22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

מבחן בספרות: גיוון ושינוי לטובה

בעוד כשלושה שבועות יחלו תלמידי ישראל את שנת תשע"ג בבשורה במתכונת הלימודים, לאור החלטת המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך על שינויים בתוכנית הלימודים בתחום השירה במקצוע ספרות. השינוי המרכזי יתבצע בפרק העוסק בשירי המחצית השנייה של המאה ה-20. לכאורה, עוד חוליה בשרשרת השינויים שעוברות תוכניות הלימודים. כל צעד שכזה, בייחוד בהיסטוריה ובאזרחות, מעורר ויכוח נוקב. ובכלל, אם יש לכך הקשרים פוליטיים, בעיקר בין ימין לשמאל, הרי הוויכוח מקבל תהודה רבה (כך, למשל, היה בנושא הכנסת הנכבה והוצאתו אשר הרעיד את אמות הסיפים).

ואולם דומה כי השינויים שבוצעו הפעם בתוכנית הלימודים בספרות הם שינויים נדרשים לנוכח המציאות בחברה הישראלית. ועדת המקצוע שדנה בנושא החליטה לקדם תוכנית מהפכנית, אשר לא נעשתה מעולם בישראל ואשר אין לה תקדים. עד עתה למדו התלמידים מתוך ספר שירים רחב של מספר משוררים מצומצם – לא רק במספרו אלא גם ברקעו התרבותי. מוקד השינוי הנוכחי הוא צמצום מספר השירים של אותם משוררים ומשוררות שהציבור הישראלי מכיר היטב, ובהם חיים גורי, ארז ביטון, זלדה, יהודה עמיחי ואחרים. אותם משוררים לא ייצאו מהתוכנית לחלוטין, אך הבשורה היא שלצידם הוחלט לצרף יצירות של משוררים ומשוררות שהתלמידים טרם הכירו. כך, למשל, הוכנסו יצירות של שמעון אדף, נידאא חורי, רוני סומק, יונה וולך, דוד אבידן, נתן יונתן ואחרים.

להמשך המאמר לחצו כאן 

פורסם לראשונה ביומון ישראל היום 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל לימינו של נתניהו

אלי חזן

הדסה: גם החולים מייחלים לפתרון

אלי חזן

מורשתו של אלטרנטיביסט – אלי חזן

אריק זיו ויזר

לזכור את רצח העם הארמני

אלי חזן

חברתי לכאורה

אלי חזן

חינוך או ביטחון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן