32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

"לפתוח בחקירה נגד דיסקין ודגן"

עו"ד יוסי פוקס מראשי המחנה הלאומי בליכוד פנה ליועמ"ש לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראשי מערכות הביטחון לשעבר יובל דיסקין ומאיר דגן.

 

לטענת פוקס, קיים חשש לכאורה כי השניים עברו על החוק ובראיונות ובדברים שפורסמו בשמם ביצעו עבירות לפי חוק העונשין ביחס לחשיפת מידע מסווג.

פוקס ציטט בפנייתו את סעיף 117(א) לחוק העונשין הקובע, כי "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו – מאסר שלוש שנים".

"כל בר דעת מבין כי התבטאויותיהם של דיסקין ודגן הנאמרות בסמיכות רבה כל כך למילוי תפקידיהם, מגלמות מידע סודי ביותר ועדכני, אליו נחשפו מתוקף תפקידיהם", קבע פוקס.

לדבריו, "דיסקין ודגן ידעו היטב שהתבטאויותיהם הפומביות עשויות להגיע לידיעת המשטר האיראני הצמא לכל מידע ומשקיע מאמצי ביון משמעותיים כדי לגלות מה ידוע לישראל וכיצד היא תופסת את יכולותיו ואת כוונותיו. אף אם מדובר בפליטת פה, הרי שיש כאן לכל הפחות עבירת רשלנות, כאמור לעיל".

"דבריהם של שני ראשי ביון בכירים לשעבר, אשר אינם נושאים היום בתפקיד כלשהו, מעצימים את המתיחות הקיימת בין ישראל לבין ארה"ב בשאלת הטיפול בגרעין האיראני, בייחוד כשהם נאמרים בהתרסה בראיון לרשת אמריקאית או בכינוס פומבי בארץ, שמכה גלים בכל כלי התקשורת", כתב פוקס.

 

הכתבה פורסמה לראשונה בערוץ 7 על ידי הכתב נתנאל כ"ץ



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחים כהי עור/ מאת ארי שביט – עיתון הארץ

אריק זיו ויזר

סכנות מתחת לאף /מאת משה ארנס

אריק זיו ויזר

תזכורת: לשמאלנים מותר לקרוא למתנחלים סרטן

אלי חזן

הפגנה גדולה אמש למען שחרורו של עודה טראבין

אלי חזן

מכתב דרישה ממנכ"ל מד"א אלי בין לחזור בו מהסרת סמלי המגן דוד מהאמבולנסים מאת: ליאור בן עזרא

אריק זיו ויזר

ביטול חזקת הגיל הרך בגירושין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן