20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

לקהילת הלהט"ב לא יהיה נציג טוב יותר מאמיר אוחנה

אחרי הקשקשת ברשת הגיע זמן העובדות: ח"כ אמיר אוחנה הוא לוחם פרלמנטרי עוד הרבה לפני שהושבע לכנסת

 

 

כשפרש חבר מפלגת מרצ ח"כ ניצן הורוביץ לפני שנה מהחיים הפוליטיים, זו לא הייתה סתם עוד עזיבה של חבר כנסת אלא נטישה של מי שהיה הנציג הרשמי היחיד של הקהילה הגאה. אם הכנסת היא משכן דמוקרטי אז ראוי שקהילת הלהט"ב תזכה לנציג אך כאמור לאחר נטישתו של הורוביץ לא היה ולו קול אחד בכנסת שהעז להגיד בגלוי ולייצגם בכבוד.

 

רצה הגורל ועו"ד אמיר אוחנה התמודד בדיוק באותו הזמן בפריימריז של הליכוד. המפלגה שמעולם לא זכתה לחבר גאה. וזה לא היה פשוט גם לאזרח הפשוט. בעוד שבמפלגת הבית היהודי אוחנה אחר (אלי) לא הצליח להשתחל לשורות המפלגה, הידיעה כי בליכוד יש נציג הומוסקסואל היכתה גלים והוכיחה את מה שחברי הליכוד יודעים כבר מזמן: מפלגת שלטון חייבת לייצג מנעד רחב של חברים בה.

 

המלחמה של אמיר אוחנה עבור זכויות הלהט"ב לא התחילה בשבוע האחרון וגם לא בזמן השבעתו לכנסת. האמת היא פשוטה מאוד: אמיר אוחנה פוקד את ועדות הכנסת השונות כבר שנים ומצליח להביא לשינויי מגמות בקרב בכירי הליכוד וחברי המפלגה. אוחנה פועל בצורה יותר מתוחכמת ממה שנראה לעין. הוא מבין ששינוי אמיתי לא מתרחש ע"י כותרת בעיתון ולא ע"י פרובוקציות זולות אלא ע"י עבודה קשה מאחורי הקלעים, הרצאות מסביב לשעון וכן-לבסוף גם ע"י חקיקה.

Amir_Ohana_Likudnik2

ח"כ אמיר אוחנה, המותקף כיום על ידי קולות מהקהילה הגאה ובעיקר מהשמאל, על שאינו פועל נגד הקואליציה בענייניהם, קידם את הקהילה הרבה לפני שהפך לח"כ. ראשית, אוחנה קידם את קבלתה החברתית של הקהילה במדינת ישראל בכך שהוא הראשון שהביא את שיח השוויון לקהילה אל תוך הימין הישראלי בכלל ולליכוד בפרט.

לפני כן, הנושא כמעט לא עלה במפלגות הימין ובקהליו. זה בא לידי ביטוי בשיתופי פעולה יוצאי דופן במלחמה בהומופוביה, לדוגמא, בארגון אירוע המחאה הגדול בבית שמש נגד אמירותיו החשוכות של ראש העיר, תוך שת"פ עם ציבור מסורתי ודתי ציוני בעיר. אוחנה יזם והביא אף לתיקון חוקת הליכוד באופן המחייב לפעול למניעת אפליה על בסיס נטייה מינית – תוך יישום שיתופי פעולה כאמור.

 

במשך השנים האחרונות, אמיר פעל מול גורמי ממשלה ומול ח"כים לקידום חקיקה והחלטות לטובת הקהילה. למשל, אמיר אוחנה פעל מול שר הפנים דאז גדעון סער, והביא לתיקון נוהל חוק השבות, כך שחוק השבות יחול גם על בני זוג מאותו המין של זכאים לעלייה. בכנסת הקודמת קודמו הליכי חקיקה של חוקים רבים בתחום, בין היתר בזכות עבודה של אמיר מול שרי הליכוד חברי ועדת השרים לענייני חקיקה דאז. כך, לראשונה זה כ-20 שנה, עבר חוק פרו-להט"בי בקריאה שלישית (תיקון לחוק זכויות התלמיד – חוק חשוב המגן על אוכלוסייה שאין מי שיגן עליה, תלמידי בית ספר המופלים על רקע נטייה מינית). החוק עבר קריאה שלישית בזכות תמיכה מוחלטת של שרי הליכוד וחברי וועדת השרים לענייני חקיקה.

Amir_Ohana_Likudnik3
בראיון לערוץ הכנסת. עוד לפני התואר 'חבר כנסת'.

אוחנה סייע במשך שנים לארגוני הקהילה מול משרדי ממשלה, לרבות בעניינים הומניטריים אישיים. כך למשל, לאחר רעידת האדמה בנפאל, אמיר פעל מול השר גלעד ארדן, שר הפנים דאז, לזירוז הליכי החזרת זוגות להט"ב שעברו שם הליכי פונדקאות. לבסוף, אמיר אוחנה רק החל את דרכו כחבר כנסת. ניכר כי הוא בא לעסוק במגוון רחב של תחומים ולייצג את מגוון בוחריו, ולא רק אלה מהקהילה הגאה, כמו למשל ביוזמותיו להקלה בתבחינים לנשיאת כלי יריה, לצורך הגברת הביטחון האישי – ולמרות זאת, הצעת החוק הראשונה שהוא הגיש עוסקת בפשעי שנאה על רקע זהות מגדרית. 

 

אומר זאת כך, שינויי חקיקה מגיעים ב-95% מהמקרים ממפלגת השלטון, אם קהילת הלהט"ב מעוניינת בשינוי אמיתי ובשיפור במעמדה היא חייבת להבין שגם בימין יש בית לגאים. בית שבאמת נשאר פתוח, דואג ומקשיב לצרכי הציבור.

אוחנה לא זקוק לחיבוק מהשמאל שניכס לעצמו במשך השנים את הבעלות על ייצוג הגאים בכנסת. עברו כקצין, כאיש שירות הביטחון וכעו"ד, חישל אותו מפני עקיצות סתמיות. אלה אנחנו, האזרחים, שזקוקים לתקשורת מאוזנת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עד מתי ?

מוטי אדרי

איזון ממולכד

אלי חזן

דרבי הליכודניקים

אלי חזן

בלי נתניהו בראש הליכוד והימין מפסידים את הבחירות

משה איפרגן

האמת צפה בזמן מעל פני השטח

חיים פוזן

אתנחתא קומית – מהלכות הפסח

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן