18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

לראשונה: הממשלה תחויב להשתתף במימון מאגרי תרומות מח עצם

אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק המסדירה מאגרי בדיקות התאמה לתרומת מח עצם. יו”ר הוועדה. ח”כ חיים כץ, סירב לאשר ההצעה עד שמשרד האוצר התחייב על סכומי כסף שיקצה לשם כך

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד), אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת עמיר פרץ (עבודה), זבולון אורלב (הבית היהודי) וזאב ביילסקי (קדימה), להסדרת פעילות מאגרי תרומות מח עצם. בכך למעשה מעגנת ועדת הבריאות של הכנסת את חובתה של הממשלה ליטול חלק במימון פעילויות העמותות העוסקות בנושא. עד כה התקיימו העמותות בעיקר מתרומות.
ח”כ כץ דרש בפתח הדיון לדעת מהו הסכום שתקצה הממשלה לפעילויות בנושא, וסירב להמשיך בדיון עד אשר התחייב יאיר זילברשטיין, רכז בריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, לנקוב בסכומים מדויקים ולהבטיח את העברתם.
כך הוסכם כי בשנת 2011 תקצה הממשלה 5 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות לצורך תפעול המאגרים (הסכום יועבר תוך 8 חודשים. המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר בועז לב, התחייב לפעול לזירוז התהליך). בשנת 2012 יוקצו 2.5 מיליון שקלים, ומשנת 2013 – יועברו סכומים על פי צרכים מקצועיים, בהסכמת משרד האוצר.
תחילת החוק: חצי שנה מיום פרסומו. עד אז יינתנו היתרים זמניים על ידי מנכ”ל משרד הבריאות.
הצעת החוק כוללת את הסעיפים הבאים:
ניהול מרשם של תורמי מח עצם וקיום מבצעי התרמה לצורך בדיקת התאמה לתרומת מח עצם – באישור מנכ”ל משרד הבריאות בלבד.נקבעו כללים ברורים להקמתו, הפעלתו וביטולו של מאגר תרומות, כמו גם חובת הסודיות הרפואית.לא תילקח דגימה מאדם ללא קבלת הסכמתו בכתב.מי שטרם מלאו לו 17 לא יוכל לתרום, אלא עבור קרוב משפחתו בלבד. במקרים כאלה לא ייכלל הקטין במאגר הרשום של תורמים פוטנציאליים.מנכ”ל משרד הבריאות ידווח לוועדת הבריאות של הכנסת על יישומן של הוראות חוק זה.ד”ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר התורמים בעמותת עזר מציון: “זהו רגע היסטורי. מאז ההתגייסות להצלת הילדה עמית קדוש לא ביצענו מבצעי התרמה, למרות המוני בקשות מהמשפחות, כי לא היה לנו תקציב. עכשיו נוכל להמשיך ולהציל חיים”.
ח”כ כץ סיכם את הדיון ואמר: “אני מברך על אישור הצעת החוק בוועדה, ומודה לכל הגורמים שפעלו בנושא. אני קורא למשרד הבריאות למהר ולהעביר את הכספים הנחוצים ולא לעכב את יישום החוק, כדי שחלילה לא נשלם בחיי אדם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדלשטיין הדגיש החשיבות – הולנד יגיע לנאום בכנסת

אלי חזן

בעקבות מסע הסברה ושכנוע של סגנית השר גילה גמליאל בהונגריה

אריק זיו ויזר

מי שחלם. נאום יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות 2013

אלי חזן

ח”כ מירי רגב, בביקור אתמול במפעל “ויטה – פרי גליל”:

אריק זיו ויזר

נתניהו במיוחד ללוין

אלי חזן

נציג אתיופי לליכוד בכנסת – אדמסו אללי יושבע לח”כ בקרוב

אלי חזן
דילוג לתוכן