי של גל”צ ללא ספק מבסס את מעמדו המקצועי. פעם הייתה לנו כרמלה מנשה שמביאה את הסיפור החברתי בצבא – ואילו היום יש לנו את צחי דבוש. צחי מביא את הסיפורים שנוגעים ללב על חיילים במצוקה וכל זה כאשר בנושא של הסיקור הצבאי פרופר הוא אחד העיתונאים הטובים שיש. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“משט הבדולח”

אריק זיו ויזר

מירי על המפה

הרויזיוניסט

מירי מלכת המרכז

אריק זיו ויזר

המטרה שאין בלתה : הפלת הימין

אריק זיו ויזר

כן ג’נבה – לא להסכם

אריק זיו ויזר

יריב עצר את ההסתה של רן כהן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן