21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

מדד ההסתה: תמרור אזהרה מדיני

בשבוע שבו השלימה תנועת האחים המוסלמים את השתלטותה ההיסטורית על מצרים ובישראל מתעצם הדיון על תקיפה באיראן, תופס “מדד ההסתה” ברשות הפלשתינית מקום משני בסדר היום. אבל אסור לטעות – לנושא זה יש השלכות מרחיקות לכת על היחסים בין הישראלים לבין הערבים באזור, וראוי לראות את הבעיה בפרספקטיבה הנכונה.




צריך להדגיש, בהסכם העקרונות שנחתם בספטמבר 1993 התחייבה ישראל להכיר באש”ף כנציגו של העם הפלשתיני בעוד הארגון עצמו – שהפך ברבות הימים לשליט המשמעותי ביותר ברשות הפלשתינית – התחייב, בין השאר, להכיר בזכותה של ישראל לחיות בשלום ובביטחון. אבל התחייבויות לחוד ומציאות לחוד. ככל שעברו השנים, כך הובילו בקלות מעשי הטרור והרג היהודים באשר הם לתובנה כי ערפאת לא באמת התכוון לעשות שלום אלא שאף ליישם את תוכנית השלבים של אש”ף לחיסול ישראל, אשר הוצגה עוד ב-1974. ההסתה היא אחד הכלים ליישומה. 


הממצאים לגבי ההסתה, כפי שהוצגו השבוע בממשלה ופורסמו בתקשורת, מטרידים אבל הם רק המשך למה שמתחולל שם כבר 20 שנה. אחת הטענות של מתנגדי ישראל היתה שהיא שולטת שלא בצדק בתוכני הלימוד ובכלי התקשורת הפלשתיניים. כבר מהשנייה הראשונה שהרשות קיבלה את השליטה על אמצעי המידע והמדיה, הוכנסה והוטמעה מחשבתית ומעשית הסתה המציגה את ישראל באור שלילי וחשוך. יש לכך השפעה על הציבור הפלשתיני בכללותו, שכן ההסתה מוצגת לכל פלשתיני בכל גיל ומעל לכל במה אפשרית. הדבר בלט, לדוגמה, לפני פעולת הטרור הברברית שבה נרצחה משפחת פוגל באיתמר.

הנה עוד כמה דוגמאות להסתה שבוצעה בשנים האחרונות ברשות נגד מדינת ישראל: איברהים מודייריס, נציג רשמי של משרד ההקדשים ברשות, אמר בשידור בטלוויזיה הפלשתינית ב-2008: “עשויות להיות מחלות כגון אבעבועות, שאפשר לחסלן, חוץ מהמחלה שפגעה בעם הפלשתיני ובאומה הערבית באופן כללי, והיא המחלה היהודית”.

מודייריס אינו היחיד. במקרים לא מעטים מוצגים היהודים כקופים וכחזירים. זאת ועוד, עומר אל-ע’ול, יועץ ראש הממשלה הפלשתיני, אמר בטלוויזיה בספטמבר 2009: “העולם צריך לדעת ולהבחין בפשעיה של ישראל – החל בגניבה ובסחר באיברים של שאהידים פלשתינים. נגנבו איבריהם של כ-69 שאהידים”. שלא לדבר על התכנים המוצגים לתלמידים הפלשתינים בבתי הספר ובספרי הלימוד, ויש עוד דוגמאות מעוררות פלצות למכביר.

המסקנה הראשית שהוצגה בממשלה היתה כי הרשות הפלשתינית היא שקובעת את גובה להבות ההסתה והיא שמווסתת אותה בהתאם לאינטרסים שלה. יש רף ברור מה מותר ומה אסור: פיגועים בנשק חם – אסור; שנאה ורצון שישראל תיעלם – מותר. הגילוי המחדש הוא כי הרשות הפלשתינית פועלת בתוך עמה נגד נורמליזציה של עם ישראל בכל הרמות.

כל אלה יכולים לשמש כלי להסברה ישראלית בעולם לגבי הזהירות המדינית הנדרשת מאיתנו, ובנוסף לשמש עבורנו תמרור אזהרה גדול אל מול התקדמות במשא ומתן. שכן, אחד התנאים לשלטון עצמי פלשתיני מוכרח להיות הפסקת ההסתה. לא בדיבורים אלא במעשים – תרתי משמע.

פורסם לראשונה בעיתון “ישראל היום” 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

די להלקאה העצמית – הגיע הזמן לפעול

אלי חזן

הצטרפו לקול הקורא של מחאה הוגנת של מילואמיניקים

אלי חזן

החינוך זה לא SMS/מאת : אלי חזן

אריק זיו ויזר

יומן בחירות – הפרק השני

אריק זיו ויזר

מבחן בספרות: גיוון ושינוי לטובה

אלי חזן

מו”מ שישמור על האינטרסים של ישראל

אלי חזן
דילוג לתוכן