20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לפי מורשת בגין הסכמים יש לכבד

היכן שיני הועדה? תמלוגי הגז, האוניברסיטאות האדומות בישראל, 

מנהיג כושל לעומת מנהיג צוהל, הסכמים יש לכבד לפי מורשת בגין, 

קואליציה

היכן שיני הועדה?

מילה טובה מגיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליט לבחון את הריכוזיות המופרזת במשק ומינה לצורך כך ועדה. ואולם, על אף הכוונות הטובות צריך לזכור כי ועדה ריקה מתוכן, אולי אפילו ועדה ללא שיניים. הכיוון חשוב אך הכנסת המומחה שיינין מטעם הטייקונים לתוככי הועדה נותן תחושה מרה. הרי ברור כי שמי שקיבל שכר על הפקת דו״ח  ״מקצועי״ כי אין ריכוזיות במשק הישראלי בה בידיים לא נקיות. וכך, ברור כי הועדה מושפעת בעקיפין ע״י מי שמחזיקים את המשק בכיס שלהם תרתי משמע.

 

 

תמלוגי הגז

בשבוע שעבר היה דיון בועדת הכלכלה על תמלוגי הגז. היה להבחין כי בין כל הדיונים לא ראינו את הסכם של תשובה מול החברה האמריקאית על כל סעיפיו. מדוע אני מעלה זאת ? כי גורם ממשלתי רמז כי הוא בטוח שתשובה לא שם מכספו על החיפוש של הגז אלא גזר קופון גם מהעברת הזכויות לחברת מוביל האמריקאית. בכל מקרה, אני מקווה כי ועדת הכלכלה תקבע כי שמונים אחוז מהעובדים יהיו תושבים ישראלים ולא כפי שחברת "מוביל" מתנהגת אלינו, כאילו אנחנו רפובליקת בננות.

 

האוניברסיטאות האדומות בישראל

בריחת המוחות מוכיחה המון דברים ומביאה לאין ספור תובנות, רובן קשות. היא מוכיחה בין השאר כי ברבים מהחוגים במדעי הרוח והחברה באוניברסיטאות הישראליות השונות נשארו המעסיקים היחידים לפי הפנקס האדום.

תחת מה שקרוי בלעז "חופש אקדמי" מתנהלת מערכת תומכת בתומכי הפוסט ציונות. מי שמתנגד לקיום מדינה יהודית, מי שמאמין באנרכיה, מי שמאמין כי מדינת ישראל היא אפרטהייד ומי שסרבן יקודם באוניברסיטה אך מי שלא הולך בתלם יקופד ראשו.

 

 

כלומר, כפי שהיה בעבר, בימים בהם נתנו רק למכסה של יהודים להיכנס לאונברסיטאות וכפי שבארה״ב נתנו למיכסה של שחורים להיכנס לאוניברסיטאות כך היום שלטת בקמפוסים משטרת האנרכיסטים והם יקדמו את סרבני הגיוס וימחקו את כל מי שנשאר באפו רגש פטריוטי.

 

אין ספק כי כאשר בוחרים את המרצים לפי רמת הסרבנות שלהם וכאשר בוחרים סגל לפי רמת השנאה העצמית ו/או רמת החרמה של תוצרת כחול לבן מקבלים צוות רדוד וחסר מחשבה עצמית. במבחן התוצאה הנהגות האוניברסיטאות נכשלו. הם תמיד יאשימו את המדינה והממשלה אך לא משנה כמה יתקצבו את האוניברסיטאות בפועל אם לא תשתנה המגמה נקבל פה מערכת אקדמית של עולם שלישי.

אין ואקום ואין כרגע מי שימנע את ההדרה. בעל המוח החכם הימני את מקומו בחו״ל שם יעריכו אותו גם אם לא יהיה אנרכיסט. .

הדוגמא הטובה היא באוניברסיטה העברית היא רן ברץ.  

 

 

מנהיג כושל לעומת מנהיג צוהל

אובמה נבחר כמנהיג ליברלי למען העם בשם הליברליות והצדק  אך בפועל התגלה כמנהיג ללא מנהיגות. אנו מכירים זאת טוב על בשרנו. כלפי מדינת ישראל הוכיח בריונות מול מנהיג של מדינה קטנה וסובבת איסלאם קיצוני. אך באותה תקופה נקלע למשבר אקולוגי סביבתי בבארות נפט מול חופי ארה״ב, ואילו אובמה, שהגיע ממפלגה שחרטה על דגלה איכות הסביבה, הפקיר את העולם וארצו לחסדי יכולת חברה כלכלית.

מולו, המנהיג של צ'ילה שדאג לעשרות כורים שנלכדו במכרות משל היו בניו הקטנים. אולי אובמה הוא בבואה של הנשיא הנפל קרטר. מנהיג צילה הוכיח כי בא לתפקיד למען העם ועזר מבלי לבדוק מה העלות בכל מחיר.

ראש ממשלת צ'ילה מזכיר לי יותר את מנחם בגין כאשר אובמה מזכיר בשחצנות שלו יותר מנהיגים של מדינות חשוכות. נקווה שארה״ב תעבור את אובמה בשלום.

 

 

הסכמים יש לכבד לפי מורשת בגין

מאחורי הקלעים של ועדת הכלכלה מתנהל קרב מעניין. ישנו הסכם רוטציה על ראשות הועדה על פיו אופיר אקוניס היה הראשון שעומד בראשות הועדה ואילו עכשיו הגיע זמן להחלפה לפי הרוטציה כאשר כרמל שאמה אמור להחליפו. בחודשים האחרונים מתנהל מעין קרב או עימות : האם תהייה רוטציה או לא?  

גורמים הקרובים לאופיר מטפטפים כי אופיר ימשיך. אופיר מבחינתו משדר שאין זה קשור אליו להוציא התחלקות בערוץ 10 שבה התייחס לנושא. הקו נשמר אך ברור כי אופיר יכול לעצור את כל הפרסה הזאת. הפוליטיקאי האחרון שלא עמד בהסכמים היה שמעון פרס בעת התרגיל המסריח.

 

עכשיו, מי שמנכס לעצמו את המשכיות דרכו של בגין צריך לשאול את השאלה הבאה : האם בגין היה מפר הסכם או היה עומד על כך כי צריך לכבד הסכם? לי אין ספק כי אופיר יקיים את ההסכם

 

קואליציה

השבוע נפתח מושב החורף לאחר שבמושבי הכנסת הקודמים היה ברור כי הקואליציה חזקה עם בסיס רחב. ואילו במושב הזה יש כבר משבי התפרקות של הקואליציה. לא, הממשלה לא נופלת כבר אבל ההרגשה של אי יציבות קיימת. בשטח הכנסת ישבו יועצים בכירים לשרים, כולם שועלים ותיקים הם הימרו שנה בחירות.

אומנם כולם הסכימו כי במידה ויצליחו לפלג את קדימה ישתנה המצב אבל כרגע הם מהמרים על בחירות תוך שנה. מקסימום פברואר שנה הבאה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לפידבנט/ל

אריק זיו ויזר

כן ג'נבה – לא להסכם

אריק זיו ויזר

דווקא ביביסטים !

אריק זיו ויזר

מי שפחד מכבל יקבל את פרץ

אריק זיו ויזר

כמה יעלה חוק ברוורמן לליכוד

אריק זיו ויזר

מחשבות על ציפיות מחברי הממשלה – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן