16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

מאחדים כוחות, נאבקים בדה לגיטימציה

אני דבק בדעה שגיבשתי לעצמי, שהעניינים במזרח התיכון אינם תוצר של עימות ישראלי-פלסטיני, אלא שמרכז העניינים מתחיל ונגמר ביחס כלפי יהודים במזרח התיכון.

שינוי הפרדיגמה ביחס ליהודים, הוא תוצר של איזון המשוואה כפי שהיא מתקיימת במרחב הגיאוגרפי המדובר: שלום עושים עם החזק; התקרבות ונרמול יחסים – רק עם מי שיש לו כח עמידות. הניסיונות הגוברים לקדם שלום על בסיס של החזרת שטחים התקעקעו עת הופיעה מדיניות עקשת שאותה הוביל רה״מ נתניהו: שלום תמורת שלום, וזהו.

החתימה על נרמול היחסים מול איחוד האמירויות אמנם טרם התקיימה לפי טקסי הפרוטוקול, אבל הבעת הנכונות וההצהרות ההדדיות על קידום הנושא מעידות בעד עצמן עד כמה שינוי הפרדיגמה אינה אלא תוצר של תפיסת הנחיצות של מדינת ישראל, במאבק האזורי המתנהל מול ״ציר הרשע״, בהובלת איראן. הרעיון מתחדד במיוחד נוכח העובדה שנרמול היחסים הושג חרף הצהרות מדינות ערב כי אלה לא תכרנה בישראל בשום צורה שהיא, בהיעדר הסדרה עם הפלסטינים.

היכן ההבטחות? היכן ההצהרות? המציאות מוכיחה כי הסוגיה האמיתית איננה הנושא של ישראל מול פלסטינים, אלא מעמדם של יהודים במזרח התיכון. שנאת היהודים הובילה מלחמות חורמה במדינת היהודים, מהן נעדרו כליל צבאות פלסטינים סדירים. אלא שעם ההכרה בכוחה האסטרטגי, הצבאי, הכלכלי, הטכנולוגי ולא פחות מאלה – התרבותי, של ישראל, הושג נרמול היחסים כאמור.

בתוך כך, הבוקר הושקה השדולה למאבק בדה-לגיטימציה והאנטישמיות בראשות חה"כ אריאל קלנר. לפי קלנר, "ארגונים המכנים עצמם ארגוני זכויות אדם ושלום נחשפו בצביעותם כשיצאו נגד השלום עם איחוד האמירויות – מה זה אם לא דה-לגיטימציה?" במעמד יעקב חגואל, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, שגריר ישראל באו״ם לשעבר, דני דנון וח״כים נוספים מהקואליציה והאופוזציה, הוקמה השדולה שתכליתה לקעקע את קמפיין החרם והדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל.

הבאתי לפני שבועות ספורים את סיפורה של עולה חדשה וציונית ותיקה, לורן אייזקס, שעלתה לישראל מקנדה. אני עומד איתה בקשר קבוע על מנת לאמוד את מצב הקהילה היהודית בטורונטו ממקור ראשון, כפי שאייזקס מביאה מפי חברי הקהילה. באחרונה, אחת מן החנויות המרכזיות לממכר מזון בטורונטו פרסמה בחזית החנות שלטים ומיצגים אנטי ישראלים וגזעניים, על סף ההסתה. אין חולק שישנו קו ישיר שמחבר בין כל הנקודות הללו, כאשר בראש ובראשונה שנאת יהודים היא היציר אך גם היוצר של מציאות בה מבוקר נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, ושבה יהודים מוצאים עצמם עומדים בפתח חנות עם מיצג של שנאת יהודים.

אני שמח ומאחל שהשדולה שהוקמה הבוקר תצליח להביא לשינוי במצב המתואר, משום שהנושא של אנטישמיות הוא עתיק יומין ולא החל בשבוע שעבר. כגודל התופעה – גודל המלחמה שיש לנהל מולה, ורק באיחוד כוחות פנימיים נוכל לה. אופוזיציה וקואליציה כאחד צריכות לקדם את הסוגיה מתוך ישראל, ולמען ישראל. בדרך של חיזוק הקשר עם התפוצות, קירוב לבבות לאחינו שבניכר, תמיכה הארגונים העוסקים בפעילות למען ישראל – נוכל להלחם בחרמות חברה לגיטימציה.

כמה מהדברים שנאמרו באירוע השקת השדולה מוקדם יותר הבוקר, ואשר ומהווים נקודת ציון בכל הקשור לפעילות של כנסת ישראל במלחמה באנטישמיות:
סגן ומ״מ יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ציין באירוע, ש״אנחנו ניצבים בפני תקופה לא פשוטה. האנטישמיות תוססת ברחובות אירופה, ההסתה משתוללת ברשתות החברתיות, תחושת חוסר ביטחון מלווה את יהדות ארצות הברית והדה לגיטימציה של ישראל מתפשטת בקרב ארגוני שמאל וימין קיצוני בכל רחבי העולם״.

דני דנון, שחזר לאחרונה מעשייה משמעותית בתחום עת כיהן כשגריר ישראל באו״ם, ציין וחיזק כי ״השנאה לעם ישראל הייתה בעבר ותהייה גם בעתיד, רק עמידה נחושה ומאוחדת תאפשר לנו להמשיך ולשגשג כאומה. באו״ם הובלתי מדיניות תקיפה של אפס סבלנות כלפי כל גילויי אנטישמיות, זהו הקו שצריך לנקוט מול אוייבי ישראל״.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכונת התקשורת האנגלוסאקסית של הליכוד

אריק זיו

כשקיש חוגג 50

עינר אביב

ליכודניק משתתף בצערה של השרה גילה גמליאל בשל מות אמה

ליכודניק

הסכם שלום, שנה חדשה וחתונה מאושרת : מזל טוב לדרור ועופרי

ליכודניק

ממשל טראמפ: ריבונות ישראל על ירושלים תוכר בסעיף הלידה בדרכון האמריקאי

דניאל נחמיה ותומר רוזנטל

הליידי של ערד

ליכודניק
דילוג לתוכן