19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

לקראת הדיבייט הקרב בין ראשי המפלגות – העימות בין יחימוביץ' לשטייניץ מכה גלים

לאחרונה רץ ברחבי הרשת הדיבייט המדובר של שלי יחימוביץ' ויובל שטייניץ ("שש עם עודד בן-עמי" – 14/10), אך הפעם, העובדות שנטענו שם נבדקו ע"י אנשי מקצוע ונעשה תחקיר על העובדות בדיון, וכמו בארה"ב – נקבע מי דובר אמת ומי לא – האם זהו סיפתח לקראת הדיבייט המדובר בין ראשי המפלגות הגדולות? והאם יש מי שיבחן בצורה מקצועית את העימות?

בדיון יחימוביץ' טענה: "בעשור האחרון המשק מייצר מעצמו 80,000 מקומות עבודה, בתקופת הממשלה הנוכחית נוצרו פחות מכך".

לעומתה, טען שטייניץ: "המשק, בזמנים נורמליים, חייב ליצור 55,000 מקומות עבודה חדשים בשנה. הממשלה הנוכחית ייצרה פי 2". 

לפי עמותת PolitiWatch, החוקרת את אמיתות הצהרותיהם של הפוליטיקאים, שטייניץ דיבר על המקומות העבודה שצריך להוסיף כל שנה בהתאם לגידול הטבעי באוכלוסיה, ואכן יש אשרור לכך מאגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר.

כמו כן, בתקופת הממשלה הנוכחית התווספו בממוצע בין 90,000 ל-105,000 מקומות עבודה בשנה. אמירתו של שטייניץ קיבלה את הציון 5 מתוך 5 במדד PolitiWatch לאמת – והוא הראשון שמקבל ציון זה מתוך כל תחקיריה של העמותה.

מנגד, אמירתה של יחימוביץ' התייחסה לגידול הממוצע של המועסקים בשנה. בין השנים 2000-2008 הגידול הממוצע עמד על 78,000 מועסקים חדשים. כאמור, מספר המועסקים בתקופת הממשלה הנוכחית היה גבוה ב-20 עד 40 אחוזים מהשנים 2000-2008, בניגוד לטענתה של יחימוביץ. אמירתה קיבלה את הציון 3 מתוך 5 – מחד, אכן נוצרו קרוב ל80,000 מקומות עבודה אך הטענה כי בתקופת הממשלה הנוכחית היו פחות מקומות עבודה – מהווה מצג שקר לציבור!

העמותה כבר חשפה בעבר מספר אי-דיוקים, או בשפה פחות יפה – שקרים, בהצהרותיהם של פוליטיקאים שונים. כך למשל אמירותיהם של השר אלי ישי לגבי גיוס חרדים, השר שמחון לגבי אחוז האבטלה במגזר הערבי, אמירתה של יו״ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ׳, בעניין מספר החרדים הפוקדים ישיבות בפועל ואמירתו של יאיר לפיד בנוגע להסבת אקדמאיים להוראה והאמירה האחרונה שבדקו שהתפרסמה רבות בכלי התקשורת היא של ראש הממשלה בנוגע לשיפור בכמות מיטות האשפוז בבתי החולים  – כל אלו התגלו ע״י פוליטיווטש כאמירות עם נתונים שקריים. 

עמותת פוליטיווטש, מתיימרת להחזיר את האמת לפוליטיקה ע"י בדיקת העובדות (Fact checking),  ונראה שהיא בדרך הנכונה. בתחקירים שלהם כבר עושים שימוש במפלגות השונות על-מנת לנגח את יריביהם הפוליטים והיה ניתן לראות בעמודי הפייסבוק של חברי-כנסת התייחסויות לפעילות העמותה.

כך נכתב בעמוד הפייסבוק של ח"כ יואל חסון מקדימה: "שוב שר בממשלת נתניהו יוצר אשליה לציבור – עמותת Politiwatch בדקה וגילתה שאמירתו של אלי ישי על כך שיש הרבה חרדים שממתינים לגיוס, והצבא לא מגייס אותם היא פשוט ניסיון להציג מצג שווא לציבור!"

את העמותה ייסדו ספי קלר ושני קינן, שני סטודנטים מצטיינים באוניברסיטה העברית, אחד דתי ימני והשני חילוני שמאלני שטוענים כי מאסו בחוסר האחריות הציבורית של הפוליטיקאים והפזיזות באמירותיהם הלא מבוססות.

בין מובילי המיזם נמצא גם שמואל תמיר-שורקי, נכדו של שר המשפטים לשעבר – שמואל תמיר."אנו רוצים להיות גוף חוקר עבור התקשורת בשביל כל אותן אמירות שלתקשורת אין זמן לחקור – למעשה אנו פועלים בדומה למרכז המחקר והמידע (הממ"מ) של הכנסת". הם משתמשים בעיקר במקורות גלויים הנגישים לכלל הציבור (דו"ח של וועדות הכנסת ומבקר המדינה, נתונים של הלמ"ס וכו'). את התחקירים מבצעים תחקירנים מקצוענים שעוסקים באיסוף הנתונים. בסוף התחקיר מתקבל ציון מ1 ("לא נכון") עד 5 ("נכון"). כל התחקירים מפורסמים עם רשימת המקורות המוצגים בריש גלי. הם משתפים פעולה עם התנועה לאיכות השלטון, המכון הישראלי לדמוקרטיה ועם "מתפקדים".

"אנו מקווים שלא ירחק היום בו פוליטיקאים יחשבו מספר פעמים לפני שהם מצהירים עובדות שקריות, ויותר מכך – שהציבור ידע שניתן לדעת את האמת", מסכמים בפוליווטש.

 

לפרטים נוספים:

ספי קלר: 054-7594911

שני קינן: 050-4249338

שמואל תמיר-שורקי: 052-4274242

 

לאתר, לחץ כאן

לדף הפייסבוק, לחץ כאן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק מציין מעל 6000 לייקים

אלי חזן

דברי בוגי הבוקר בכנס "רוסיה וישראל במזרח התיכון המשתנה"

אלי חזן

הישירות של חיים כץ

אלי חזן

ד"ר עמנואל נבון מתגייס למען מערכת הבחירות של הליכוד

אלי חזן

שוקי אוחנה מגבה את ראש הממשלה על המהלך

אלי חזן

"רק השתעשעתי"

אלי חזן
דילוג לתוכן